Dva v enem

Mercedes-AMG C43 4Matic T

Najbolje prodajani model je bil deležen najbolj resne prenove v zgodovini razreda C. In AMG C43 je pobral še največ smetane

foto Matjaž Korošak, Jure Gregorič, Mercedes-Benz

Z dramatičnimi številkami so najprej postregli pri Mercedesu, ko smo poslušali zgodbo o prenovi zadnjih deset let najbolje prodajanega Mercedesa, ki ga izdelujejo v štirih tovarnah na štirih celinah. Tako naj bi prenovili kar 6500 delov tega kompaktnega modela. Kar sicer zveni dovolj impresivno, da navduši tudi vedno zvedave predstavnike sedme sile. Četudi bodo tisti, ki niso ravno čustveno povezani z znamko z zvezdo, kar tako in na prvi pogled težko našli očitne razlike. Ampak pri Mercedesu vendarle trdijo, da gre za največjo prenovo v zgodovini razreda C.

Prav dosti se ni spremenilo na zunaj – nov je spojlerski odbijač z večjimi odprtinami brez mreže in drugačno masko, žarometi so LED

Seveda je nekaj sprememb tudi na zunanjosti, tako na vseh ostalih velikoserijskih izvedbah modela, ki vleče korenine iz davnega leta 1982 predstavljenega Baby Benza (model 190), ki je svojo prvo AMG-izvedenko dobil skoraj deset let pozneje, leta 1993. No, od takrat je preteklo precej vode in zdaj ima različica C že dve pravi AMG-izvedbi. Prva, torej C63 z osemvaljnikom, je še vedno krona ponudbe in ga večina razume kot tistega ‘pravega’ AMG-ja. Toda za resne prodajne številke brutalen osemvaljnik s 350 kW (510 KM) za tovarno morda res ni prava izbira – ne samo zaradi cene, pač pa tudi zaradi brutalnosti. Zato sestop nižje, ki ga predstavlja C43 s trilitrskim šestvaljnikom. To je tudi edini motor, ki je bil ob prenovi (po le dveh letih) deležen občutnega izboljšanja zmogljivosti. Inženirji so mu namreč s pomočjo večjega pritiska v turbini (z 0,9 na 1,1 bara) povečali moč za 23 konjev (17 kW), ki jih zmore pri precej visokih 6100 vrtljajih, navor je ostal pri 520 Nm. In začuda – tudi za vrednosti pospeška in končne hitrosti pri Mercedesu navajajo enake številke, torej 4,8 sekunde.

C43 AMG 4Matic se zdi kot utelešenje športnosti in uporabnosti v enem. S poudarkom na prvem, se razume (prtljažnika je kljub temu za vsaj 510 litrov)

Ampak ravno zaradi narave tega AMG-ja, ki za razliko od brutalnega C63 daje prednost varnemu oprijemu pred agilnostjo in zabavo, sem na parkirišču pred letališčem v Luksemburgu izbral prav srebrno sivega kombija, ki je imel, tako kot vse ostale tri karoserijske različice, stalni štirikolesni pogon 4Matic, ki vozniku ponuja predvsem več zaupanja in varnosti med nabiranjem hitrih kilometrov, četudi sredinski diferencial potisne na zadnjo premo 69 odstotkov navora.

Prva stvar, ki pade v oči, je seveda nova instrumentna plošča, ki jo nadomešča 12,3-palčni visokoresolucijski zaslon in jo je seveda mogoče – tako kot zdaj pri mnogih konkurentih, povsem prilagajati. Poleg mnogih koristnih (in malo manj koristnih) podatkov je moč razbrati tudi trenutno moč in navor, med drugim pa tudi trenutni pritisk v vseh štirih pnevmatikah in – njihovo temperaturo! Koristno predvsem v mejnih temperaturnih področjih. In to kar s praktičnimi drsnimi stikali na novem volanu, ki je precej podoben tistemu iz razreda E in S. Ne glede na prenovo digitalne platforme pa je C ostal na ‘lebdečem’ osrednjem zaslonu, ki pa je zdaj lahko 10,25-palčni ter tako precej bolj koristen in pregleden.

Notranjost deluje bolj sodobno in predvsem dodelano – digitalna instrumentna plošča je na voljo za vse modele, ravno tako večji osrednji zaslon in lesene obloge osrednje konzole

V življenje se tale V6 zbudi odločno in glasno, z zanimivim baritonom, vendar ne z dramatičnim kravalom, ki ga zganja V8. Pri tem je seveda treba omeniti športni izpuh, ki je doplačilna opcija, ampak glede na izrazito spremembo karakterja s pritiskom na stikalo je že vredno razmisleka. Poteg obvolanske ročke samodejnega menjalnika TCT 9Gtronic v prvo in AMG se premakne mirno, zavzeto, brez odvečne nervoze. In po mestnih ulicah je v voznem programu Comfort (nov je tudi program Slippery – ki naj bi olajšal vožnjo v snegu) C43 skoraj enako pohleven in seveda udoben kot ostali družinski člani. Uravnavani blažilniki so novi in razlika med najbolj udobnim načinom in tistim v Sport+ je dovolj velika, da je tak kombi udoben tudi pri počasni vožnji v mestu.

Če je kaj vredno vsakega centa v tem avtomobilu, potem so to športni školjkasti sedeži AMG, ki omogočajo tudi prilagoditev bočnega in stegenskega oprijema. In kar je najbolj pomembno – tudi ob resnih bočnih silah ne popuščajo. Ah, in tale C je seveda še kako sposoben tega! Zavite ceste med vinogradi, nedaleč od Trierja na nemško luksemburški meji, ponujajo slikovito platformo tudi za dirko svetovnega prvenstva v reliju. Zato je roka kar sama segla po stikalu za program Sport+, kovinsko hrumenje šestvaljnika je naenkrat napolnilo kabino, zvočna kulisa je dvignila utrip in razpoloženje. Cel avto postane bolj napet, kot šprinter pred startom, pedalka plina odzivnejša, menjalnik prestavlja odločno in prijetno grobo.

“Če je kaj vredno vsakega centa v tem avtomobilu, potem so to športni školjkasti sedeži AMG.”

Šestvaljnik sicer res vleče skoraj iz vrtljajske kleti, saj 520 Nm navora spravi na gred že pri 2000 vrtljajih, ampak razveseljivo lahkotno in s prodorno zvočno spremljavo iz dveh dvojnih (zdaj okroglih) izpušnih cevi se zvrti tudi preko oznake 6000. Oprijem je, kot ste sklepali, seveda izjemen, predvsem na suhi podlagi, in zdi se, kot da tega 4,7 metra dolgega kombija prav nič ne more spraviti s tira in začrtane smeri. Prednja os ubogljivo sledi ukazom z volana, ki je dobro obtežen, a posebej komunikativen res ni. Vse dokler zavoj ne postane bolj zaprt in desna noga preveč neučakana z obremenitvijo motorja. Takrat sem dobil občutek, da je to vendarle precej velik (4,71 m) in vendarle dokaj težak avtomobil, ki z nekaj opreme zlahka preseže 1,8 tone. Še vedno sicer ostaja ubogljiv, toda pri siljenju v zavoj navkljub stalnemu pogonu s poudarkom na zadnji osi ostaja nekaj podkrmarjenja v začetni fazi zavoja, ki ga surova moč skozi zavoj vendarle izniči, če voznik vztraja s pritisnjenim plinom. Zato pa je bolj zabavna in vznemirljiva stoična mirnost, s katero vztraja v dolgih zavojih tako prepričljivo, da se zdi, kot bi lahko podvozje spravilo na cesto še sto in več konjev …

Za tiste, ki iščejo zadnji bastijon brutalnega osemvaljnega potiska, tale C verjetno ne bo čisto pravi. Toda za vse druge, ki želijo še vsakodnevno (in celoletno) uporabnost, je kombijevska prostornost in AMG-jeva napadalnost skoraj idealen kompromis. Prav poceni kljub temu ni, ampak v tem primeru je to skoraj res – dva v enem.

Matjaž Korošak

Mercedes-AMG C43 4Matic T
TEHNIČNI PODATKI
Motor šestvaljnik, 2.996 ccm, biturbo CO2 214 g/km Moč 287 kW (390 KM) pri 6.100 vrt./min Navor 520 Nm od  2.500 do 5.000 vrt./min Zmogljivosti 4,8 s (0–100 km/h), 250 km/h Teža 1.685 kg (170 kW/tono) Osnovna cena 72.340 EUR
Diskretna športnost
Neverjeten oprijem
Podajanje navora
Teža
Občasno podkrmarjenje
Samovoljno prestavljanje navzdol
4.5
EVO OCENA