Po prenovi je Mazda3 le nezaznavno spremenila podobo, tudi tehnika ostaja znana

Mazdini oblikovalci zdaj niso segli po radikalnih spremembah, temveč so opravili nekaj prefinjenih popravkov, ki so ob bežnem pogledu skoraj nevidni. Največ jih je na sprednjem delu, kjer ima Trojka odslej agresivnejšo masko hladilnika, pri kateri je poudarjena tridimenzionalnost, zraven pa sta rahlo preoblikovana še zadnji in sprednji odbijač in v slednjem sta tudi novi ležišči za meglenke. Eden ključnih elementov stilske osvežitve so tudi novi žarometi z LED-tehniko, ki gredo skupaj z višjimi ravnmi opremljenosti. Ob tem, da prispevajo svoj delež k oblikovni osvežitvi, so tudi funkcionalno izboljšani, med drugim znajo samodejno preklapljati med dolgim in kratkim snopom, se prilagajati osvetljevanju ovinkov in v svetlobni snop zajeti tudi pešce in predmete ob cesti.

Novi žarometi z LED-tehnologijo niso samo učinkovitejši, ampak tudi pametnejši. Poleg samodejnega preklopa med dolgim in kratkim snopom osvetljujejo tudi ovinke ter pešce in predmete ob cesti.

V notranjosti so oblikovalci sledili japonskemu reklu jimba itai, ki dobesedno pomeni konj in jezdec kot eno, pri Mazdi pa v praksi, da naj voznik čim bolj občuti avtomobil. Zato ni bilo treba narediti korenitih posegov na armaturni plošči, ampak le nekaj sprememb, med njimi je najopaznejši nov volanski obroč s spremenjenimi stikali za upravljanje radijskega sistema in potovalnega računalnika. Razen drobnih grafičnih popravkov in izboljšanega prosojnega zaslona z večbarvno grafiko pri instrumentih ni novosti, še vedno je na sredini velik okrogel merilnik vrtljajev, ki spominja na športne avtomobile, kar pa Mazda3, odkar so ukinili različico MPS, pač ni več.

Tudi v notranjosti ni bilo treba narediti korenitih sprememb. V želji, da bi voznik bolje čutil avtomobil, so zamenjali volanski obroč, izboljšana je tudi grafika merilnikov.

A kljub temu se je mogoče tudi s šibkejšim dvolitrskim bencinskim štirivaljnikom (88 kW/120 KM) voziti dovolj dinamično. Ta motor ima namreč ob visokem kompresijskem razmerju dovolj navora za naglo pospeševanje in visoka hitrostna povprečja, ob tem pa niti ni pretirano požrešen. Za zahtevnejše je na voljo še močnejši dvolitrski motor s 121 kW/165 KM, s katerim ima Mazda3 (zgolj v petvratni kombilimuzinski obliki) za pol sekunde boljši pospešek in za 15 km/h višjo hitrost.

Med drugimi sodobnimi varnostnimi sistemi so iz večje Mazde6 v Mazdo3 preselili tudi G-vectoring control, elektronski sistem, ki s pomočjo tipal na kolesih nadzira prečne in vzdolžne pospeške ter v ovinkih samodejno zmanjšuje navor, s tem prenos teže na kolo z boljšim oprijemom in tako izboljšuje stabilnost, predvsem na mokrih in spolzkih podlagah. Voznik naj bi delovanje občutil tako, da je potrebnih manj popravkov z volanom, sopotniki pa v obliki boljšega udobja. Sicer pa deluje zelo nezaznavno, vsaj pri dosegljivih hitrostih.

Mazda3 Skyactiv-G 2,0 120
TEHNIČNI PODATKI
Motor: vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, bencinski
CO2: 119 g/km
Moč: 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 4.000 vrt./min
Zmogljivosti: 8,9 s (0–100 km/h), 195 km/h
Teža: 1205 kg (73 kW/tono)
Cena: še ni znana
mladostna zunanjost
urejenost armaturne plošče
nekoliko utesnjena zunanjost
4
EVO OCENA