“Hey Mercedes!”

Mercedes-Benz razred A 180 D

fotografija Jure Kralj

Že pogled na tehnične podatke jasno pove, da je novi razred A boljši od predhodnika. Ali to pomeni, da se uvršča v vrh v svojem razredu, tudi pred Audija A3 in BMW-ja serije 1?

Vodilni možje iz Stuttgarta so si že s prejšnjo generacijo razreda A začrtali strategijo, da bi ta model v kombilimuzinski zasnovi približali mlajšim kupcem bolj, kot je to bila velikoprostorska zasnova prvih dveh generacij. Zastavljena strategija s četrto generacijo ostaja nespremenjena. Vendar z očitno razliko v primerjavi s predhodnikom: novinec je namreč kar 12 centimetrov daljši, tri centimetre daljša je tudi medosna razdalja. Verjetno ni treba posebej poudarjati, da je kabina prostornejša prav v vseh pogledih, tudi prtljažni prostor je s 390 litri za 29 litrov večji kot prej. To je deset litrov več kot pri A3 Sportbacku in 30 litrov več kot pri konkurenčnem BMW-ju serije 1.

Razred A sodi med večje kombilimuzine v spodnjem srednjem razredu. Tako je na primer od Volkswagnovega Golfa daljši za devet centimetrov, šest od Renaultovega Megana. Kljub tem dodatnim meram je v primerjavi s predhodnikom lažji za 20 kilogramov.

Seveda to ni edina prednost, ki jo je razred A naredil v primerjavi s svojima najbližjima konkurentoma. Da sedaj zmore ustreči mlajšim, dokazuje tudi z več prostora na zadnji klopi, kar bo zagotovo znal ceniti mladi oče, ko ga njegov triletnik na otroškem sedežu za njim ne bo mogel z nogami brcati v naslon sedeža. Predvsem je naredil novi razred A, ali pa kar Robert Lešnik s svojo oblikovalsko ekipo, resen oblikovalski preskok v notranjosti v primerjavi s predhodnikom. Arhitektura armaturne plošče in osrednje konzole, vsaj za ta razred, velja kar za nekakšen dizajnerski podvig, še posebej pri opremi, ki šteje tudi dva digitalna zaslona velikosti 10,25 palca pod enotnim steklom. In ker so mladi nedvomno podvrženi sodobni komunikacijski tehnologiji, zmore razred A ponuditi vse sodobne sisteme, s katerimi sem se srečal že v prenovljenem razredu S. Ne manjka niti umetna inteligenca – pri znamki z zvezdo jo predstavlja sistem ‘Hey Mercedes’, ki se nenehno uči komunikacije z voznikom in njegovih govornih ukazov. No, sistem se skozi čas z govornimi ukazi samodejno nadgrajuje, tako da mi je Hey Mercedes po nekaj dnevih že z lahkoto postregel na primer z govorno izbrano radijsko postajo, s klicem preko sistema za prostoročno telefoniranje, nekaj dni vaje pa bi tudi sam potreboval pri ukazih navigacijske naprave. Najbrž si predstavljate, koliko sva si s Hey Mercedes imela za povedati in zaupati v času tega testa.

Notranjost je nekaj posebnega – tudi za najzahtevnejše kupce, ki želijo manjši avtomobil, a z naborom vsega, kar premorejo veliki.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 80)

Sebastijan Zorenč

Mercedes-Benz razred A 180 D
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.461 ccm, turbodizel CO2 108 g/km Moč 85 kW (116 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 260 Nm od 1750 do 2.500 vrt./min Zmogljivosti 10,5 s (0–100 km/h), 202 km/h Teža 1.445 kg (59 kW/tono) Osnovna cena 29.350 EUR
Notranjost
Sistemi, kot jih imajo veliki
Športno podvozje in turbodizel nista posrečena kombinacija
4
EVO OCENA