Temeljiti predelavi

McLaren 600LT in Lamborghini Aventador SVJ

McLaren je predstavil doslej najbolj ekstremno različico serije Sports Series, in sicer model 600 LT s 441 kW (600 KM), medtem ko so pri Lamborghiniju v ponudbo umestili najbolj vročega Aventadorja SVJ s 566 kW (770 KM)

besede Adam Towler

McLaren 600LT

Pretekla jesen je za uredništvo Evo magazina pomenila pravo turnejo najetih dirkališč. Prvi je bil na vrsti McLaren Senna, in sicer na dirkališču Silverstone v Veliki Britaniji ter nekoliko kasneje v Estorilu na Portugalskem. Tokrat je na sporedu 600LT, in to na zanimivem dirkališču Hungaroring na Madžarskem, kjer so ponovno načrtovane le vožnje na stezi. Tik zatem vodi pot ponovno v Estoril na dogodek, kjer bo v glavni vlogi Lamborghini Aventador SVJ. In kot ste verjetno ugotovili že sami, se tudi tokrat vse dogaja za zaprtimi vrati dirkališča.

Ne bom lagal, to je po eni strani frustrirajoče, saj vsi omenjeni premorejo registrske tablice, s čimer jasno nasprotujejo izključno vožnji po dirkališčih in jih kot takšne tudi ni mogoče dojemati. Seveda je res tudi, da glede na številke moči pogonskih strojev in zmogljivosti teh avtomobilov na običajnih cestah ni mogoče v celoti izkoristiti. A tokrat je govora o res posebni dvojici – ta McLaren je prvi res oster predstavnik serije Sports Series, medtem ko bi lahko SVJ predstavljal najboljšega Lamborghinija z dvanajstvaljnim motorjem v zgodovini.

Najprej na Madžarsko, kjer je že vse v polnem teku oziroma se vrti okrog novinca in njegovih zmogljivosti. 600LT sledi poti izjemnega modela 675LT iz serije Super Series, marketinški oddelek Britancev pa želi oznako LT (Long Tail) tudi tokrat uveljaviti kot neke vrste ‘RS’ hišno podznamko.

Prvič smo videli najhitrejšega predstavnika Sports Series na statični predstavitvi v začetku leta, in če vsi navedeni podatki takrat ne bi bili tako očarljivi, bi lahko za trenutek pomislil, da so pri McLarnu naredili korak predaleč. Da ne bo pomote, osnovne sestavine izhodiščnega avtomobila jasno govorijo v prid odlični osnovi, vendar mi je veliko število enakih delov skozi široko paleto McLarnovih različic povzročalo skrbi, da bi novinec lahko imel težave z umeščanjem v ponudbo predstavnikov z oznako LT. In to kljub bruhanju modrih plamenov iz visoko nameščenega izpušnega sistema, s katerim je v socialnih medijih postal pravi hit.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 81)

Tehnični podatki

Motor V8, 3.799 ccm, twin-turbo
Moč 441 kW (600 KM) pri 7.500 vrt./min
Navor 620 Nm od 5.500 do 6.500 vrt./min
Menjalnik 7-stopenjski dvosklopčni poganja zadnji kolesi, odprti diferencial
Vzmetenje spredaj dvojna trikotna vodila, vijačne vzmeti, prilagodljivi blažilniki, stabilizator
Vzmetenje zadajdvojna trikotna vodila, vijačne vzmeti, prilagodljivi blažilniki, stabilizator
Zavore karbonsko-keramični koluti premera 390 mm spredaj in 380 mm zadaj,
Kolesa 8 x 19 spredaj in 11 x 20 zadaj
Pnevmatike 225/35 ZR19 spredaj in 285/35 ZR20 zadaj
Teža 1.356 kg
Razmerje moči in teže 325 kW na tono
0-100 km/h 2,9 s
Hitrost 328 km/h
Osnovna cena pribl. 305.000 EUR 

evo ocena ★★★★★


Lamborghini Aventador SVJ

Čez srednjo evropo povsem na zahod na Circuito do Estoril, kjer so v zadnjih dveh tednih brez strahu pred nastalimi stroški z novim in deviško črnim asfaltom preplastili celotno stezo. “Odlično,” ste morda pomislili, vendar so Lamborghinijevi možje ob našem prihodu precej prestrašeni. Podlaga namreč poslej ponuja oprijem sveže namočenih tal v supermarketu, vse skupaj pa začini še dejstvo, da so pri Lamborhiniju zaradi strahu pred prekomerno obrabo na starem asfaltu povsem nove pnevmatike Pirelli Trofeo pustili doma. Rezultat je jasen. Ko želite celoto skozi ovinek prisiliti, da se opre na boka zunanjih pnevmatik, se vse skupaj sprevrže v komedijantsko upiranje gumijaste zmesi, ki ne kaže nikakršnih znakov obrabe. Tudi po več odpeljanih krogih ne. Mamma mia.

Zmagovalec našega zadnjega skupinskega testa štirikolesno gnanih avtomobilov je dokazal, da je Aventador avtomobil, ki si brez težav umaže karoserijo in poskrbi za zabavo. Pod ‘pločevino’ se, kljub vsem vpadljivim elementom, ki poskrbijo za opaznost v mestih, skriva resen vozniški avtomobil. SVJ je krog znamenitega dirkališča Nordschleife zapeljal celo hitreje kot strašljivo hitri Porsche 911 GT2 RS. To lahko pomeni le, da se mora dogajati nekaj zelo posebnega, da lahko sicer spoštovanja vreden Aventador skozi gozdovje Eifel pelje tako hitro.

Odgovor je mogoče najti v skupini inicialk, vendar najprej k nečemu, kar je lažje razumljivo: moč. Povečana moč dvanajstvaljnika v SVJ-ju se zdi v tem primeru nepomembna, saj je že izhodišče najbolj primerno opisati z ‘dovolj’. Resnično pomembno je to, da je govora o velikem 6,5-litrskem atmosferskem V12, ki razvaja s prečudovito odzivnostjo ter zvočno kuliso, za katero bi lahko rekel, da ima lastno dušo. “V12 je primerljiv z najboljšim pevcem,” pravi vodja inženirjev Maurizio Reggiani. In ob tej izjavi se tudi fizično ne morem zadržati, da se ne bi nasmejal iz dna srca.

Še vedno je 566 kW (770 KM) pri 8.500 vrt./min številka, ki je vredna razmisleka. In čeprav je vseh 720 Nm navora na voljo pri visokih 6.750 vrt./min, krivulja grafa pokaže, da ga je dobršen del na razpolago tudi v sredinskem območju delovanja. To pomeni, da je SVJ takrat bolj odločen kot SV (552 kW/750 KM in 690 Nm). To so inženirji dosegli z novim sesalnim kolektorjem in novimi glavami valjev, ki so jih prvič izdelali iz titana, povsem nov in predvsem krajši je izpušni sistem, medtem ko je vztrajnik lažji. Ta V12 nikoli ni bil zaspanec, vendar tokrat obljublja dodatno mero podivjanosti in surovosti.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 81)

Tehnični podatki

Motor V12, 6.498 ccm
Moč566 kW (770 KM) pri 8.500 vrt./min
Navor 720 Nm pri 6.750 vrt./min
Menjalnik 7-stopenjski enosklopčni poganja vsa kolesa, delna zapora diferenciala
Vzmetenje spredaj dvojna trikotna vodila, vijačne vzmeti, prilagodljivi blažilniki, stabilizator
Vzmetenje zadajdvojna trikotna vodila, vijačne vzmeti, prilagodljivi blažilniki, stabilizator
Zavore karbonsko-keramični koluti premera 400 mm spredaj in 380 mm zadaj,
Kolesa 9 x 20 spredaj in 13 x 21 zadaj
Pnevmatike 255/30 ZR20 spredaj in 355/25 ZR21 zadaj
Teža (suha) 1.525 kg
Razmerje moči in teže (suha) 371 kW na tono
0-100 km/h 2,8 s
Hitrost 350 km/h
Osnovna cena pribl. 530.000 EUR 

evo ocena ★★★★½