4kolesa

Znova korak naprej

Mercedes-Benz C200 T 4matic 9G-tronic

Razred C je ob prenovi dobil iz razreda A znan 1,5-litrski štirivaljni prisilno polnjen bencinski motor in devetstopenjski samodejni menjalnik. Ali zmore tako motoriziran C tudi dovolj dinamike, ki jo pričakuje voznik?

fotografije Jure Kralj

Od konca lanskega poletja je razred C naprodaj v osveženi podobi. Takole, na prvi pogled, lahko mirno zatrdim, da se prenova zunanjosti ni kaj veliko dotaknila. In prepričan sem, da se številni med vami z menoj strinjate. Drugačnega mnenja sem, ko sedem na voznikov sedež. Pred menoj je digitalni zaslon zamenjal analogno instrumentno ploščo, tak volanski obroč z drsnima stikaloma pa sem imel prvič v dlaneh pred letom in pol v prenovljenem razredu S. Nobena skrivnost ni, da manjši modeli z zvezdo dobivajo napredne (in dobre) stvari iz največje hišne limuzine. Za razliko od razreda S pa v C-ju osrednji zaslon ostaja »nasajen« na armaturno ploščo.

A najbolje, kar prinaša prenova, je očem skrito. Dvolitrski motor je sedaj zamenjal 1,5-litrski štirivaljnik s prisilnim polnjenjem z dvojnim obvodom zraka, ki zmore 135 kilovatov (184 KM), vozniku pa je z 48-voltno napeljavo na voljo še deset kilovatov dodatne moči elektromotorja – torej je govora o mehkem hibridu. V tem avtomobilu se moč in navor na vsa štiri kolesa prenašata preko povsem novega devetstopenjskega samodejnega menjalnika s pretvornikom navora. Celoten pogonski sklop pa pravzaprav odlično skriva manjšo prostornino bencinskega štirivaljnika. Zato sem bil na trenutke vesel, da so se pri slovenskem uvozniku odločili za paket opreme AMG Line zunanjost, ki poskrbi za športno-elegantni videz vozila – za dodatnih 3.114 evrov. No, v ta znesek so všteta tudi 18-palčna platišča z nizkoprofilnimi pnevmatikami ter športno podvozje in možnost izbire voznih programov.

Ko sem lahko avto pognal po zaviti cesti, me je prepričal z odzivnostjo motorja in lego na cestišču. S štirikolesnim pogonom skorajda ne pozna podkrmarjenja, sicer pa je res tudi, da navora ni toliko, da bi kakor koli ogrožal oprijem. Slaba plat tega pogona pa je, da zadek ni tako zabaven kot pri različici s pogonom zadaj in tako tudi manj pomaga vozniku v zavoju. Sam bi se raje odločil za zadnji pogon (in manj teže). Brez obotavljanja in uglajeno deluje menjalnik, v voznem programu Sport pa prestavlja hitreje in motorju omogoča vrtenje v višje vrtljaje. Res pa je, da na slabem mestnem asfaltu kljub mehkejšim bokom (takrat še) zimskih pnevmatik podvozje paketa opreme AMG pač ne zagotavlja toliko udobja kot serijsko podvozje. Svoje pa dodajo 18-palčne pnevmatike in velika platišča. Kompromis v obliki za palec manjšega premera in višjih bokov zagotovo ne bi skazil odzivnosti …

Notranjost je res urejena in po vseh kriterijih upravičeno zadosti visokim pričakovanjem vozil z zvezdo.

Razred C v kombijevski različici je pač družinski avtomobil, ki je bil že pred prenovo prepričljiv. Sedaj je znova naredil korak naprej in kot celota resnično potrjuje to, kar znamka z zvezdo predstavlja skozi zgodovino. Z novim agregatom in menjalnikom zmore pokazati svoj talent še malce bolje (in varčneje) kot pred prenovo s prostorninsko večjim agregatom.

Sebastijan Zorenč

Mercedes-Benz C200 T 4matic 9G-tronic
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.497 ccm, turbo CO2 147 g/km Moč 135 kW (184 KM) od 5.800 do 6.100 vrt./min Navor 280 Nm od 3.000 do 4.000 vrt./min Zmogljivosti 7,7 s (0–100 km/h), 239 km/h Teža 1.505 kg (90 kW/tono) Cena 41.850 EUR
+
Natančna in kakovostna izdelava
Dobro podvozje in lega na cestišču
-
Opremi AMG Line bi se bolje podal zmogljivejši motor
Neudobno delo športnega podvozja
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Tehnološko v vrhu