Naslednji M3 bo preklopil na štirikolesni pogon

Prihajajoči BMW-jev M3 s štirikolesnim pogonom ne bo upošteval tradicije. A zadnji pogon vendarle ni povsem odpisan …

BMW-jev novi M3 bo premierno predstavljen na letošnjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Carsten Pries, vodja produktnega načrtovanja BMW-jeve divizije M, pa je že potrdil zasnovo pogonskega sklopa najhujšega tekmeca AMG-jevega C63, Audijevega RS4 in Alfine Giulie Quadrifoglio.

V novih SUV-jih X3 M in X4 M so namreč prvič pokazali povsem novi trilitrski dvojno prisilno polnjeni vrstni šestvaljnik, ki moč na cesto prenaša preko osemstopenjskega dvosklopčnega samodejnega menjalnika in najnovejšega štirikolesnega pogona xDrive. Potem ko se bosta modela X proti koncu leta pojavila na cestah, se bodo pri BMW M osredotočili na pripravo novega M3 z enakim pogonskim sklopom. Da, to pomeni, da bo naslednji M3 štirikolesno gnan. Žal mi je.

Novi vrstni šestvaljnik bo – tako kot AMG-jev V8 – na voljo v dveh različicah. V tem primeru s353 kW (480 KM) ali 375 kW (510 KM) moči. Slednji z oznako Competition. Oba bosta zmogla 600 Nm največjega navora. In če se vam ob misli na štirikolesni pogon v M3 utrne solza, ne bodite preveč obupani. Dvojec X3/X4 M ima sicer prilagojen sistem xDrive iz modela M5, a brez možnosti vožnje samo na zadnji pogon. M3 pa bo to čudovito lastnost pošiljanja celotne moči in navora na zadnji par koles še vedno omogočal.

Bodo inženirji pod taktirko Carstena Priesa v novem M3 uspešno združili več oprijema in zabavo v vožnji?

M3 bo od M5 dobil tudi zadnjo različico računalniško nadzorovanega servo krmiljenja, prirejenega nižji teži M3 (pričakujemo, da bo tehtnica pokazala okoli 1600 kg). Prav tako bodo ubrali dinamičnejši pristop pri nastavitvi podvozja, ki ga je z novim sistemom aktivnega vzmetenja vpeljal model M5. Avtomobil bo imel tudi trša stabilizatorja ter nekaj dodatnih stabilizacijskih elementov v prostoru motorja. Vse to bo na voljo tudi že v X3/X4 M.

Serijski zavorni paket bo spredaj ponujal zavorne čeljusti s štirimi bati in diske premera 395 mm, na voljo pa bo tudi s paketom zavor iz ogljikovih vlaken. Pričakujte platišča velikosti 19 in 20 palcev (X3 in X4 M imata 20- in 21-palčne) ter serijske Michelinove pnevmatike Pilot Sport 4 S.

Preklop na xDrive in samodejni menjalnik v najbolj legendarnem modelu z oznako M ni najboljša novica za tiste, ki uživajo v umetnosti vožnje in v lovljenju desetink v krogih na dirkališču. Razumemo razloge, toda takšna tehnologija razširi privlačnost znamke tudi do tistih, ki bi se sicer oglasili pri konkurenci. In ja, obstajajo meje, koliko od več kot 500 konjev in 600 Nm navora lahko prenese ena sama gnana os. Pri AMG-ju se jim to sicer ne zdi problematično … Ampak zopet, trenutni M5 sploh ni izpadel slabo …

Morda pa obstaja ‘luč’na koncu tunela. Takšna s pogonom na zadnji par koles in z ročnim menjalnikom. V preteklosti so bile različice CS najmočnejše, najhitrejše in najbolj osredotočene v ponudbi M. Novi M3 CS pa bi se lahko bolj kot na zmogljivosti osredotočil na pristnejšo vozno izkušnjo. To bi torej dosegli s pogonom na zadnji par koles in z ročnim menjalnikom, prisilno polnjeni šestvaljnik bi lahko imel zaradi razbremenitve menjalnika manj navora (in posledično tudi moči), hkrati pa bi se znebil nekaj zapletene – in težke – tehnologije, ki bremeni sodobne športne avtomobile. Sliši se kot avtomobil, ki bi ga naredili pri Evo magazinu. Upajoč, da enako velja za BMW M.

“Morda obstaja ‘luč’na koncu tunela. Takšna s pogonom na zadnji par koles in z ročnim menjalnikom.”