4kolesa

Manj velikoprostorskosti, več…

Mercedes-Benz B 180 d 7 G DCT

Mercedes-Benz razreda B
Mercedes-Benz razred B

Večji, ampak vseeno bližnji sorodnik razreda A. Nova generacija je vendarle (in na srečo) manj velikoprostorsko zasnovana. Z več volje do vožnje

V prvi generaciji je bil ta model za moj okus vse preveč kombijevsko zasnovan, pravzaprav celo velikoprostorsko, z ne prav spretno ujetimi proporci … Sicer so ga kupci – vsaj pri nas – menda vzljubili, toda to bi prej pripisal ugodni ceni, s katero je bil B nekaj časa najbolj ugoden Mercedes, kot pa vsem njegovim (ostalim) odlikam.

Novi razred B je izgubil nekaj kombijevske, da ne rečem velikoprostorske oblike. Kar je dobro.

Zdaj se je mnogo tega spremenilo. B je izgubil nekaj svoje identitete, postal je bolj podoben nosilcu serije, razredu A, kar je zaradi dinamične podobe lahko samo dobro. Tudi pogled z boka pokaže več skladnosti, čeravno je novinec le za nekaj centimetrov daljši – pravzaprav za skoraj tri, pa ti centimetri in daljše medosje popravijo izgled. Osebno mi je A še vedno bližje, toda praktične prostornosti mu vendarle ne gre oporekati, saj je avto zdaj dolg 4,42 metra in tako polnopraven predstavnik spodnjega srednjega razreda (ki je pravzaprav že bolj na zgornji meji). Prostornost je torej ostala, ampak občutiti jo je moč bolj od znotraj, kar je v redu, velikoprostorskosti pa so se znebili. Ker je itak nihče več noče. No, ni čisto tako – B bo namreč dobil tudi vzdolžno pomično zadnjo klop, da se bo lastnik lahko sam odločil, komu bo dal prednost (prtljagi ali potnikom). Tudi zato, ker je prtljažnik nekaj litrov izgubil … Brez skrbi, s 455 litri je to le kozmetične narave.

Ta kompaktni model še bolj kot ostali navduši s samosvojo notranjostjo, ki je zaščitni znak Mercedesa. V pozitivnem smislu, seveda. Izdelava, materiali, izgled … in seveda homogena celota vsega vozniku v vsakem trenutku jasno kaže, da je v – Mercedesu. Kar je seveda čisto v redu. Ampak za kar nekaj tega je treba seveda doplačati, kot na primer paket AMG, ki resda spremeni tudi zunanjo podobo in pomeni nekaj priboljškov v notranjosti, kot na primer dobre športne sedeže, ki so nastavljivi po višini ter po naklonu sedalnega dela, odlično držijo telo v zavoju in hkrati učinkovito podpirajo stegna na daljši vožnji.

Če je proračun dovolj visok, je notranjost razreda B na ravni, ki je konkurenti trenutno ne morejo doseči.

In potem je tu še popolna prilagodljivost digitalne instrumentne plošče, ki se nadaljuje kar v osrednji zaslon multimedije na dveh 10,25-palčnih zaslonih (ki sta doplačljiva, približno 1300 EUR), pa oprijemljiv volan z inovativnimi senzorskimi stikali, polje na dotik, ki prepoznava številke, znake … Vse to zahteva nekaj prilagajanja, učenja, preskušanja, če želite, ampak zato tudi daje precej. Kot rečeno – če sežete v žep še globlje, vam ponudijo celo digitalno pomočnico Hey Mercedes (no ja, tako-tako), pa obogateno realnost za navigacijo, ki kombinira živo sliko s podatki navigacije. Sila uporabna zadeva, sploh v mestni vožnji, ko piktogrami niso najbolj zanesljivi (dobrega tisočaka boste odšteli, ker zadeva seveda potrebuje navigacijo). In tako naprej … Seznam je dolg, zelo dolg, primeren za izbirčneže. In pod črto se številka lahko potem dvigne do vrtoglavega zneska.

Motorček, s katerim je bil opremljen testni primerek, predstavlja vstop v svet razreda B. Dizel s skromnimi 1,5 litra prostornine in ravno tako skromnimi 85 kilovati. Ne vem, če bo med najbolj popularnimi, vsekakor pa gre za agregat, ki stavi na umirjene in varčne voznike (tako, nežno rečeno). Sploh s sedemstopenjskim dvopsklopčnim menjalnikom. V osnovi naj bi ponujal zlasti udobje in brezstresno vožnjo, ampak že speljevanje zna vznemiriti. Kar nekaj vaje in zelo umirjeno nogo je namreč treba imeti, da je mogoče speljati mirno in zložno. Kot bi mehatronska enota v drobovju  zamujala, čakala na ukaz in namesto elegantnega popuščanja sklopke vse naredila ihtavo. Saj potem gre, saj potem deluje mehkobno in udobno (beri – počasi), ampak speljevanje … Teh 85 kilovatov je sicer dovolj za vsakdanji tempo, kaj več pač ne pričakujte. Vseeno je blizu toni in pol in tega dizla ne razganja ravno od moči, vsekakor se najbolj počuti pri nižjih vrtljajih, ko se razdaja z navorom.

Zmanjka pa mu, ko je treba prehiteti pri višjih hitrostih, ko je potrebne nekaj tiste dodatne moči in navora, ko niti prestavljanje z obvolanskimi ročkami ne pomaga do zadnjih nekaj atomov moči. Teoretično se krivulja moči konča pri 4.000, a zdi se, da mu sape zmanjka že prej. In to je dobro upoštevati. Toda na urejeni regionalki se vseeno dobro znajde, tudi ali pa celo predvsem zaradi paketa AMG, ki vključuje tudi 15 mm krajše (in čvrstejše) vzmeti, v tem primeru v kombinaciji z 19-palčnimi platišči in pnevmatikami 225/40 ter bolj neposrednim krmiljenjem. Prav zanimivo, koliko rezerve pušča vozniku to podvozje (in pnevmatike) ter kako zelo predvidljivo in enostavno deluje B tudi v trenutkih, ko je le-to obremenjeno, ko se v dolgem zavoju cela teža nasloni na zunanji kolesi. Tudi v tem primeru je enostavno obvladljiv, volanski mehanizem pa vozniku pove, kje in kdaj je vendarle dovolj in preveč. Predvsem pa je kombinacija nizkoprofilnih Bridgestonk T005, ko so ogrete, in neposrednejšega mehanizma neverjetno natančna, saj lahko voznik skoraj z milimetrsko natančnostjo predvidi obnašanje ter linijo pred in skozi zavoj. Preden ga ob pospeševanju v realnost spet vrne (za takšno podvozje) nadušen motor in lenoben menjalnik. Ja, če želite od razreda B kaj več, potem bo prava odločitev dvolitrski turbodizel … Vsaj. In če vam je AMG oprema res všeč – odštejte še nekaj evrov za prilagodljivo blaženje, saj je čvrstost vzmeti in bokov pri teh pnevmatikah občasno res preveč za naš utrujen asfalt. 

Matjaž Korošak

Mercedes-Benz B 180 d 7 G DCT
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.332, ccm, turbodizel CO2 128 g/km Moč 100 kW (136 KM) pri 5.500 vrt./min Navor 200 Nm pri 1.460 vrt./min Zmogljivosti 9 s (0–100 km/h), 212 km/h Teža 1.405 kg ( kW/tono) Osnovna cena 28.410 EUR
+
Odlična ergonomija
Vrhunska izdelava in oprema
Suverena lega
-
Obotavljiv menjalnik
Omejena sposobnost blaženja
Motor ne dosega podvozja
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Končno spet zanimiva Toyota