Če že kupejevskega terenca, potem je GLC bržkone še najbližje temu. Zračno vzmetenje je prava dodana vrednost, ki dvigne tudi uporabnost.

No, zaradi uporabnosti tega GLC-kupeja verjetno ne boste kupili, tudi zato, ker je prtljažnik za dobrih 4,7 metra dolžine skromen in plitek, pa tudi zato, ker na zadnjih sedežih zavoljo elegantno in modno kupejevsko zapognjene strehe ni prostora za tiste, ki so višji od srednješolskega povprečja. Tale visokorasli kupe prepriča predvsem s svojo podobo, kjer združuje nekoč nezdružljivo – dinamiko kupejev in modnost ter praktično višino terencev. In to z merami, ki so precej bolj privlačne od večjega brata, s katerim si delita skoraj zrcalno podobo.

To, da sta kot enojajčna dvojčka, ni nič hudega, saj je na račun večjega in starejšega brata pridobil tudi GLC. Le da je kompaktnejših mer in tako sprejemljivejši. Da ne omenjam dejstva, da je dva centa lažji, kar mu gre šteti v dobro, še vedno pa to pomeni skoraj 1,9 tone … Kakor koli že, še vedno je to dokaj velik terenec, s štirikolesnim pogonom, samodejnim menjalnikom, kupom opreme in visoko nasajeno karoserijo, kar terja svoj davek. Takšno pač, ki je zdaj modna.

Je pa res, da deluje privlačno, sploh z doplačilnim paketom zunanjosti AMG, kamor spadajo tudi velika 20-palčna platišča (homologacija navaja velikost do 22 palcev) in nekaj svetleče črnih (in matiranih) obrob. Ena bolj posrečenih tovrstnih kreacij, nedvomno – tudi sodeč po zvijanju vratov voznikov BMW-jevih X4 in X6. Osebno pa se mi je še bolj prijetna zdela notranjost tega terenskega kupeja – čeravno je barvni izbor (doplačilnega) usnja čudaški in je široka obroba okoli osrednjega ekrana marsikomu šla na živce. Toda počutje je vendarle na ravni znamke, vključno z materiali in predvsem ergonomijo ter odličnimi, povsem prilagodljivimi sedeži. Ki jim manjka le odločnejša bočna opora v zgornjem delu. Če je že kupe. In če gre za paket AMG.

Dizelski štirivaljnik z oznako 250 (in prostornino 2,2 litra) je najmočnejši dizel, ki ga vgrajujejo v GLC-ja. Dober, uglajen (kolikor to pač gre), miren in s širokim pasom uporabnega delovanja, pa z izjemnimi 500 njutonmetri navora, kar obljublja dostojen potisk. Ker je z vso opremo (kar 80 tisočakov je veljal testni primerek) zagotovo prebil mejo 1,9 tone, to pomeni le, da je ravno pravšen. Še vedno z dovolj siline – ne pa brutalnostjo, da je pospeševanje lahko zabavno, štirikolesnega pogona pa tudi navor nikoli ni zares izzval. Razen na snegu in mrzlem asfaltu, seveda. Tu gre takoj omeniti še nov devetstopenjski menjalnik, ki je resničen napredek glede na predhodnika, saj zna prestavljati hitro in uglajeno, predvsem pa ‘posluša’ tudi voznikove ukaze z obvolanskih stikal, kar je 7 G počel zelo muhasto in predvsem nerad. In v športnem programu prestavlja tudi dovolj odrezavo, predrzno.

Z vsemi dodatki AMG, vključno s platišči, se mi je zazdelo, da bo vozno neuporaben (GLE-kupe je bil prej razočaranje kot ne), toda zračno vzmetenje zadnje generacije (s prilagodljivimi blažilniki) je res dodana vrednost, ki ne bi smela manjkati na izboru dodatne opreme (2.700 EUR). Sicer tudi v programu Comfort po mestnih ulicah podvozje ni mehkobno, toda na srečo daleč od neudobnega pasivnega športnega podvozja, tako da uspe ublažiti tiste najbolj neudobne in izrazite grbine. Po drugi strani pa se izkaže predvsem na zaviti regionalki, kjer v programu Sport učinkovito nadzira nagibanje karoserije in tako se zdi, da je tale terenec bistveno enostavnejši, zlasti skozi kombinacijo zavojev. Sicer je mogoče čutiti težo, ki se prevali na zunanji kolesi, toda brez odvečnega posedanja in nagibanja. Potem se je mogoče enostavno zanesti še na štirikolesni pogon, ki le redko izpostavi podkrmarjenje. Predvsem pa je oprijema ogromno tudi iz počasnejših zavojev, na spolzki podlagi pa je podajanje navora med osema ravno tako precej nevtralno, praktično brez občutnih zdrsov na posamezni osi. Kot rečeno – na suhem ali vsaj približno suhem asfaltu motor ne zmore resno vznemiriti pogona niti podvozja, vsaj ne tako, da bi bil potreben resen popravek z volanom, kar je za voznika res prijazna izkušnja. Priznam, da me je premagalo in sem se spustil v nekaj divjih kombinacij s hitrostjo, ki je zagotovo na meji. Vse, kar je GLC pokazal, je zmerno, ampak res zmerno podkrmarjenje, ki zahteva le blago popuščanje plina (meja oprijema je na letnih pnevmatikah višja). Predolgo vztrajanje z vrtljaji in čakanje, da bo zadnja os vendarle pomagala, je na suhem asfaltu in na odprti cesti preblizu izzivanju.

Ampak pri pristopu, ki je na 7/10 zmogljivosti celote, je tale GLC-kupe vozno dinamično predvsem prijetno presenečenje – upoštevajoč velikost in njegovo osnovno poslanstvo, seveda. Ki pa ga ravno tako dobro ali celo še bolje obvlada. Le za osnovno ceno verjetno ne …

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe
TEHNIČNI PODATKI
Motor: vrstni štirivaljnik, 2.143 ccm, turbodizel
CO2: 131 g/km
Moč: 150 kW (204 KM) pri 3.800 vrt./min
Navor: 500 Nm pri vrt./min
Zmogljivosti: 7,6 s (0–100 km/h), 222 km/h
Teža: 1845 kg (81 kW/tono)
Osnovna cena: 53.670 EUR
Uravnoteženost celote
Pogon za odštet denar
Zračno vzmetenje
Teža
Cena dodatkov
Prtljažnik
4
EVO OCENA