Močnejša in bolj povezljiva

Nissan Micra IG-T100

Vstopna Micra je v lanskem letu med drugim dobila močnejši motor in prenovljen infotainment sistem. Je to dovolj za boj z novinci?

fotografije Janoš Pečnik

Pri Nissanu so se pred tremi leti odločili, da je dolgotrajne pubertete konec. Micra se je zresnila, se otresla mehurčkastega videza prejšnjih generacij in prevzela obliko odraslejšega avtomobila. Da bi jo zanesljivo vzeli resno, se je ob lanskoletni prenovi znebila še obeh različic 0,9-litrskega bencinskega trivaljnika. Nadomestila ga je z močnejšo Mercedesovo, prav tako trivaljno prisilno polnjeno enoto z litrom prostornine, ki je na voljo tudi v različici s samodejnim brezstopenjskim menjalnikom Xtronic CVT. Prenovljen je infotainment sistem NissanConnect, ki nudi boljšo povezljivost, saj sta na voljo tako Apple CarPlay kot Android Auto.

Micrino preteklo podobo je težko pogrešati. Še vedno pa na sprednjih sedežih ostaja pridih enoprostorske zračnosti.

Ko takole gledam Micro, se mi zdi skoraj nemogoče, da bi po treh letih kdo pogrešal njeno preteklo podobo. Velja spomniti, da je kljub športnejši obliki na sprednjih sedežih ostal pridih enoprostorske zračnosti. Okoli glave je veliko prostora, tudi večji boste našli dober in udoben položaj. Prostor na zadnji klopi je poglavje zase – odraslim ga bo hitro zmanjkalo tako za noge, kot za glavo. Če vam zadnja klop ni toliko pomembna, pa si boste zagotovo želeli boljše preglednosti nazaj in morda kakšnega litra prostora več v prtljažniku. Zabeležite si torej, da so senzorji (in kamera) priporočljiva oprema.

Z novim, čeprav neuravnoteženim trivaljnikom, je Micra postala živahen mestni avtomobil, ki se ne boji niti odprtih cest.
Le kdo še pogreša mehurčkasto obliko prejšnjih generacij? Po treh letih se zdi, da je Nissan preobrazbo Micre dobro opravil.
Spredaj prevladuje dobra ergonomija, a notranjost v primerjavi z novinci ni več najbolj sveža.

Kot voznik in uporabnik sem se hitro počutil domače, kar je lahko le rezultat dobre zasnove. Sem spada tudi novi infotainment, ki je enostaven in učinkovit. A v času, odkar je na ceste pripeljala nova Micra, je obsežno prenovo doživela malodane polovica konkurentov in notranjost v primerjavi s Peugeotom 208 na primer ni več najbolj sveža. Če jo primerjam z novim Cliom – Micra je osnovana na njegovem predhodniku – pa je prednost skopnela tudi v kvaliteti materialov. Nič hujšega, ima precej dobrih elementov – barvni vložek na armaturni plošči še vedno deluje. Le ne trkajte po plastiki na skrajnih delih vrat in si ne belite glave zakaj usnje okoli prestavne ročice ni zašito do vrha – tako je pri vseh Micrah.

Micra je dobila dobrodošlo dodatno porcijo moči in navora. Težko pa bi govorili o kakšni prefinjenosti.

Za tiste, ki imate med vsakodnevnim prekladanjem po opravkih radi več akcije, je različica z ročnim petstopenjskim menjalnikom boljša izbira (CVT različica ima manj navora in potrebuje do 100 km/h dve sekundi več). Z novim motorjem je vstopna bencinska Micra postala bolj podobna tistemu, kar razumem pod besedno zvezo živahen mestni avtomobil. Dobila je dobrodošlo dodatno porcijo moči in navora. Težko pa bi govorili o kakšni prefinjenosti, še posebej v primerjavi s ponudbo na trgu. Vse od vibracij pri hladnem zagonu pa do težav tempomata pri vzdrževanju avtocestnih hitrosti, ki se odraža v blagem, a motečem cukanju. Podajanje navora je še vedno precej “trivaljno” (beri neenakomerno). Največjo vrednost, ki sedaj znaša 160 Nm, doseže 500 vrtljajev višje kot poprej – pri 2750 vrtljajih. Tam pa skriva območje presenetljive odzivnosti, zato vas čaka nekaj dela z menjalnikom. In čeprav se je zdelo pretikanje sprva kanček okorno in nenatančno, sem kasneje prav zaradi tega cenil dosegljivost dolge prestavne ročice. Menjalnik ima še vedno le pet prestav, so pa zato ob tem prilagodili prestavna razmerja, zaradi česar Micra z nižjo porabo in manj hrupa udobneje premaguje avtocestne kilometre.

Micra se pravzaprav sploh ne boji hitrosti, niti v zavojih. Podvozje je dobro uravnoteženo, nagibanje karoserije je pod nadzorom, oprijema pa dovolj. Brez sramu pred tekmeci. Moti me občutek na volanskem obroču, ki je mehak in skorajda ne sili nazaj v sredinsko pozicijo, kar se mestni vožnji še poda, z naraščanjem hitrosti na zavitih cestah pa obstojna lahkotnost postane težaven dejavnik in občutek ni več tako intuitiven. Dodal bi morda, da se na avtocesti pelje še predobro. Ko se vrnem v mesto, se mi namreč na trenutke zazdi, da so tam za stabilnost pri višjih hitrostih na podvozju žrtvovali le kanček preveč – poltoga prema zadaj tu in tam ob udarcih že muči togo plastiko na vratih. Ampak to ni nujno slabo in je odvisno od vaših uporabniških navad. Testna Micra je imela tudi varnostni paket, ki med drugim doda opozorilo ob nenamerni menjavi pasu ter samodejno zaviranje v sili.


Tekmeci


Ko enačbi dodamo ceno, Micre novemu motorju navkljub ni enostavno priporočiti. Konkurenti ponujajo predvsem širši nabor opreme in pogonskih sklopov, skozi vrata vstopa tudi elektrifikacija. Ima pa Micra zato nekaj tradicionalnih kvalitet. Le kdo ne ceni dobre ergonomije in prepričljivega podvozja? Od Clia z enakim motorjem je na primer lažja in hitrejša, kar se bo seveda poznalo tudi pri porabi.

Janoš Pečnik

Nissan Micra IG-T100
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 999 ccm, turbina CO2 103-105 g/km Moč 74 kW (100 KM) Navor 160 Nm pri 2750 vrt./min 0-100 10,9 s do 100 km/h Hitrost 184 km/h Teža 1060 - 1105 kg Osnovna cena 14.650 evrov
+
ergonomija spredaj
območje odločne prožnosti
podvozje
-
slabše uravnotežen trivaljnik
skromna ponudba pogonskih sklopov in opreme
cena
3
EVO OCENA
Preberite tudi
Omejitev je vedno manj