Porsche 911 Carrera 4S (992)

Porsche 911 generacije 992 je večji in močnejši kot kdajkoli prej. Ampak ali zna vznemiriti dušo tako, kot so to počele stare 911-ice? Čas je, da ugotovimo; začenjam s Carrero 4S

besede Adam Towler

Čeprav sodobna obsedenost z “več” pogosto privede do nedoločljivega in razočarajočega “manj”, pa je to Porsche pripeljalo do osmišljenosti digitalizirane instrumentne plošče. Do tega trenutka se je namreč zdelo, da je skoraj vsak digitalni prikazovalnik oblikoval nekdo, ki ga športni avtomobili niso prav nič zanimali – kaj šele vožnja.

Ne bi mi moglo biti bolj vseeno za ustvarjene bočne G-sile, za natančno izmerjeno temperaturo zraka, ki vstopa v motor, ali pa za možnost nastavitve osmih različnih odtenkov rdeče. Res pa bi zelo rad hkrati videl temperaturo hladilne tekočine in olja ob zelo jasno prikazanih številu vrtljajev in hitrosti. Želim hitro in jasno videti, kdaj bo olje v motorju – to je le njegova kri – na delovni temperaturi, prav vsak dan. Ne zahtevam veliko … Mešanica klasičnega velikega analognega osrednjega merilnika vrtljajev in TFT-zaslonov na vsaki strani, nastavljivih z vsemi pomembnimi temperaturami v motorju (pa tudi navigacijo, glasbo itd.), je v modelu 992 prava mojstrovina. Izstopajoče in kulsko natančno. V slogu Porscheja. V slogu 911.

V nasprotju s starimi 911-icami se zdi 992 na cesti velik avtomobil.

Vem, to je skoraj nepomembno. A ko sedim na voznikovem sedežu te tihe Carrere 4S in čez prostrano močvirje gledam vedute presunljive škotske pokrajine Border, imam močan občutek utehe – in prav to sem iskal. Nesporno se je 991 ob koncu svojega življenja razvil v krasen avto, in različice iz oddelka GT so mi vedno naježile kožo. A zgodnje Carrere – no ja, niso prav navduševale. In nekaj je bilo narobe v svetu avtomobilističnih navdušencev, v katerem običajni 911 ni bil avtomobil, ki bi si ga res želel lastiti. Bo sveži 992 že takoj postregel z drugačnimi občutki?

Najprej – še vedno mi ni jasno dejstvo, da je to povsem novi 911, ko pa 991 to očitno ni bil. Preskok od relativno majhnega 997 s tradicionalno pokončnim vetrobranskim steklom in ozko kabino do večjega in mirnejšega 991 se je zdel bolj radikalen kot kadar koli prej. Smo pa sedaj izvedeli, da je bil 991 izvedenka  – čeprav v osnovi evolucija – platforme predhodnika, medtem ko se je življenje serije 992 začelo z novo datoteko CAD. Tako vsaj pravijo.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 83) 

Tehnični podatki

Porsche 911 Carrera 4S (992)

Motor bokserski šestvaljnik, 2981 ccm, dvojno prisilno polnjenje
Moč331 kW (450 KM) pri 6.500 vrt./min
Navor 530 Nm od 2.300 do 5.000 vrt./min
Teža 1.565 kg
Zmogljivosti 3,6 s  (0–100 km/h), 306 km/h
Cena 156.524,62 EUR
evo ocena ★★★★½