Kakšen je v resnici električni Leaf?

Nissan Leaf

Največ, kar lahko dobite v spodnjem srednjem razredu. Če želite električni pogon …

fotografije Klara Kulovec

Priznajte – če ne bi takoj povedal, da gre za električni avtomobil, se verjetno ne bi niti zavzeli, da pod motornim pokrovom žvižga in piska električni motor, ki tega Leafa res zabavno hitro poganja od križišča do križišča.

OK, priznam – ni le avto, ki bi moral ostati znotraj meja velemesta ali vsaj na njegovih obronkih – čeprav je spet res, da se prav tam tudi najbolje počuti. Tako avto kot voznik. Slednji še bolj, saj je pogled na doseg (in predvsem padanje le-tega) bistveno bolj prijazen med vožnjo po urbanih središčih kot pa takrat, ko je treba pospešiti na recimo 100 km/h in to hitrost nekaj časa vzdrževati. Pa sto na uro še gre – ko pa se hitrost bliža najvišji dovoljeni na naših avtocestah, začne doseg res opazno hitro padati. Pravzaprav hitreje, kot bi si to želel za sproščeno vožnjo. Ker je uredništvo v Mariboru in je treba večkrat v prestolnico, je teh 130 kilometrov pravzaprav merilo uporabnosti. Z nekaj potrpežljivosti in najvišjo hitrostjo, ki ne presega 110–115 km/h, je mogoče priti tja brez stresa. Vse ostalo pa … Ja, seveda – doseg 270 km je realen, vendar v urbanem okolju, kjer je ogromno regeneracije, malo polnih obremenitev, kjer vožnja v načinu ECO ne razburja ostalih udeležencev. Ampak gre, priznam. Tudi s klimatsko napravo. Enkrat je pač treba na polnilnico, saj ga boste doma, na gospodinjski vtičnici, polnili počasi, prepočasi. Baterija zmore 40 kWh, kar pomeni … Na hitri polnilnici pa vam zna življenje greniti hlajenje baterije. Če boste to počeli prevečkrat.

Prednost Leafa je predvsem njegova zelo konvencionalna, čeravno sodobna podoba, ki z ničimer ne komunicira z okolico v smislu – poglejte me, jaz sem električni avto. In tudi za volanom je tako – sodobno klasično. Pa če sem že pri volanu, res bi se počutil bolje, ko bi bil nastavljiv tudi globinsko. Vse ostalo je enostavno in prijetno – udobni sedeži, digitalizirana instrumentna plošča (no, polovica) s kar nekaj podatki, pa simpatičen izbirnik prestave … In celo z možnostjo povsem samodejnega parkiranja. No, osebno me e-Pedal ni najbolj prepričal, saj regeneracija potem deluje preveč intenzivno, vsaj za sproščeno vožnjo v mestu in pri nizkih hitrostih.

V notranjosti je vse zelo klasično, s kančkom sodobnosti, kot na primer digitalizirana instrumentna plošča. No, volanski obroč, ki je nastavljiv le po višini, pa spada v preteklost.

Prav zabaven je Leaf takrat, ko se znajde na zaviti in tekoči podeželski cesti. Navora je ogromno, na voljo je hipno in pospeševanje iz zavojev zahteva kar malce nežnosti. Sicer pa takrat preseneti z izjemnim nadzorom karoserije in nizkim težiščem, ki daje vozniku vtis suverenosti na cesti. No, preveč agresiven vstop v zavoj in več odločnega pospeševanja z udarcem navora e-motorja pomenita, da malo razbremenjeno notranje kolo zagrabi v prazno. No, tudi na delovanje zavor se je pač treba navaditi, sploh pri hitrejši vožnji. Kakorkoli, vozna dinamika preseneti, vsaj s stališča avtomobila, ki mu to ni prioriteta. Spodoben nadzor karoserije sicer pomeni tudi čvrstejše podvozje, kar v mestu ni ravno plus, toda vse skupaj pomeni še zelo smiseln kompromis.

Drugače pa je pri električnem avtomobilu življenje vsaj zaenkrat še vedno povezano s kompromisi in prilagodljivostjo, vsaj če ga razumete kot prevozno sredstvo za vse in vsakdan. Ampak Leaf je temu že blizu. Sicer pa je njegova nadgradnja skoraj pred vrati …

Matjaž Korošak

TEHNIČNI PODATKI
Motor električni sinhronski CO2 0 g/km Moč 110 kW (150 KM) od  3.283 do 9.795 vrt./min Navor 320 Nm od 0 do 3.283 vrt./min Zmogljivosti 7,9 s (0–100 km/h),144 km/h Teža 1.640 kg ( kW/tono) Osnovna cena 35.490 EUR
Oblika
Odzivnost pogonskega sistema
Prostornost
Teža
Nem volanski mehanizem
Volan nastavljiv le po višini
Kje je opora za levo nogo?
4
EVO OCENA
More Stories
Pri Ferrariju so jezni!