Pri McLarenu so se tokrat prvič posvetili lahkotnejši vozni izkušnji, elegantnejšemu oblikovanju ter celo uporabnosti in – kašmirju

McLaren v zadnjem času novosti dostavlja kot po tekočem traku. GT pa je prvi McLarenov granturizmo. Avtomobil za lahkotnejšo vožnjo, udobnejše premagovanje razdalj in morda tudi vsakodnevne potrebe. S sredinsko nameščenim motorjem morda ne daje tovrstnega vtisa, a že elegantejši videz in relativno veliko prostora za prtljago pričata o tem, da je drugačen od McLarenove športne ponudbe. Z njim imajo prvič orožje v boju z avtomobili, kot sta Aston Martin DB11 ali pa Ferrarijev GTC4 Lusso, ki pa imata motor nameščen spredaj.

Školjka iz ogljikovih vlaken je predelava tiste iz modela 720S (tokrat so jo poimenovali MonoCell II-T; T za touring), prilagodili pa so jo predvsem z namenom povečanja prostora za odlaganje nad motorjem. Zato so motor namestili nižje in na novo speljali izpušni sistem. S tem so omogočili 420 litrov prostora v prtljažniku, kar je celo več, kot v osnovi ponujata Golf ali Focus. Pod pokrovom spredaj je na voljo še dodatnih 150 litrov, s čimer se ta vsestransko uporabni McLaren uvršča ob bok uveljavljenim kombijem srednjega razreda, če sem malo domišljav. Pri 1530 kg teže je lažji od Astona DB11 na primer, pri 4683 mm dolžine pa pri McLarenu krajši samo od Speedtaila. Pri McLarenu pri dejavniku uporabnosti navajajo tudi vežjo oddaljnost od tal, udobnejše podvozje in večje kote, ki jih lahko premaga GT pri speljevanju na robnike ali strme dovoze.

Pogonski sklop sestavlja šibkejša različica 4-litrskega V8 motorja iz modela 720S, ki zmore 456 kW moči (620 KM) ter 630 Nm največjega navora. Kar 95 odstotkov navora je na voljo že pri 3000 vrtljajih. Moč se prenaša na zadnja kolesa preko sedemstopenjskega dvosklopčnega smodejnega menjalnika in odprtega diferenciala. Zmogljivosti? Do 100 km/h pospeši v 3,2 sekundah, do 200 km/h v 9 sekundah, pospeševanje pa se ustavi pri 326 km/h.

S podvozjem so – zanimivo – namesto hidravličnega navzkrižno povezanega blaženjavseh koles iz modela 720S ubrali tradicionalnejšo filozofijo serije Sport. Dvojna trikotna vodila namreč z bolj klasičnimi, prilagodljivimi blažilci, ki imajo širši razpon delovanja od modelov serije Sport. GT pa ima tudi posodobljen algoritem (Optimal Control Theory) za zaznavanje neravnin na cestni površini, ki pa je na drugi strani prevzet iz modela 720S. GT ohranja hidravlični servo volan, pri čemer McLaren v isti sapi obljublja natančnost in komunikativnost. Opcijsko so na voljo karbonsko keramične zavore ter platišča iz kovanega aluminija.

Tistim, ki poznajo notranjost zadnjih McLarenovih modelov, predvsem serije Sport, bo poznana tudi ta. V tem GT-ju pa so se namembnosti avtomobila primerno posvetili še izboljšavam na področju infozabavne tehnologije ter kvalitete izdelave in materialov. Uporabili so brušen aluminij ter novo vrsto usnja, na voljo je steklena strešno okno z nastavitvijo propustnosti svetlobe. Svojevrsten dokaz, da mislijo pri McLarenu z udobjem pri tem avtomobilu resno, pa je možnost izbire sedežev, oblečenih v kašmir. Razkošje!