Vreden višje cene?

Mercedes AMG CLA45 S 4Matic+ Plus Coupe

Čeprav s precej dolgim imenom, AMG-jev najmanjši kupe v primerjavi s kompaktnim A45 prav v ničemer ne zaostaja

Kakšno je vaše mnenje o štirivratnih kupejih? Sam nisem najbolj prepričan, a sem odraščal v 90-tih in takrat so bile ceste polne takšnih in drugačnih kupejev različnih oblik in velikosti. In ta raznolikost se je odražala predvsem pod pokrovi motorjev. Ampak resnici na ljubo – formula za kupeje je bila takrat preprosta: štirje sedeži, dvoje vrat in prostor za prtljago ločen od kabine. V primeru tega CLA45 pa sem pripravljen narediti izjemo. Zakaj? Zato, ker je narejen na osnovi A45 S, ki je lani na našem izboru avta leta zasedel drugo mesto. Čeprav ima 100 odstotno več vrat od ‘pravega’ kupeja, ima pravšnje število sedežev in uporaben prtljažnik. Pa še izgled je prav všečen, kar za njegovega predhodnika nikakor ne morem trditi, saj je izgledal, kot da bi nekdo razred A parkiral v steno. Kar nekaj CLS-a se odraža v njegovi linijah. Čeprav mogoče na fotografijah ne deluje tako, gre v resnici za zelo kompaktno zmes kovine.

Odraža ga tudi kronično pomanjkanje prostora za glave na zadnjih sedežih, torej lahko z gotovostjo trdim, da gre za pravi kupe. Še kar zadovoljiv je tudi prostor za noge na zadnji klopi in že omenjen solidno odmerjen prtljažnik, a najboljše mesto v avtomobilu je seveda za volanom. Še zmeraj sem navdušen nad velikostjo digitalnih zaslonov, bolj mesnatega volanskega obroča z kovinskimi prestavnimi ročicami in celo nad ambientalno osvetlitvijo, nisem pa povsem prepričan, kako se bo kakovost izdelave dostojno spopadala z zobom časa. 

Usnjeni električno nastavljivi sedeži in audio sistem Burmester so dl paket opreme S+. 

Tale testni primerek je po specifikaciji ‘S+’, kar pomeni 310 kilovatov (421 KM) in nekaj aerodinamičnih dodatkov, kot recimo daljša prednja ustnica, nekoliko drugače zasnovan zadnji difuzor in malenkost večji zadnji spojler. S+ verzija prav tako zajema nastavljive blažilnike, panoramsko streho, nastavljive LED žaromete, 19 palčna kovana platišča, električno nastavljive prednje usnjene sedeže in audio sistem Burmester. To ima seveda svojo ceno, saj je zanj potrebno odšteti 69.200 evrov (za navadnega 45 pa 63.500). Zagotovo ni ravno ugodna cena, a še kar sprejemljiva za vse, kar v bistvu ta AMG nudi. No, pa tudi manj kot recimo za najbolj navitega Megana. In kot je naš izbor avta leta pokazal, se je AMG bolje znašel na slabše vzdrževanih cestah kot pa že omenjeni Megane. 

Novi CLA je, navkljub nekaterim spremembam kot recimo širi kolotek in nekoliko drugačni konstrukciji, več ali manj ostal enak. Pod pokrovom motorja pa se nahaja povsem drugačen štirivaljnik kot pri recimo CLA35. Obrnjen za 180 stopinj in zadaj nameščenim turbinskim polnilnikom. Pri AMG-ju so precej znanja iz njihovega 4-litrskega V8 prenesli v tega dvolitrskega prisilno polnjenega štirivaljnika. In to se še kako pozna. Dandanes le redko motorji definirajo razliko med modernimi kompaktneži in njihovimi derivati, saj se več ali manj vsi držijo ‘enake’ formula za dvolitrski prisilno polnjen štirivaljnik, razlike so le v programskih mapah motorja. CLA45 je tukaj nekoliko drugačen, saj je že ob najmanjšem pritisku na stopalko za plin moč občutiti vso eksplozivnost, ki jo prisilno polnjen štirivaljnik nudi. No ja, zanemarljiva ‘turbo’luknja je sicer prisotna, a je lepo vizualno podprta v enem od neštetih menijev prikazovalnikov na zaslonu, ki se že ob najmanjšem pritisku stopalke za plin takoj požene do maksimuma. Osemstopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik je očitno dovolj pameten, da je v načinu delovanja ‘auto’ zmeraj v najbolj primerni prestavi (vsaj pri ‘Sport’ in ‘Sport+’). Seveda lahko tudi ročno prestavljam, in takrat je vsa razpoložljiva silna moč in hitrost odvisna predvsem od moje desne noge, prstov in od čuta socialne odgovornosti. 

Rdeče zavorne čeljusti pa pomagajo pri ločevanju manj zmogljivega CLA35 od zmogljivejšega CLA45.

Na mednarodni predstavitvi je CLA45 (seveda na zgledno urejenih cestah) deloval zelo uglajeno in zbrano. Zato je bilo nekoliko presenetljivo dejstvo, da mu tudi naše ceste niso povzročale posebnih težav. Nedvomno tudi zaradi trostopenjsko nastavljivih blažilnikov, ki jih je moč nastavljati ne glede na način vožnje. Se pravi, da lahko izberem recimo način vožnje ‘Sport+’, blažilnike pa pustim v najmehkejšem načinu delovanja in kljub temu CLA ne izgubi prav nič te svoje uglajenosti ne precej dotrajani asfaltni podlagi. To pa seveda omogoča, da se v celoti posvečam užitku v vožnji in z neznansko lahkotnostjo nabiram kilometre. Dan danes tudi ni več nobena skrivnost, da večina zmogljivejših avtomobilov ne nudi več tiste pristne povezanosti in vpletenosti voznika v vožnjo, a pri CLA-ju temu ni tako. Prav nasprotno. Človek, ki je bil pri tem CLA-ju zadolžen za nastavitve, je opravil izjemno delo. Volanski mehanizem je zelo intuitiven, zavore so odlične in štirikolesni pogon deluje točno tako, kot se od njega pričakuje ob izhodu iz zavoja. 

Človek, zadolžen za nastavitve, je tukaj opravil izjemno delo.

Sicer pa je tudi res, da te manj zmogljiv CLA35 (225 kW/306 KM) vsaj približno tako hitro katapultira po cesti, razlika – in to bistvena – pa je predvsem v vpletenosti voznika v vožnji. Karkoli si že mislite o štirivratnih kupejih, Mercedes-AMG-jev najmanjši je vreden vsakega centa.

Anthony Ingram

Mercedes AMG CLA45 S 4Matic+ Plus Coupe
TEHNIČNI PODATKI
Motor Vrstni štirivaljnik, 1.991 ccm, turbo CO2 189 g/km Moč 310 kW (421 KM) pri 6.750 vrt./min Navor 500 Nm med 5.000 in 5.250 vrt./min Teža 1.600 kg (183 kW/250 KM na tono) 0 – 100 4s Hitrost 270 km/h Cena 69.200 EUR
+
hitrost
okretnost
vpletenost v enakih merah
-
CLA35 nudi približno enako, le za manj denarja
4.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Tiguan XL!