Napad nove male Toyote

Pri Toyoti so ob 20. obletnici modela pokazali novega Yarisa. Ob predstavitvi poudarjajo užitek v vožnji, ekonomičnost ter napredno varnostno tehnologijo

Novi Yaris je prvi model, narejen na novi Toyotini platformi za manjše avtomobile, imenovani TNGA. Z novo platformo so privarčevali 50 kg teže, povečali trdnost za 30 odstotkov in za 15 mm znižali težišče. Pri tem v objavi za medije omenjajo okretnost, samozavest in naravne odzive. Dobri obeti torej, v kolikor bodo Yarisa tudi tokrat v roke vzeli v oddelku Gazoo Racing.

Na izbiro bodo štirje različni pogonski sklopi s prenovljenim litrskim ter novim 1,5-litrskim bencinskim prisilno polnjenim trivaljnikom. Prvi bo na voljo le s CVT menjalnikom, drugi posamično s šeststopenjskim ročnim ali CVT menjalnikom (opcija štirikolesnega pogona) ter tudi kot del novega hibridnega pogonskega sklopa. Pri slednjem bo prvič mogoče izbrati E-Four električni štirikolesni pogon. Podatkov o porabi, zmogljivostih, teži in velikosti niso sporočili. Zanimivo je tudi, da ima hibridna različica konvencionalno električno vtičnico, v katero lahko po potrebi vključite tudi domače električne naprave. Na sprednjem delu podvozja ima Yaris MacPhersonove obese. Zadaj je v modelih s sprednjim pogonom poltoga prema, v modelih s štirikolesnim pa dvojna trikotna vodila.

Na področju oblikovanja omenjajo neustrašen izraz, prikaz moči in pripravljenost na vožnjo v vsakem trenutku. Novi Yaris je spredaj sedaj res agresivnejši. Tam spominja celo na športno Supro. Ob tem pa ohranja pokončno postavo, ki smo je bili navajeni pri predhodnikih. Notranjost je prečiščena, prostornost in udobje sta bili vedno Yarisovi kvaliteti. Vsi modeli imajo serijski “head up” zaslon ter visoko postavljen osrednji zaslon. Pri Toyoti so namreč želeli doseči, da bi bili vozniki Yarisa kar najbolj osredotočeni na vožnjo.

Tudi sicer so se precej posvetili varnosti. V paketu Toyota Safety Sense so varnostne funkcije, kot je zaznavanje pešcev in kolesarjev, kar so razširili tudi na zaznavanje nasproti vozečih avtomobilov pri zavijanju v križiščih. Sistem pa pri tem ne upravlja le zavor, ampak prepreči speljevanje, v kolikor je pred avtom na primer pešec. Tu je še prilagodljivi tempomat, sledenje voznemu pasu, prepoznavanje prometnih znakov in preprečevanje sekundarnih trčenj.