Veliko opreme, a premalo…

Mazda3 Skyactiv-G122

V četrto ‘trojka’ vsekakor pritegne z videzom in kakovostno notranjostjo, vendar – a lahko prepriča tudi s pogonskim sklopom?

fotografije Jure Kralj

Pri Mazdi so z oblikovanjem, ki ga sami imenujejo Kodo, nekako ujeli tisto magično sredino, ki združuje umirjeno oziroma uglajeno in hkrati dinamično zunanjo podobo. Posebno pozornost so namenili tudi notranjosti, ki se je ne bi sramoval noben premijski tekmec. Materiali so namreč kakovostni, izdelava prav tako, najbolj pa prepriča ergonomija. Položaj za volanom je odličen, zaslon multimedije na sredini armaturne plošče je postavljen tako, da skorajda ni treba odmakniti pogleda s cestišča, z njim pa je mogoče upravljati z znanim vrtljivim gumbom in bližnjičnimi tipkami na osrednji konzoli, kar je elegantneje in varneje kot pritiskanje po zaslonu. Kritiko si morda zasluži le skromno odmerjen kolenski prostor na zadnji klop. Verjetno si mislite, pa saj gre za avtomobil kompaktnega razreda … Morda, ampak tale Mazda v dolžino meri kar 4,66 metra, kar je v neposredni bližini na primer Mercedesovega razreda C. Prtljažnik zmore sicer pospraviti 450 litrov prtljage, vendar to, glede na zasnovo prečno nameščenega motorja, ni ravno rekordna vrednost. 

Za pogon tokrat skrbi dvolitrski bencinski stroj, ki shaja brez prisilnega polnjena. Trmasti so ti Japonci, vendar nisem prepričan, ali upravičeno. Štirivaljnik namreč takrat, ko si voznik zaželi nekaj dinamike, zahteva resno vrtenje, ki je brez pravega učinka. Če izvzamem veliko hrupa … Moči in navora je preprosto premalo (še posebej glede na prostornino), čeprav je po ročici menjalnika veselje segati. Tista pozitivni mehanski občutek in natančnost sta na mestu, pa tudi hitrost pretikanja je zadovoljiva. In to še kako koristi pri ležerni vožnji, ko se motor zadovolji z vrtljaji blizu prostega teka in je v kabini povsem neslišen ter tako miren, da se včasih vprašam, ali sploh deluje. To je njegov element! Škoda, da to zvočno udobje nekoliko skazi (pre)čvrsto nastavljeno podvozje, ki v kombinaciji z 18-palčnimi platišči deluje odrezavo, suho, vendar venomer kompaktno in skladno. Njegova šibka točka so kratke grbine in morda bi vseeno bilo bolje, če bi celota stala na 16-palčnih kolesih iz osnovne ravni opreme z višjimi boki.

Avtomobil torej, ki prepriča s kakovostjo, videzom in opremo. Motor bo zadovoljil vse dnevne potrebe, le dinamičnim voznikom ni namenjen. In za manj kot 20 tisočakov kupec prejme res bogato opremljen avtomobil s tehnologijami, ki jih večina konkurentov hrani, da bi iz denarnice kupca izvlekli še tistih nekaj zadnjih evrov. Ne boste verjeli, serijska sta celo navigacijska naprava in projecirni zaslon.

Peter Zorenč

Mazda3 Skyactiv-G122
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm CO2 127 g/km Moč 90 kW (122 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 213 Nm opri 4.000 vrt./min Zmogljivosti 10,4 s (0-100 km/h), 197 km/h Teža 1.275 kg (71 kW/tono) Cena 19.990 eur
+
videz
kakovostna izdelava
cena in oprema
-
sicer uglajen motor, ki z zmogljivostmi ne ustreza času
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Močnejša in bolj povezljiva