Pro-jektil

Mercedes-AMG GT R Pro

Že Mercedes-AMG GT R ponuja precejšnjo mero teatralnosti. Ga lahko torej dirkališču namenjena različica Pro prekaša?

besede Adam Towler
fotografije Aston Parrott

Kljub čeladi, ki sicer ublaži vplive zvoka, znani V8 pod motornim pokrovom GT R Pro razgrajaško prenaša proces vžiga in eksplozije znotraj drobovja bloka motorja, kot da ušes sploh ne bi imel prekritih. Imam občutek, kot bi imel škatlasta dušilca zvoka pritrjena neposredno na prsni koš. Motor z ločeno posodo za olje je nameščen daleč za prednjo osjo, pravzaprav v moji neposredni bližini, pri tem pa sam sedim že povsem blizu zadnje osi, kar pomeni, da je nedaleč stran tudi večji del izpušnega sistema. Z močjo 430 kW (585 KM) je enako zmogljiv kot v ‘običajni’ različici GT R in je celo šibkejši od večine današnje elite superšportnikov. Čeprav mu, sodeč po trušču, ki ga proizvaja, tega nikoli ne bi pripisal. Pravzaprav je glede na dejstvo, s kakšno učinkovitostjo požira asfalt v Hockenheimu, to čisto vseeno.

In kaj sploh pomeni Pro? Pomislite na majhen korak proti dirkalniku AMG GT 4 ali na različico RS v primeru Porschejevega 911 GT3. Če vam je takšna primerjava morda bolj pri srcu. Osnovo mu nudi že tako odličen GT R, inženirji pa so mu dodali še širok nabor aerodinamičnih dodatkov in delov za zmanjševanje mase. Povedali so nam, da je Pro na sloviti stezi Nürburgring Nordschleife od GT R-a hitrejši za šest sekund. Pri AMG nemudoma poudarijo, da so čas 7 minut in 4 sekunde dosegli v ‘jesenskih’ razmerah, kar je še vedno noro hitro.Mercedes-AMG GT R PRO

Eden pomembnejših podatkov je, da premore Pro komplet ročno nastavljivih blažilnikov, ki ob nastavljanju prednapetosti vzmeti omogočajo prilagajanje ravni razteza in stiska, pri čemer ima voznik na voljo še deljeno nastavljanje počasnega in hitrega gibanja. Tistega majhnega gumba za nastavitve blažilnikov na osrednji konzoli torej ni. Namesto tega je treba iti na kolena in se ročno lotiti nastavljanja. Na prednji osi je ob tem še nastavljivi stabilizator iz ogljikovih vlaken, medtem ko zadaj prečno gibanje omejuje kovinski primerek. Verjetno ste že ugotovili, da ima voznik na voljo neskončno število nastavitev podvozja, kar bi moralo zadostiti vsem možnim okusom in potrebam po vodljivosti. Ob tem se je ležajnemu sferičnemu vpetju spodnjih trikotnih vodil iz GT R-a pridružilo enako vpetje tudi na zgornjih trikotnih vodilih. Velika plošča iz ogljikovih vlaken, ki prekriva celotno dno avtomobila, ob tem dodatno povečuje vzvojno čvrstost celote, medtem ko je dinamično vpetje motorja in menjalnika predelano, da se ujema z agresivnejšim paketom.

V Evropi so vsi primerki serijsko opremljeni s paketom AMG Track Package in karbonsko-keramičnimi zavorami (v primeru različice GT R je treba zanje doplačati). Prvi zajema nekoliko spremenjeno kabino, štiritočkovne varnostne pasove in gasilni aparat. Kovana platišča so obarvana v titan sivo barvo, medtem ko je streha izdelana iz karbona in je na sredini nekoliko nižja (v celoti je Pro lažji le za 14 kilogramov). Vsi ti elementi, ob nepogrešljivih aerodinamičnih dodatkih, v prvi vrsti skrbijo predvsem za vizualni učinek. Drugače je na primer z odprtinami za prednjima kolesoma za odvajanje zraka iz blatniških košev, s čimer se zmanjšuje vzgon na prednji osi. Tu je tudi večji prednji spojler, ki ga dopolnjujejo pokončni usmerjevalniki zraka na obeh straneh odbijača. Ti so namenjeni usmerjanju zraka proti zadku avtomobila, snovalci pa so zadnjemu spojlerju za dodaten pritisk k tlom dodali še Gurneyjevo krilo, ki je vpeto na rezkana aluminijasta nosilca. Spremembe v primerjavi z že tako norim GT R-om sploh niso tako velike, vendar dajejo avtomobilu že na prvi pogled izrazitejši videz ozke namenskosti.

To poudarja tudi današnji ‘inštruktor’ Bernd Schneider, legenda in večkratni prvak nemškega prvenstva turnih avtomobilov DTM, ki bo danes vodil skromne štiri kroge po dirkališču Hockenheim. Seveda se proge loti brez oklevanja, medtem ko se moram že tako utrujen istočasno učiti posebnosti steze in seveda spoznavati avtomobil, zato se že zdaj opravičujem, da tokratni izsledki iz tega zgodnjega srečanja s Pro-jem ne bodo ravno izčrpni. Ob tem na enaki stezi, na enak dan in v enakih pogojih ne morem preizkusiti običajne različice GT R, da bi lahko povsem objektivno ocenil izboljšave. Oprostite za opravičila, vendar se mi zdi, da je odkritost vseeno pomembnejša. Ob tem ne smem pozabiti, da je bil GT R na našem testu na dirkališču pravo presenečenje, saj je krog odpeljal hitreje kot Ford GT in celo hitreje od Lotusovega modela Exige Cup 430. Na ta dan je bil hitrejši le Porsche 911 GT2 RS.

Celotna zgodba v tiskani izdaji (št. 83)