Tudi po prenovi je vozna dinamika tega modela v ospredju toliko kot vsakdanja uporabnost

Nedvonmo pri petvratni Mazdini trojki njena športna podoba hitro sede v srca vsaj tistih, ki jim ni dovolj, da ima avtomobil štiri kolesa, motor in nekaj opreme. Tudi po prenovi Mazda3 Sport (oznaka ob imenu najbrž ni naključje) ohranja dobršno mero športnosti, ki je zdaj še bolj izrazita predvsem na sprednjem delu z ostrejšimi potezami. Sedanje za volan hitro razkrije, da je prostor v potniški kabini zgolj soliden, ne pa tudi razkošen (zato pa natančno ukrojen), predvsem potniki na zadnji klopi spoznajo, da manjka nekaj centimetrov za kolena in tudi ramena, kadar tam sedijo trije, medtem ko je 419-litrski prtljažnik kar dober dosežek.

Že po prvih kilometrih sem se prepričal, da je ta japonska lastovka bolj namenjena vozniškim užitkom kot vrhunskemu potniškemu udobju, nenazadnje tudi zato, ker se avtomobil, na katerega so nataknili 18-palčna platišča z nizkopresečnimi gumami (215/45), tudi na kratke cestne grbine odziva precej čvrsto. Volanski mehanizem je prijetno neposreden, vozniku se zdi, da v celoti obvlada obnašanje avtomobila in se lahko z nasmeškom na obrazu zapodi skozi ovinke. Ja, kje pa je merilnik hitrosti? V Trojki je neposredno pred voznikovimi očmi okrogel merilnik motornih vrtljajev, podatek o hitrosti pa se nahaja na majhnem zaslonu, skritem v osrednjem merilniku. O.K., kdor želi biti ves čas na tekočem s hitrostjo, ima na voljo prosojen zaslon nad instrumentno ploščo, kjer so vidni tudi ostali podatki, medtem ko sta uravnavanju vseh sistemov namenjena vrtljivo stikalo na dnu sredinske konzole in dobro pregleden osrednji zaslon.

Bencinski motor v G120 je 2,0-litrski štirivaljnik, ki za svojo velikost vsaj na papirju razvija sorazmerno skromnih 88 kilovatov (120 KM), toda najvišji navor 210 Nm pri 4000 vrtljajih popolnoma zadošča tudi za dinamično pospeševanje in doseganje spodobne potovalne hitrosti. Tisti, ki imajo v sebi nekaj več športne krvi, bi si najbrž tudi v notranjosti želeli bolj rezek motorni zvok, ampak to bi bilo v nasprotju z udobjem.

 

Mazda3 Sport G120
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, bencinski
CO2 119 g/km
Moč 88 kW (120 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor 210 Nm pri 4.000 vrt./min
Zmogljivosti 8,9 s (0–100 km/h), 195 km/h
Teža 1320 kg (60 kW/tono)
Cena 23.240 EUR
Zunanja oblika
Temeljito podvozje
Rahla utesnjenost na zadnji klopi
3.5
EVO OCENA