Neizprosen od A do B

Mercedes AMG A35

Novi AMG A35 s svojimi 225 kilovati (306 KM) in štirikolesnim pogonom predstavlja resno grožnjo Golfu R

Uspeh vliva zaupanje, kar se v tem primeru čuti že po slabih 500 metrih vožnje. AMG je precej vložil v razvoj tega modela, za kar obstaja preprost razlog: A45 in vse njegove variacije (CLA in GLA z enakim pogonskim sklopom) so se prodajale za med, skoraj dvakrat toliko, kot so v Affalterbachu s strahom predvidevali, saj so sprva na te modele gledali kot na neke vrste degradacijo znamke v smislu večje cenovne dostopnosti. A zgodilo se je prav nasprotno – A45 je v tem segmentu postavil letvico zmogljivosti in cenovne dostopnosti zelo visoko. In sedaj je tukaj novi A35, zasnovan na četrti generaciji razreda A, ravno prav oborožen (roko na srce, 400 konjev v takšnem avtomobilu si le redkokdo na tem svetu dejansko želi) za spopad s svojim zagotovo največjim (in bolj dostopnim) tekmecem iz Wolfsburga, Golfom R. Nekoliko pozneje bo luč sveta ugledal tudi novi A45, ki bo tisto imaginarno letvico zmogljivosti in cene zagotovo ponovno pomaknil višje.

Ko tako razmišljam o novem A35, se mi zdi, do so pri novi generaciji AMG-jev uporabili vse tiste prave komponente brez pregrešno dragega in zmogljivega agregata. To pa zato, ker so kot osnovo za A35 vzeli kar različico motorja z oznako M260, ki ga lahko najdemo v navadnem A250, in ne tiste z oznako M133, ki je poganjala A45 (ta bo predelan zagotovo našel svoj prostor pod pokrovom novega A45).

A35 stoji na posebej zanj narejenih pnevmatikah Pirelli P Zero, zavorni diski 350 mm spredaj in 330 mm zadaj pa so sposojeni od A45.

Nov je turbinski polnilnik z dvojno vetrnico, nov je tudi hladilnik polnilnega zraka (intercooler), ki tukaj deluje po principu zrak–voda, medtem ko v navadnem A-ju to deluje po principu zrak–zrak. Prav tako je za potrebe novega A35 nekoliko predelan tudi celoten sistem hlajenja. To posledično zagotavlja 225 kilovatov (306 KM) in 400 njutonmetrov navora. Če pomislim, da so pri Golfu zaradi WLTP-ja nekoliko znižali deklarirano moč motorja, potem je A35 prvo bitko dobil, še preden sem sploh zagnal motor.

Sestavine novega A35 so takšne, kot bi jih človek pričakoval: prisilno polnjen dvolitrski štirivaljnik, sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik, štirikolesni pogon, pet vrat in – zelo zasoljena cena (46.380 EUR). A so podrobnosti tiste, ki so zelo zanimive. Skorajda popolnoma drugačno vzmetenje kot pri navadnem A-ju, z novo zasnovanimi zglobi in vzmetnimi rokami, pušami in kovinskimi ležaji na prednjih rokah za še bolj natančno vodljivost. Nov je tudi volanski drog z novo nastavljenim variabilnim razmerjem, 19-palčne Pirellijeve pnevmatike P Zero in novi blažilniki, za katere inženirji trdijo, da poslej omogočajo večji razpon med udobjem in športnostjo. Štirikolesnemu pogonu so za razporejanje navora tokrat namenili elektromehansko sklopko (A45 je bil opremljen z nekoliko počasnejšo hidravlično), ki pošilja navor v zadnji (odprt) diferencial, ESP pa si pri vstopu v zavoje pomaga z razporejanjem navora. Lahko bi trdil, da gre tukaj za štirikolesni pogon ‘po potrebi’, saj je v osnovi A35 gnan le spredaj, z možnostjo, da gre lahko do 50 odstotkov navora na zadnjo os, kadar je to pač potrebno. Nove so tudi prednje štiribatne zavorne čeljusti, medtem ko so zavorni diski sposojeni od A45 (spredaj premera 350 mm in zadaj 330). Nova je tudi aluminijasta zaščitna plošča pod motorjem, ki je ojačana s prečnimi nosilci, kar seveda samo še povečuje togost celotne strukture avtomobila.

Pri AMG-ju torej ni govora o polovičarstvu, kadar beseda teče o natančnosti in okretnosti. Po novem pa tudi o uravnoteženosti in skladnosti, o pomenih torej, ki jih ne bi nujno povezoval s prejšnjim A45.

Skorajda nemogoče pa je, da bi sedel za volan in kar odpeljal, ne da bi si vzel trenutek ali dva ter se zagledal v armaturno ploščo z vso sodobno tehnologijo, ki jo ponuja. Že res, da precej teh dodatkov najdeš na seznamu dodatne opreme, ampak ta skoraj neskončno dolg digitalni (dvojni) zaslon z merilniki in multimedijo, mešanico različnih materialov in ambientalna‘disko’osvetlitev so resnični pokazatelji, kako daleč je razvoj v avtomobilski industriji napredoval v primerjavi s prejšnjim desetletjem. Na voljo je tudi pet možnosti načina vožnje (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ in Individual), z vsemi pripadajočimi nastavitvami ravni blaženja, odzivnosti volanskega mehanizma in nastavitve delovanja štirikolesnega pogona s pripadajočo razporeditvijo navora. Nova je tudi možnost dodatnega ‘finega’nastavljanja delovanja blažilnikov z novim stikalom, ki je nameščen na volanskem obroču.

Kabina je tehnološko zelo dovršena.

V teh prvih uvodnih trenutkih sem dobil vtis bolj premijskega in zelo uglajenega vozila. In še zelo tih je, kar je pri takšni vrsti vozila prej izjema kot pravilo, a hkrati daje vedeti, da je na zalogi dovolj moči za poduhovljeno vožnjo skozi zavoje. Ko pa sem izbral bolj športen način vožnje, se je ob odprtju ventilov izpušnega sistema kar naenkrat spremenil karakter avtomobila. Da gre za hiter avtomobil, je jasno že samo po sebi, čeprav se mi je na trenutke zdelo, da gre pri tem morda za več zvoka in ne toliko občutka moči, ki bi se podala k tej zvočni kulisi.

“A35 je v stanju z lahkoto opraviti s še tako zavito cesto in je neizprosen od točke A do B.”

Pri AMG-ju pravijo, da je motor nastavljen tako, da voznika vzpodbuja k čim večjemu izkoriščanju celotnega režima vrtljajev, kar povsem drži. Ko sem ga zavrtel do rdečega polja, ni bilo nikakršnih dvomov o ponujenih zmogljivostih. Avto je odlično uravnotežen in nevtralen v zavojih, oprijem je izjemen. Skratka, A35 je v stanju z lahkoto opraviti s še tako zavito cesto in je neizprosen od točke A do B. Vendar je na tem mestu treba poudariti, da je mednarodna predstavitev potekala na Majorki, in to na najlepše urejenih cestah, po katerih sem se kadarkoli vozil, zato bo treba počakati, da ga dobimo na test v ‘naravnem’ okolju, ki ga določajo ne tako zelo vzdrževane ceste. Šele takrat bo jasno, ali je AMG-ju zares uspelo na cesto postaviti izjemno skladen stroj, ki bo veljal za izjemnega in ne le za najdražjega v tem segmentu.

Adam Towler

Mercedes AMG A35
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.991 ccm, turbo Moč 225 kW (306 KM) pri 5.800 vrt./min Navor 400 Nm med 3.000 in 4.000 vrt./min Teža 1.555 kg (147 kW/200 KM na tono) 0–100km/h 4,7 s Hitrost 250 km/h Cena 46.380 EUR
Naglost
Oprijem
Zavore
Faktor zabave
Kakovost vožnje na naših cestah je trenutno neznanka
Odzivnost menjalnika
Cena
4
EVO OCENA