Tudi pri Mitsubishiju se časi spreminjajo

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 4WD CVT

Novinec, ki bi lahko spremenil filozofijo tradicionalistično usmerjene japonske znamke

fotografije Mitsubishi

Nekatere avtomobilske znamke se trmasto oklepajo tradicije in lastne filozofije, čeprav v njej pogosto primanjkuje strateških usmeritev za bližnjo in malo bolj oddaljeno prihodnost. Med takšne spada tudi japonski Mitsubishi, ki doslej vsaj v evropskem avtomobilskem prostoru ni igral vidnejše vloge, saj poleg pokojnega športnika Evo, dveh športnih terencev in enega terenskega poltovornjaka razvajenim kupcem na stari celini pravzaprav ni imel kaj ponuditi. A tudi pri Mitsubishiju se časi spreminjajo in prvi rezultat je Eclipse Cross, urbani športni terenec s kupejevskim zadkom.

Eclipse Crossu med tekmeci v vse bolj zasedenem razredu srednje velikih športnih terencev ne bo lahko.

Sprednji del deluje zelo samozavestno, dopolnjujejo pa ga mišičasti boki, veliki kolesni izrezi in terenska oddaljenost od tal. Športno zašiljen zadnji del je v tem razredu redek – ne pa nenavaden, čeprav gre pri Eclipse Crossu tudi na račun skopo odmerjenega prtljažnika (341 litrov). Nekaj dodatne prostornine nastane še z 20-centimetrskim vzdolžnim pomikom zadnje sedežne klopi.

Športni terenec je v začetku na voljo samo s prisilno polnjenim 1,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom s 120 kilovati (163 KM) in 250 Nm navora že pri nizkih 1.800 vrtljajih. Motor me je presenetil s tihim in gladkim tekom; kljub razmeroma majhni gibni prostornini ima dovolj energije. Nekaj je sicer izniči menjalnik CVT s simuliranimi osmimi prestavnimi območji, ki pri odločnejšem pritisku na plin zamuja voznikove ukaze in vpliva na porabo goriva. Ta je tudi pri zmerni vožnji znatno nad obljubljenim povprečjem 6,6 litra na 100 kilometrov. Seveda ima nezanemarljivo vlogo pri bencinski žeji tudi elektronsko nadzirani štirikolesni pogon z izbirnikom za tri vozne programe, poleg samodejnega je mogoče izbrati še režima za vožnjo po snegu in makadamu. Podvozje obožuje dinamične ceste, v ovinkih je avtomobil zelo stabilen, vendar zahteva kar precej dela z volanom in reakcije na kratke cestne grbine so za potniško udobje precej grobe. Voznikovo delovno mesto je prijazno, sodobno oblikovano, posebej še armaturna plošča, ki ima na sredi 7-palčni komunikacijski zaslon na dotik, veliko nastavitev je ostalo na običajnih stikalih, nekaj pa tudi na ne preveč posrečeni drsni ploščici na sredinski konzoli. In še ena posebnost: vgrajenega navigacijskega sistema ni, zato je lahko pri načrtovanju poti v pomoč pametni telefon z aplikacijama AndroidAuto ali Apple Carplay.

Voznikov delovni prostor je zmes klasike in digitalizacije, ukazovalnik z drsno ploščico ni najbolj posrečen.

Poleg bencinskega bo Eclipse Crossa poganjal še 2,2-litrski turbodizelski štirivaljni motor iz Outlanderja, ki razvije 110 kilovatov (150 KM), medtem ko so mu navor povišali na 400 Nm pri 2.000 vrtljajih. Imel bo samo osemstopenjski klasični samodejni menjalnik in bo na voljo šele v drugi polovici prihodnjega leta. V pripravi sta še pogon na sprednji kolesi in 6-stopenjski ročni menjalnik, pri Mitsubishiju pa govorijo tudi o električnem pogonu.

Matjaž Gregorič

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 4WD CVT
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.499 ccm, bencinski s turbinskim polnilnikom CO2 159 g/km Moč 120 kW (163 KM) pri 5.500 vrt./min Navor 250 Nm pri 1.800–4.500 vrt./min Zmogljivosti 9,8 s (0–100 km/h), 200 km/h Teža 1520 kg (79 kW/tono) Cena 29.490 EUR
Všečna zunanjost
Prostorna notranjost
Majhen prtljažnik
Skromna motorna izbira
3.5
EVO OCENA