Nepričakovano dinamičen

Mercedes-AMG GLC 63 S Coupe

Zmogljivi športni terenec, ki misli, da je športni kompaktnež, je dobrodošla konkurenca Porscheju in Alfi Romeo

Audi ima A5, S5 in RS5 v različicah Sportback, BMW pa serijo 4 Gran Coupe. No, če si vendarle zaželite razred C v petvratni izvedbi, ki ni limuzina, potem morate pri Mercedesu poseči v ponudbo športnih terencev. Če ste še bolj zahtevni in merite na športnost, ki jo ponuja RS5 Sportback, potem vam lahko pri znamki iz Stuttgarta ponudijo model z oznako GLC 63 S Coupe, kot je tale na testu. Za vsega 128.492 evrov oziroma skoraj 150 tisočakov, če premore opremo testnega vozila.

Ob tem oznaka 63 pomeni, da gre za verjetno najbolj pogosto uporabljan motor v avtomobilski zgodovini, če seveda izvzamem Volkswagnov prisilno polnjeni dvolitrski stroj. V GLC-ju 63 z dodatno oznako S zmore 375 kW (510 KM) in 700 Nm navora, ki se na vsa kolesa prenaša preko hišnega devetstopenjskega samodejnega menjalnika Speedshift MCT.

Serijsko zračno vzmetenje mora nadzirati 1.945 kilogramov kovine, ki do 100 km/h pospeši v 3,8 sekunde in se ob doplačilu ustavi pri elektronsko omejeni hitrosti 280 km/h (sicer 250 km/h). Podobno kot Porschejev Macan in Alfin Stelvio Quadrifoglio, tudi AMG-jev GLC 63 S Coupe ne sodi v segment neodzivnih športnih terencev. Pravzaprav daje podoben občutek kot vsi izdelki iz Affalterbacha.

Že res, da volanski mehanizem ponuja toliko informacij, kot jih je mogoče prejeti s tipanjem z debelo gumijasto rokavico, vendar je odziven in zmore prednji konec v ovinek usmeriti s presenetljivo mero zaupanja in volje. Zahvala gre odličnemu nadzoru gibanja karoserije, celota pa daje občutek zadaj gnanega avtomobila. Seveda se GLC skozi ovinke ne giba tako tekoče kot C 63, a hkrati ne ‘plava’ in se ne pozibava. To pomeni, da med vožnjo niste obsojeni le na ciljanje naslednje ravnine in prerivanje skozi ovinke, temveč boste lahko uživali v vrednotah, ki jih s seboj prinašajo običajni športni avtomobili.

Pravzaprav daje GLC 63 S Coupe med vožnjo prej občutek športnega petvratnika kot nerodnega SUV-ja, čeprav nekaj tiste prilagodljivosti manjka, pa tudi voznik se nikoli ne počuti, kot bi bil v središču pozornosti. Čeprav navduši z natančnostjo vstopa v ovinek, z nadzorovanim gibanjem karoserije in dodelanim podvozjem, ga v ovinek ni mogoče vreči ali celo prilagajati linije vožnje skozenj, kot je to značilno za bolj običajne AMG-jeve primerke.

Če z vozno dinamiko preseneča, pa to nikakor ni mogoče reči za zmogljivosti v ravni liniji. V8, ki ga je mogoče najti v številnih drugih AMG-jevih modelih, se zmore zvrteti v neposredno bližino 7.000 vrt./min, in to z voljo atmosferskega štirivaljnika. In ko spodnjo stran stopalke plina seznanite s talno oblogo, potem vas tale stroj z nasilnim pospeševanjem prevzame v enaki meri kot v lažjem C 63. Popuščati začne komaj pri avtocestnih hitrostih, ko do besede prideta izdatni zračni upor in izdatna masa. In ko je treba zavirati, potem je vsekakor priporočljivo, da ste v konfiguratorju odkljukali doplačilo za karbonsko-kompozitni zavorni sistem.

V našem uredništvu bomo limuzine in kupeje vedno postavljali pred športne terence, vendar cenimo tudi večjo izbiro, še posebej v skoraj praznem bazenu, kamor sodi GLC 63 S Coupe.

Mercedes-AMG GLC 63 S Coupe
TEHNIČNI PODATKI
Motor V8, 3.982 ccm, twin-turbo Moč 375 kW (510 KM) od 5.500 do 6.250 vrt./min Navor 700 Nm od 1.750 do 4.500 vrt./min Teža 1.945 kg (193 kW/tono) 0–100 km/h 3,8 s Hitrost 280 km/h Cena 128.492 EUR
Nepričakovana dinamičnost
Nevprašljive zmogljivosti
Manjkata mu osredotočenost in prilagodljivost
4
EVO OCENA