Naj bo sila s teboj

Ferrari F8 Tributo

Ferrarijev F8 Tributo je z motorjem iz modela Pista zdaj nared in pripravljen za boj z odličnim McLarnom 720S. Zmore z naborom najnovejših elektronskih čarovnij razorožiti najboljše, kar zmorejo ponuditi Britanci?

besede John Barker
fotografije Dean Smith

Eden od razlogov, zakaj so pri Ferrariju model 488 GTB zamenjali po le štirih letih, je tudi McLaren 720S. Vsestranski britanski tekmec s 700 konji in več. A kot omenjeno, je razlogov zagotovo več. Morda je na poti hibridni model (ob pred kratkim predstavljenim SF90 Stradale) in je F8 Tributo nekakšna vmesna stopnica do njegovega prihoda. 

Ne glede na to, ali je ta korak morda le posledica impulzivnosti nekoga od vodilnih ali pa je del nekega večjega načrta, je F8 Tributo videti odlično.

A ne glede na to, ali je ta korak morda le posledica impulzivnosti nekoga od vodilnih ali pa del nekega večjega načrta, je F8 Tributo videti odlično – najbolje od vseh predstavnikov na tej platformi. A še bolje je, da so mu namenili motor iz modela 488 Pista (no, vsaj večji del), ki zmore 530 kW (720 KM), in mu odvzeli nekaj odrezavosti in celoto nadgradili z najnovejšo elektroniko, da bi bila zmogljivost običajnim voznikom lažje dosegljiva. In le kje bi lahko bilo bolje preskusiti zmogljivosti kot v Fioranu? Morda nekoliko nepričakovano, vendar je odgovor na hribovitih cestah Toskane. Pa vendar spoznavanje začnem na Ferrarijevi testni stezi.

“Želeli smo združiti zmogljivosti modela Pista in uporabnost 488 GTB-ja,” pove testni voznik Fabrizio Toschi, medtem ko zapuščava bokse. Nič čudnega, da je F8 prevzel vzmeti in stabilizatorja od GTB-ja, za ostrost med zavoji pa so mu namenili nadgrajeno delovanje prilagodljivih blažilnikov. Nadzor prekrmarjenja omogoča različica 6.1 Ferrarijevega nadzora zdrsa in verzija tako imenovanega sistema Ferrari Dynamic Enhancer iz Piste, ki tokrat nosi poimenovanje FDE+, ker v F8 ob voznem programu Race ponuja podporo tudi v načinu CT Off.

Pri Ferrariju trdijo, da zmore F8 na običajnih pnevmatikah krog v Fioranu prevoziti le sekundo počasneje kot Pista,
če je postavljen na Michelinove Cup 2 pnevmatike, pa je ta zaostanek le še pol sekunde.

Toschi krog odpelje natanko tako, kot je to od nekoga, ki je za volanom F8 mesece pilil fine nastavitve, mogoče pričakovati. Vožnja je hitra, natančna in nadzorovana ter (domnevno) prikaz delovanja elektronskih pomagal, ki naj bi kupcem omogočala izkoristiti vseh 720 konjev z manj vihtenja volana na meji in vožnjo narediti bolj umirjeno. Vsekakor Toschiju uspe ohraniti umirjenost, čeprav hitrost jemlje sapo in vožnja meji na neudobno. Še posebno za nekoga, ki so ga na sovozniški sedež posadili po lagodnem zajtrku in po še bolj lagodnem sprehodu po dvorišču zgodovinske tovarne v jutranjem soncu s kavo v roki in  temu primernemu nasmehu na obrazu. 

Tovarniško je F8 Tributo postavljen na običajne Pirellijeve ali Michelinove pnevmatike, vendar so na platišča za preizkus na dirkališču nadete Michelinove Cup 2 pnevmatike, ki jih je mogoče prav tako najti na Pisti. Ne morem se znebiti občutka, da to nekoliko zamegli presojo razlik med Pisto in F8. Tudi časi kroga v Fioranu so zelo podobni. Pri Ferrariju trdijo, da ga 488 GTB prevozi v času minute in 23 sekund, Pista v minuti in 21,5 in F8 Tributo v minuti in 22,5 sekunde – a le, če na platišča niso nameščene pnevmatike Cup, saj je F8 takrat za pol sekunde hitrejši oziroma le še za pol počasnejši od Piste …

Čas je, da sam sedem za volan. Začel bom v voznem programu Race, nato prestavil v CT Off in zaključil z ESC Off, ki izključi vsa elektronska pomagala z izjemo protiblokirnega zavornega sistema. Le tako bom lahko ugotovil, kakšno vlogo ima elektronika med vožnjo. Avtomobil in pnevmatike so ogreti, in takoj, ko zavijem na stezo, me z obtežitvijo preseneti volanski mehanizem, po treh ovinkih pa zvok osemvaljnika.

F8 žene motor iz modela Pista, vendar z izboljšano zvočno kuliso. Odprtine za dovod zraka so kot pri Pisti tik pred zadnjim spojlerjem.

Zagotovo so besede odveč, vendar se govori o izjemno hitrem avtomobilu. Prisilno polnjeni 3,9-litrski stroj je skoraj povsem brez ‘turboluknje’, a kljub lepljivim Cup pnevmatikam premore dovolj navora, da je mogoče zadek v bočno drsenje spraviti prav v vsakem ovinku Fiorana (izjema je le kratki levi na vzporedni ravnini boksov). V programu Race je elektronika razumljivo bolj dejavna, še posebno pri pospeševanju iz počasne lasnice, vendar na ostalih odsekih dopušča dovolj svobode, da je treba volan vrteti v nasprotno smer brez očitnega poseganja v vožnjo. 

Način CT Off razkrije več, vendar je ESC Off tisti program, ki vozniku pove največ o osnovni uravnoteženosti in vodljivosti. Verjemite, na tem področju je F8 Tributo takšen, kot sem upal. Morda je le za odtenek manj osredotočen kot Pista. V nekaterih ovinkih prekrmarjenje prehiti lahkotno podkrmarjenje (čeprav bo zadek pri zaviranju v ovinek veselo zanihal), zato voznik venomer vnaprej ve, kaj se bo pri pospeševanju v nadaljevanju zgodilo. Kmalu se počutim dovolj udobno, da zadek spodnesem tudi v najhitrejšem ovinku, ga ulovim in na zelenem, belem in rdečem zunanjem robniku pustim črno sled. Enako storim tudi v naslednjih treh ovinkih. Omejitve na stezi? Eh, bom odpeljal še krog ali dva in poskusil z nežnim dotikom prekrmarjenega zadka zbiti kak stožec, dva ali morda tri, ki so postavljeni ob robu asfaltne podlage. 

Čeprav je mogoče motor na dirkališču priviti do konca oziroma vse do trenutka, ko se prižgejo zadnje modre lučke za prestavljanje in lahko F8 pokaže vse svoje dinamične vrednote, se z dirkališča vračam brez pravega občutka o tem, kaj naj bi novi elektronski sistemi prinesli. Vsekakor pa sem prepričan, da F8 ni Pista, kar je dobro, saj lahko tako zadovolji vse tiste, ki si želijo brezkompromisnost, in hkrati tiste, ki si želijo več vsakodnevne uporabnosti.

Celoten prispevek je na voljo v tiskani izdaji (št. 85)


Ferrari F8 Tributo 

Motor V8, 3.902 ccm, twin-turbo Moč 530 kW (720 KM) pri 7.000 vrt./min. Navor 770 Nm pri 3.250 vrt./min. Teža 1.435 kg (z doplačilom lažjih komponent) Razmerje teže in moči 369 kW na tono 0-100 km/h 2,9 s Hitrost 340 km/h Cena ni podatka

evo ocena ★★★★★

Preberite tudi
Prvi svoje vrste