Dobra in cenovno umerjena izbira

Mitsubishi Outlander PHEV

Prijazen velikan, ki je hibridizaciji zares utrl pot tudi med modele SUV. Nov? Na zunaj v lanskem letu le posodobljen, sicer pa opazno boljši

Še najmanj je novega pri zunanjosti, kjer pa vseeno izstopajo nova maska, odbijači in žarometi, več pokaže notranjost. Zdaj je kabina sodobnejša, instrumentna plošča je delno digitalizirana, na osrednji konzoli je drugačna, tudi manjša ročka menjalnika – no, izbirnika prestav, pod njim je še način izbire voznega načina, tudi osrednji zaslon oziroma bolj infotainment sistem, ki deluje pregledneje in hitreje (z dodatnimi možnostmi prikaza delovanja sistema). Tudi sedeži in materiali so menda drugačni, kar bi seveda takoj potrdil, saj delujejo udobnejši in prostornejši. Sicer pa je prostornost v vse dimenzije eden od njegovih adutov.

Pospeški in občutek med vožnjo nasploh so sedaj mnogo bolj suvereni.

Da zdaj prenovljeni Outlander bolj odločno pospešuje in je na cesti sploh prepričljivejši, sistem odzivnejši in poraba vseeno bolj prijazna, je odgovoren povsem prenovljen pogonski sklop. Ne le, da je namesto dvolitrskega motorja zdaj tam 2,4-litrski agregat, ki deluje v varčnejšem Atkinsonovem ciklu (ob tem je deset kilovatov močnejši), pač pa je za desetino zmogljivejša baterija, močnejši pa je tudi zadnji elektromotor. V več načinih zmore delovati tale hibrid, ampak v večini primerov je serijski hibrid, saj motor zagotavlja le energijo za pogon dveh elektromotorjev. Seveda speljuje vedno s pomočjo elektromotorja, torej kot klasični električno gnan avto, in če je baterija polna, je pri zmerni nogi lahko tako tudi kakšnih 40 km, morda celo (obljubljenih) 45, čeprav mi to ni uspelo. Občasno je vendarle treba odločneje pospešiti, ko zmore motor tudi mehansko poganjati prednja kolesa. Ampak odkrito – če je baterija (13,8 kWh) vsaj približno polna, je lahko pospešek z mesta in skozi zavoj pravzaprav kar osupljiv, saj se vse  štiri pnevmatike neusmiljeno zarijejo v asfalt in skoraj 1,9 tone težkega hibrida dobesedno sune z mesta. Preseneti tudi s športnim programom, ko je čutiti vektoriranje zadnjega elektromotorja, ki pomaga v zavoj, s čimer je daleč od okornega kolosa. Avtocestne ravnine mu niso najbliže, ampak v tem segmentu je tudi opazno napredoval, saj močnejši motor in nov (brezstopenjski) menjalnik pomenita tudi manj napornega zaganjanja motorja, hkrati je poraba manjša, zvočna izolacija boljša.

Ne glede na njegovo osnovno namembnost varčnega in ekološkega premikanja, je tale Outlander presenetljivo živahen in okreten SUV, sploh za hibrida. Sicer je še vedno predvsem udoben avtomobil, s poudarjeno dolgim hodom blažilcev in vzmeti, toda celota zdaj deluje bolj usklajeno, kompaktno, manj je udarjanja koles v fazi raztega. Nagibanja je sicer še vedno kar nekaj, toda karoserija se med zavoji vendarle zdi bolj stabilna. Le krmilni mehanizem je še vedno skoraj preveč podprt in posreden. Kar je v urbanih središčih, kjer se res hibridni sklop res najbolje počuti, skoraj zanemarljivo. Tudi ko je baterija navidezno prazna, jo z rekuperacijo in občasnim polnjenjem v idealnih pogojih sistem drži tako polno, da elektromotorja vedno omogočita speljevanje in pomoč v vožnji, da še deluje kot klasični hibrid, ko baterije ni mogoče napolniti. In tudi v tem primeru sem brez težav vozil s šestimi litri ali celo manj. Če stavite predvsem na prostornost in udobje, pa tudi praktičnost in uglajeno delovanje pogonskega sklopa, je Outlander še vedno dobra izbira, tudi cenovno umerjena. 

Matjaž Korošak

Mitsubishi Outlander PHEV
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 2.360 ccm + 2 elektromotorja CO2 46 g/km Moč 99 kW (135 KM) pri 4.500 vrt./min + 60kW (82 KM) + 70 kW 95 KM) Navor 211 Nm pri 4.500 vrt./min + 137 Nm + 195 Nm Zmogljivosti 10,5s (0-100 km/h), 170 km/h Teža 1.880 kg (kW/tono) Osnovna cena 41.100 EUR (minus subvencija 2.000 EUR)
+
prostoren
udoben
prepričljiv kot hibrid
-
sterilni krmilni servo
CVT menjalnik pri pospeševanju
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Tucson v športnih oblačilih