Dimenzijski skok

Mercedes-Benz GLE 300d

Njegov prednik je Mercedesu odprl pot v segment SUV. Danes ni več ML, pač pa GLE, ki je s skoraj pet metri daleč od kompaktnega prednika

fotografije Klara Kulovec

V devetdesetih je bil razred M, potem ML, zdaj, v tretji generaciji, je spet dobil novo ime: GLE. In si s tem dovolil tudi precejšnji dimenzijski skok od že tako velikega predhodnika. Ampak kompaktnost ima preko luže, kjer ga tudi izdelujejo, malce drugačen pomen, in vse, kar je pod pet metrov, je tam pač – kompaktno.

Novi GLE je zagotovo bolj vpadljiv v konkurenci. Še bolj poseben in izjemen je v notranjosti. Sedeži so udobni, ampak le udobni – bočnega oprijema je toliko kot v fotelju. 

In GLE je tik pod petimi metri (kar je dobrih deset centimetrov več od predhodnika), ampak to je tudi pri nas povsem obvladljivo. Impozantna širina (in višina) je tista, ki me je vedno znova presenetila, predvsem na parkirnih prostorih, ki skoraj dva metra širokemu avtomobilu (z zajetnimi ogledali) daje ob višini skoraj 180 cm tisto resno prezenco, tisto mogočnost, ki križance loči od terencev (zanalašč nisem zapisal SUV-jev). Seveda je mogoče GLE-ja nadgraditi tudi s terenskim programom, pa terenskim prenosom …, ampak večina bo avtomobil vendarle uporabljala v urbanih središčih in za potovanja. Kjer se seveda izkaže s prostornostjo, večsmerno nastavljivo zadnjo klopjo, preglednostjo pa seveda tudi zračnim vzmetenjem, ki pa je pri osnovni verziji s štirivaljnikom (ja, oznaka 300d pomeni zdaj dvolitrski štirivaljnik) doplačljiva možnost. Kot vedno pri Mercedesu – priporočam. Deluje izjemno, ampak testni primerek je bil opremljen z 21-palčnimi platišči (sicer 18), ki so s svojo težo na kratkih in zaporednih prečnih grbinah povzročale nekaj težav celo vsemogočnemu zračnemu vzmetenju. Sicer samo tam, ampak teh je v mestu pač največ … 

Zračno vzmetenje je dodana vrednost udobja in dinamike. Toda 21-palčna platišča mu ne denejo najbolje. 

Jasno je, da štirivaljnik ni tisto, kar bi se zdela naravna izbira za kolosa tega razreda s skoraj 2,2 tone teže, ampak nov dvojno prisilno polnjen motor iz družine OM654 bi vseeno znal zadovoljiti večino vsakdanjih potreb. Seveda ne preobremenjuje pogona niti pnevmatik, ampak dobrih sedem sekund do stotice vendarle ni kar tako in svoje bolj plebejsko (štirivaljno) poreklo oznanja pri pospeševanju kot znan, rezek, klen dizelski zvok. Pri križarjenju in hitrostih motorne gredi v okolici 1500 vrtljajev pa je vzorno tih. In z vzorno nizko porabo, če vas to zanima. Dobrih osem litrov brez težave, pri manj zahtevnih križarjenjih pa še manj. 

Vozna dinamika je zmerna, dokler voznik ne pretirava. Tega pa nima rad. 

Podvozje z zračnimi blazinami in prilagodljivimi blažilci zmore tudi voznodinamično marsikaj, sploh zaradi prilagodljivosti, čeprav ga je mogoče nadgraditi tudi s sistemom E-Active Body Control – vendar le za šest- in osemvaljnike. Tudi tako je suvereno na tleh, z res dobro nadziranim nagibanjem karoserije, posebno še v športnem programu, ampak ozkih in zaprtih zavojev pač ne mara, prav tako kot ne mara siljenja in pretiravanja, na kar se odzove z resnim oddrsavanjem prednje osi (in pobesnelim ESP-sistemom). GLE na samosvoj način pove vozniku, kaj (še) dovoli in do kod zmore. Ne glede na suveren občutek za volanom je to pač eden tistih avtomobilov, ki dovoljujejo hitro vožnjo, vendar izključno tekočo. Teren? Dajte no, bodite vendar resni … Če pa že hočete – zmore več, kot zmorete vi, če se že hočete igrati s takšno maso. In ceno. 

Matjaž Korošak

Mercedes-Benz GLE 300d
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, biturbo CO2 197–266 g/km Moč 180 kW (245 KM) pri 4.200 vrt./min. Navor 500 Nm od 1600 do 2400 vrt./min. Zmogljivosti 7,2 s (0-100 km/h), 225 km/h Teža 2.165 kg (kW/tono) Osnovna cena 69.990 evrov
+
vrhunska izdelava
izjemna prostornost
spodobna vozna dinamika
-
štirivaljnik? - no ja ...
zračno vzmetenje z nekaj pomanjkljivostmi
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Rezultat strasti