(Lahko bi bil) trn v peti premijcem

Mazda CX-5 CD175 AWD

Novi CX-5 je nedvomno vpadljiv, ampak – ali je zato tudi boljši od svojega predhodnika?

fotografije Jure Kralj

Za zunanjo podobo CX-5 bi lahko rekel, da je na nek način nadgradnja predhodnika, a v dinamični smeri. V primerjavi s predhodnikom so linije ostrejše, je nižji, pa spet nič večji, medosna razdalja je ostala dobesedno nespremenjena. Za volanskim obročem me spremlja občutek, kot da sedim v premijskem avtomobilu – zaradi izbranih materialov, minimalističnih oblik in natančne izdelave.

Mazda CX-5 z močnejšim turbodizlom je serijsko opremljena tudi s štirikolesnim pogonom

In četudi je turbodizelski agregat enak kot pri predhodniku, je v drugi generaciji v kabini manj slišen, pravzaprav moteče hrupnosti ni zaznati niti, ko motor zvrtim do štirih tisočakov. Kar pri tej Mazdi sploh ni težavno, saj se štirivaljnik ne upira priganjanju. Zdi se mi, da se ta, močnejši izmed obeh ponujenih turbodizlov, še najbolje zlije z dinamično podobo celote.

Del celotne (dinamične) podobe je tudi odlično umerjeno podvozje. Je sicer nekoliko trše nastavljeno, a kljub temu odlično požira neravnine, in zadnja prema na slabem cestišču ne potresava žive vsebine niti na zadnji klopi. Ob tem pa zagotavlja dobro vodljivost in lego na cestišču. Tudi skozi kombinacijo zavojev ni občutiti motečega nagibanja karoserije zaradi višjega težišča. Ostri vstopi v zavoj mu sicer niso toliko po godu kot odločna pospeševanja iz zavoja, ko pride do izraza štirikolesni pogon, ki sicer prav pri ostrih vstopih v zavoj in prehitrem, neučakanem pospeševanju iz zavoja kaže vse preveč znakov spredaj gnanega vozila.

Notranjost je precej umirjena, a prepriča z materiali in natančno izdelavo

Posebej še, ko udari vseh 420 njutonmetrov navora in se prednji kolesi še vedno sprva za trenutek obrneta v prazno … Za pravi užitek pa poskrbi šeststopenjski ročni menjalnik. Kako zmore prepričati s kratkimi hodi, natančnostjo in tistim prijetnim mehanskim delovanjem – zelo podoben občutek ponuja kot tisti v roadsterju MX-5. In če bi prednja sedeža ponudila še nekaj več opore v ledvenem delu, sicer povprečen volanski mehanizem pa za odtenek več naravnega občutka, bi ta CX-5 lahko bil trn v peti tudi premijski konkurenci.

Sebastijan Zorenč

 

Mazda CX-5 CD175 AWD
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 2191 ccm, turbodizel CO2 142 g/km Moč 129 kW (175 KM) pri 4.500 vrt./min Navor 420 Nm pri 2.000 vrt./min Zmogljivosti 9 s (0–100 km/h), 208 km/h Teža 1.520 kg (85 kW/tono) Cena 36.690 EUR
Oblika
Izvrsten ročni menjalnik
Odziven dizel
Skromna bočna opora prednjih sedežev
Pogon ne dosega dinamike podvozja
4
EVO OCENA