Zmogljivejši in okolju prijaznejši

Nissan Qashqai 1,7 dCi X-tronic 4WD Tekna


Novi turbodizel ni le zmogljivejši od predhodnika, njegov prenos navora na kolesa lahko omogoča tudi brezstopenjski menjalnik. In kako se ta kombinacija obnese v Qashqaiju?

fotografije Klara Kulovec

Bolj kot kozmetični popravki pri Qashqaiju v preteklem letu so ob prenovi pomembnejše tehnološke novosti. Pri tem avtomobilu je del tega kar nekaj novih pogonskih strojev, med katerimi je tudi (še zmeraj Renaultov) turbodizel s prostornino 1,7 litra.

Ta pa ni le malenkost večji od predhodnega 1,6-litrskega turbodizla, je tudi za 20 konjev močnejši, prav toliko več je tudi navora. Predvsem je okolju prijaznejši, saj je opremljen s selektivnim redukcijskim katalizatorjem. Ta z uporabo sečninske raztopine omogoči kemično reakcijo, ki škodljive dušikove okside pretvori v neškodljiv dušik in vodno paro. V praksi – gre za dodajanje tekočine AdBlue. 

Čeprav Qashqai z novim štirivaljnim prisilno polnjenim turbodizlom na papirju zagotavlja skoraj enake zmogljivosti kot njegov predhodnik, pa je zavoljo izboljšane zvočne izolacije manj moteč za sluh potnikov kot predhodnik. Je tudi udobnejši, saj se turbo luknja zdi za odtenek manj izrazita, prirastek moči je namreč bolj zvezen, vseeno pa premalo odločen glede na nazivno moč v tehničnih podatkih. Delno je za to kriviti tudi brezstopenjski samodejni menjalnik, za dodatne kilograme pa poskrbi še štirikolesni pogon, česar pa 1,6-litrski motor ni zmogel ponuditi. 

Med lagodno vožnja se zdi posrečena kombinacija, vse dotlej, ko po plinu ne stopim bolj odločno. Takrat pa menjalnik motor zavrti v visoke vrtljaje, hrupnost v kabini postane moteča, pričakovanega učinka v pospeševanju pa ni občutiti. Pri nevznemirljivem nabiranju kilometrov menjalnik s simulacijo prednastavljenih prestav deluje suvereno in skrbi za nizko porabo goriva – ta se na regionalki spusti tudi pod pet litrov plinskega olja na sto prevoženih kilometrov. 

Kljub dodatni teži, ki jo prinaša štirikolesni pogon, pa je vsekakor dobrodošel. Ta Qashqaija uvršča med športne  ali mehke terence in odstopa od naziva športni križanec. V osnovi se navor prenaša na prednja kolesa, po potrebi ga do 50 odstotkov prenese tudi na zadnjo os, kar je povsem dovolj, da v teh zimskih dneh zmore do planinske koče ali lovskega doma. Samodejni prenos navora nazaj morda ni najhitrejši na svetu, a je pri nizkih hitrostih s stikalom mogoče tudi zakleniti štirikolesno delovanje in tako na slabše utrjeni podlagi zlesti do želenega cilja brez posebnega vrtenja prednjih koles v prazno.

Občutek za volanom je precej podoben kot v večjem X-trailu. Kar ni slabo, če lastnik veliko ne stavi na modnost notranjega oblikovanja. Ne vem, ali bi zanj dejal, da je precej zadržan, tradicionalen ali pa morda celo ostarel. Podvozje ponuja dovolj udobja pri premagovanj slabega asfalta, pa spet ne tako, kot bi glede na ponujeno dolžino hoda vzmeti in blažilcev lahko. Pri hitreje odpeljanih zavojih pa z nekaj izrazitejšim nagibanjem karoserije da vozniku vedeti, da mu na zaviti cesti bolj ugaja lahkotnejši tempo. 

Sebastijan Zorenč

Nissan Qashqai 1,7 dCi X-tronic 4WD Tekna
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1749 ccm, turbodizel CO2 154 g/km Moč 110 kW (150 KM) pri 3500 vrt./min Navor 340 Nm pri 1750 vrt./min Zmogljivosti 11,2 s (0-100 km/h), 193 km/h Teža 1580 kg (70 kW na tono) Cena 33.050 evrov
+
poraba goriva
zvočno tesnjenje motorja
oddaljenost od tal
štirikolesni pogon
-
CVT-menjalnik deluje moteče pri odločnem pospeševanju
notranjost je precej zadržana ali zastarela
barvna monotonost notranjosti
3
EVO OCENA
Preberite tudi
Vse, kar je potrebno, in ničesar preveč