Nissan je z novo Micro naredil popoln oblikovni, tehnični in nenazadnje tudi miselni preobrat.

Po dolgem obdobju zimskega hladnega vre mena se je izlet v Dubrovnik, kjer smo preizkušali novo Micro, kar prilegel. Ne samo zato, ker je bilo ob rahli burji toplih 15 stopinj, ampak ker zna pogreti tudi Nissanov nov modelček. V primerjavi s prejšnjo generacijo, ki je bila oblikovno in tehnično precej anemična, se zdi, da so oblikovalci in inženirji izvedli skok na glavo in uspeli. Micra pete generacije, ki se s 3,99 metra dolžine (+17 centimetrov) uvršča v povprečje svojega razreda, je tudi občutno širša in nekaj nižja, a ker se prvega vtisa ne da spremeniti, je najbolj pomembno, da zna prepričati s svojo energično zunanjostjo. Popoln obračun s preteklostjo pomeni tudi, da pri Nissanu za volanom Micre, ki je pretežno namenjena evropskim trgom, vidijo predvsem mlajše generacije, čeprav se seveda ne bodo branili tudi tistih, ki so že v zrelih letih.

Ko sem se namestil za volan modre novinke, sem se počutil mladostno. Potniška kabina najprej preseneča s prostornostjo v sprednjem delu, nato z racionalnim oblikovanjem armaturne plošče, ki je lahko dvobarvna, pri čemer so barvni vložki usklajeni z barvo karoserije. Otipam plastiko, ki je bolj kakovostna, kot je običajno v tem avtomobilskem razredu, nastavim navigacijo, ki me pelje do prvega postanka, in se prepustim glasbi iz novega radijskega oziroma inovativnega zvočnega sistema priznanega proizvajalca Bose, ki ima zvočnike tudi v vzglavnikih sprednjih sedežev. Zvočna kulisa je res precej drugačna in poraja se občutek, kot da si sredi glasbenega odra. V višjih nivojih opreme je Micra lahko opremljena s sistemom za opozarjanje na ovire in samodejno zaviranje ter z Nissanovim sistemom 360-stopinjskega pogleda na okolico avtomobila, ki ga zagotavljajo štiri kamere.

Med zgolj tremi razpoložljivimi motorji se mi je zdel še najbolj prepričljiv 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik s 66 kilovati (90 KM), ki razvije za to gibno prostornino visokih 220 Nm navora pri 2000 vrtljajih. Ob zmerni vožnji zna biti tudi vzorno varčen, povprečna poraba po tovarniških podatkih namreč znaša 4,3 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Oba bencinska motorja sta trivaljnika, osnovni litrski motor brez pomoči turbinskega polnilnika razvije 54 kilovatov (72 KM) in 95 Nm navora pri 3500 vrtljajih, le nekoliko živahnejši je 0,9-litrski turbinsko podprti motor s 66 kilovati (90 KM) in s solidnimi 140 Nm navora pri 2250 vrtljajih.

S prednjima MacPhersonovima vzmetnima nogama in zadnjo poltogo premo ter z natančnim volanskim mehanizmom se Micra dobro znajde tudi v hitreje voženih ovinkih, podvozje pa vsekakor zmore več, kot lahko ponudijo pogonski stroji. No, morda bi kdo pomislil, da je Micra v tesnem sorodstvu s svojim bratrancem Renaultom Cliom, a si z njim deli le motorje in bočna ogledala, sicer pa so jo postavili na enako osnovo, kot jo ima Nissan Note, ki pa se postopno umika.

Nissan Micra 1,5 dCi
TEHNIČNI PODATKI
Motor: vrstni štirivaljnik, 1461 ccm, bencinski
CO2: 101 g/km
Moč: 66 kW (90 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 220 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 11,9 s (0–100 km/h), 179 km/h
Teža: 1082 kg (60 kW/tono)
Cena: še ni znana
Mladostna zunanjost
Domiselna notranjost
Anemična bencinska motorja
4
EVO OCENA