Četrta generacija tega modela, ki je pomenil revolucijo za Mercedes, bo kmalu na voljo na trgu – tudi pri nas

Pravzaprav je težko verjeti, da je minilo 20 let, kar so pri Mercedesu hrabro vstopili v povsem nov razred kompaktnih modelov s prednjim pogonom. Za Mercedes se je izlet v zanje nov segment začel uničujoče – verjetno se (starejši) še spomnite losovega testa, s katerim so švedski novinarji prevrnili razred A na bok in s tem povzročili eno večjih afer v avtomobilski industriji. Toda pri Mercedesu so domačo nalogo iz kriznega komuniciranja opravili z odliko in namesto prodajnega pogroma se je A vrnil s prenovljenim podvozjem in revolucionarnim, takrat še precej pionirskim sistemom za stabilizacijo vozila (ESP). In spremenil negativne odzive v svojo korist. Malčka so doslej namreč prodali v več kot 5,5 milijona primerkov, A pa je ob tem pomagal pomladiti imidž Mercedesa in seveda klientelo.

Izrazitejšo dinamiko so želeli poudariti z novo, bolj klinasto obliko, ki ima poleg tega tudi rekordno nizek zračni upor (0,25 cW) za ta razred. Za to so se inženirji poleg čvrstejše konstrukcije pomudili tudi pri podvozju, ki je prenovljeno, lastnik pa lahko izbira med serijskim, športnim (s 15 mm krajšimi in čvrstejšimi vzmetmi) ali pa takšnim s prilagodljivim blaženjem, kjer pretok olja v blažilcih nadzorujejo ventili glede na podatke številnih tipal po avtomobilu, s sistemom izbire voznih programov pa lahko to stori tudi voznik. Nadgradili so tudi vpetje prednjih koles, ki spredaj sicer še vedno McPhersonovo, zadnja prema pa je lahko večvodilna, čeravno za najšibkejše motorje ostaja poltoga, s torzijskim drogom. Pri štirikolesnem pogonu 4Matic pa so zadnja kolesa vedno vpeta posamično, preko štirivodilne preme.

Kar tri nove štirivaljne motorje so pripravili pri Mercedesu – 1,4, 2,0 in prenovljenega dizelskega s prostornino 1,5 litra, ki bodo na voljo v različnih opcijah moči (1,4 bo zmogel do 120 kW, dvolitrski do 165 kW in dizel do 85 kW). Poleg ročnega bosta na voljo tudi dve verziji dvosklopščnega samodejnega 7 DCT menjalnika. O najmočnejših verzijah zaenkrat ni bilo še nič povedanega, zagotovo pa prihaja ostri AMG.

S četrto generacijo imajo pri trenutno najuspešnejši premijski znamki smele načrte, kljub dejstvu da se podajajo izjemno zaseden tako imenovani Golfov razred. Nov A je zdaj, s skoraj 18 centimetri več in 3 centimetri daljšo medosno razdaljo (zdaj meri 4,42 metra) v zgornji polovici kompaktnega razreda, sicer pa so zrasle tudi vse mere notranjosti – prostora za komolce je na primer skoraj za 4 cm več, prtljažni litrov je 29 več (370 l), odprtina je širša za kar 20 cm!

Pri Mercedesu so sicer še kako ponosni na revolucionarno nov oblikovalski jezik notranjosti, ki se v mnogočem naslanja na rešitve iz največjih hišnih limuzin. Tako sta poslej tudi v najmanjšem zraven dva zaslona – serijsko velikosti 7 palcev, ob doplačilu pa celo do 10,25 palca, od tega je eden namenjen prikazu prilagodljivih instrumetnov. Tu je še nov multimedijski sistem MBUX z zvočnim nadzorom, ki razume in se uči besednih zvez s pomočjo umetne inteligence, si zapomni ponavljajoče se vzorce (pri vožnji, radijskih postajah, nastavitvi temperature, in jih ponudi kot izbiro. In seveda skrbi za povezljivost z zunanjim svetom.