Mali razgrajači

FIESTA ST vs 208 GTi vs FIESTA ST 200 vs CLIO TROPHY

Napočil je trenutek resnice za novo Fiesto ST. Ne samo, da ji ob boku stoji njena predhodnica, pač pa tudi dva izjemna izdelka iz Francije – Peugeot 208 GTi in Clio Renault Sport 182 Trophy

besede Antony Ingram
fotografije Aston Parrott

Novi Fiesti ST vsekakor ne bo lahko, saj je njena predhodnica postavila letvico kar visoko. Morda je celo res, da prejšnje generacije Fieste ST niso pustile dobrega vtisa, a se je zato Fiesta ST (2013–2017) ponovno zavihtela na vrh segmenta majhnih kompaktnih športnikov. No, pri tem je imela tudi nekaj sreče, saj si je ravno v tistem obdobju Renault s takratnim Cliom R.S. (na voljo zgolj s samodejnim menjalnikom) privoščil eno redkih napačnih odločitev, izdelke ostalih konkurentov (VW, Mini, Peugeot) pa bi v najboljšem primeru lahko poimenoval povprečne. Pa še relativno dostopna je bila takrat.

Po Fordovih statističnih podatkih pa je bila vsaka deseta prodana Fiesta prav ST, in če so Fordovi podatki pravilni, se bo ta trend najbrž nadaljeval. In zakaj tudi ne, saj nova Fiesta ST zagotavlja dovolj zabave v vožnji, je celo hitrejša od predhodnice in še zmeraj ostaja relativno dostopna. Pri Fordu so mnenja, da se bo vsaj dve tretjini kupcev nove Fieste ST odločilo za nekoliko dražjo izvedbo s satelitsko navigacijo in usnjenim oblazinjenjem, in več kot petina teh kupcev se bo odločila tudi za ‘Performance Pack’ z delno zaporo diferenciala in programom za speljevanje (Launch control).

In ponovno – vsaj ta trenutek je nova ST na tržišču brez prave konkurence (v smislu novih avtomobilov). Da bi lahko vsaj delno videl, kaj nova Fiesta ST zares zmore, sem jo postavil ob bok njene (tako opevane) predhodnice, ki ima nekoliko močnejši motor (pri novi Fiesti ST zmore trivaljnik 147 kW/200 KM), saj so ji inženirji na podlagi ‘overboosta’ moč povečali za nekaj kilovatov (158 kW/215 KM), zraven pa so se še nekoliko poigrali z vzmetenjem v obliki mehkejših vzmeti ter blažilnikov in tršim zadnjim torzijskim drogom ter debelejšimi stabilizatorji. Sofisticirano? Sploh ne. Zabavno? O ja, zelo. Naslednji v zbirki je Peugeot 208 GTi, ki je do nedavnega v naši reviji veljal kot najboljši predstavnik tega segmenta. Zakaj do nedavnega? Zato, ker so pred nekaj meseci Francozi ugasnili njegovo proizvodnjo. Kot nova ST ‘Performance Pack’ je bil tudi 208 GTi opremljen z delno zaporo diferenciala, vse skupaj pa je začinila morda najbolj agresivna nastavitev podvozja za avtomobil s prednjim pogonom, ki mu jo zavida tudi legendarni 205 GTi. Ko sem nazadnje vozil 208 GTi, je njegovo čast dodobra načel morda najboljši predstavnik tega razreda s francoskim poreklom, Clio R.S. Cup. Morda zato, ker velja njegov predhodnik v omejeni seriji Clio Trophy 182 po mnenju mnogih za najboljšega predstavnika tega razreda vseh časov. In slednji tudi zaokrožuje tukaj viden pester nabor izjemnih vozil. Če se bo torej nova Fiesta ST v tej družbi odlično znašla, potem si zares zasluži tudi svoj prostor med temi izjemnimi avtomobili.

“Če novi Fiesti uspe premagati vsaj enega tekmeca, potem si res zasluži mesto med najboljšimi.”

Vendar jo je danes nekoliko zagodlo vreme, saj je pričelo deževati po skoraj mesecu dni, in zato so nekateri odseki ceste, kjer se bo odvijal četveroboj, takšni, kot bi bili posuti s krogličnimi ležaji. A s ključi od Trophyja v roki postajajo stvari precej bolj vedre. Je pa to edini predstavnik kvarteta, ki ga še nikdar nisem vozil, a sem zaradi njegovega slovesa malce nervozen in poln pričakovanj.

Sprva sem se počutil nekoliko utesnjenega, sicer ne tako kot v mojem 106 Rally, a je Trophy v primerjavi z novo Fiesto ST približno 27 centimetrov krajši in 12 centimetrov ožji. Njegova ‘pusta’ notranjost v primerjavi z ostalimi tremi pa je pravi blagoslov. Kot v starih časih, le najnujnejše. Platišča so videti kot iz dirkalnika serije BTCC, medtem ko majhen prednji in zadnji spojler (približno takšen kot na Cliu V6) dajeta jasno vedeti, kaj avto predstavlja, če bi kdo morda spregledal napis ‘Trophy’ na pragu vozila.

Niti ‘avtobusni’ volanski obroč niti visok položaj sedenja nista tako moteča, kot se to morda sprva sliši. Kot srednje raščenemu vozniku mi višji položaj sedenja tako ali tako bolj ustreza. In prav zaradi tega se posledično spremeni tudi kot drže volanskega obroča. Vidljivost iz zelo prijetne notranjosti je zaradi bolj kot ne precej tankih A-stebričkov in relativno položnega pokrova motorja naravnost odlična in ti takoj daje občutek boljše povezanosti avtomobila s cesto.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 80)

Tehnični podatki

Ford Fiesta ST

Motor vrstni trivaljnik, 1.497 ccm, turbina
Moč 147 kW (200 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor 290 Nm med 1.600–4.000 vrt./min
Teža 1.187 kg
Razmerje moč/teža     125 kW (171 KM) na tono
0–100 km/h 6,5 s
Hitrost 230 km/h
evo ocena ★★★★½

Ford Fiesta ST200

Motor vrstni štirivaljnik, 1.596 ccm, turbina
Moč 158 kW (215 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor 320 Nm pri 2.500 vrt./min
Teža 1.088 kg
Razmerje moč/teža 147 kW (200 KM) na tono
0–100 km/h 6,7 s
Hitrost 230 km/h
evo ocena ★★★★½

Peugeot 208 GTi

Motor vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, turbina
Moč 152 kW (207 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor 300 Nm pri 6.000 vrt./min
Teža 1.160 kg
Razmerje moč/teža 133 kW (181 KM) na tono
0–100 km/h 6,5 s
Hitrost 230 km/h
evo ocena ★★★★½

Renault Sport Clio Trophy

Motor vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm
Moč 133 kW (182 KM) pri 6.500 vrt./min
Navor 200 Nm pri 5.250 vrt./min
Teža 1.090 kg
Razmerje moč/teža 125 kW (170 KM) na tono
0–100 km/h 6,9 s
Hitrost 225 km/h
evo ocena ★★★★★