Še v dobri formi

Mazda6 CD184 AT

Korak po korak so Šestico prenavljali. Se vam zdi, da je avto star resnih šest let in pol? Ne? No, tudi meni ne

fotografije Jure Kralj

Prenavljali, brusili, pilili, izboljševali in dograjevali so tale model skozi šest let in pol obstoja na trgu, kar se ne sliši prav veliko, toda v avtomobilskem svetu je to kar spodobna doba – nekatere znamke menjavajo modele, pri Mazdi so ocenili, da je Šestica zaradi skrbne (stalne) in načrtovane evolucije še v dobri formi. Tako in drugače …

Oblikovalci so se tokrat prvič v vsem tem času (no, prenova je naš trg dosegla jeseni) pomudili pri zunanjosti, kjer je maska še bolj izrazita, žarometi ožji in v LED-tehniki, kroma je več, podoba deluje bolj čvrsto, sveže. Še bolj se zna tale Šestica prikupiti vozniku v notranjosti, posebno še, če gre za opremo Takumi plus, ki je največ, kar tale model sploh lahko ponudi. Tako voznik sedi v udobnih električno pomičnih sedežih v usnju napa (z zračenjem in gretjem), brušeno usnje je na oblogah armaturne plošče in vrat, zraven je še kup brušenega usnja, matiranega aluminija, kroma in celo leseni vložki. Vse skupaj je resnično kakovostno sestavljeno in izdelano, z dovolj okusa in občutkom za podrobnosti, s tistim vedno prijetnim vtisom ob dotiku, ki Mazdo poriva povsem ob bok premijcem. Rokodelstvo prvega razreda torej, o čemer govori tudi ime – Takumi (mojster).

Sicer pa so pri Mazdi prenovili tudi notranjost, vključno z osrednjim sedempalčnim TFT-zaslonom na instrumentni plošči, ki morda ni tako prilagodljiv in vsestranski kot pri nekateri konkurenci, vsekakor pa dobrodošla tehnološka izboljšava, ravno tako kot večji osrednji zaslon z meniji, ki jih voznik krmili z vrtljivim stikalom (in zahteva nekaj privajanja za dostop do podmenijev). V osnovi pa gre še vedno za prijetno prostorno kabino, ki odmerja dovolj prostora tudi potnikom na zadnjih sedežih, pa tudi prtljagi. Le naslon za komolec med sedežema ni prav posrečen.

Oprema Takumi razvaja. Dobesedno. Zelo za. Za branje celega seznama opreme se morate že udobno namestiti.

Največ, kar si je možno omisliti pri tej veliki limuzini (4,87 m), je prenovljeni dvolitrski turbodizel z resnimi 184 konji in kar 445 njutonmetri navora, ki je spojen s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Predvsem na naval navora se lahko zanaša voznik, ko udoben menjalnik zaklene prestavo in potem Mazda drsi po izjemnem valu navora, ki potiska in potiska več kot 1,7 tone težak avtomobil. Prav tih ni nikoli, sploh ob pospeševanju, a izjemno odziven ravno tako ne, toda ta zapeljivi navor … Potovalnik prvega razreda je tale Mazda6, ne le zaradi opreme, prostora in počutja. Tudi zavoljo podvozja. Še vedno se je mogoče hitro in predvsem natančno zapeljati tudi skozi nekaj zavojev, ampak težo je vendarle mogoče čutiti, nekaj nagibanja tudi. Predvsem pa 19-palčna platišča podrejo pregovorno uspel kompromis med udobjem in nadzorom karoserije (zlasti na zdelanem mestnem asfaltu, polnem razpok) zaradi dodatne teže in nizkih, trših bokov pnevmatik. Škoda. Ampak rešitev je preprosta in poceni – ostanite na za palec ali dva manjših platiščih …

Matjaž Korošak        

TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljnik, 2.191 ccm, turbodizel CO2 g/km Moč 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 445 Nm pri 2.000 vrt./min Zmogljivosti 9,1 s (0–100 km/h), 219 km/h Teža 1.704 kg (79 kW/tono)
Prostornost
Izjemna izdelava in vrhunski materiali
Obdarjenost z materiali
Kombinacija čvrstega vzmetenja zadnje preme in nizkih bokov 19-palčnih pnevmatik
4
EVO OCENA
More Stories
Dolgo pričakovano razkritje novega Vantagea