Športnost v imenu segmenta, kamor sodi – SUV (Sports Utility Vehicle), zanj res ne velja, je pa štirikolesni pogon prepričljiv.

Nič več klen, oglat in robat ni od predstavitve nove generacije pred tremi leti, želi biti bolj urban, nekoliko prefinjen. A X-Trail ob tem ohranja prepričljiv Nissanov štirikolesni pogon in medtem ko je 1,6-litrski dCi, edini v ponudbi, povsem spodoben, za ročni menjalnik tega žal ne morem trditi.

Takole na pogled se mi zdi X-Trail še zmeraj privlačen, a ob sedenju v sicer prostorni kabini se ne morem znebiti občutka, da so leta naredila svoje. In da se z notranjostjo zdaj težko postavlja ob bok evropski konkurenci. Toda sedim dobro in zlasti preglednosti na okolico godi višje sedenje. Predvsem osrednji konzoli gredo očitki na račun postaranosti, osrednjemu zaslonu multimedijsko-navigacijskega sistema pa tudi očitki na račun neprijaznosti uporabniškega vmesnika. Nissanov 360-stopinjski nadzor okolice je sicer še zmeraj odlična reč, a nič več taka izjemnost kot nekaj let nazaj. Vozniku so ob tem v pomoč tudi sistemi za prepoznavanje prometnih znakov, pa za preprečevanje naleta in za opozarjanje pred nenamerno menjavo voznega pasu.

In ko je govora o varnosti, je predvsem v zimskih razmerah, ko mraz dolgo ni popuščal, štirikolesni pogon vsekakor zelo dobrodošel. Samodejni način (auto), zgolj dvokolesni pogon ali pa vključen štirikolesni pogon so možnosti, med katerimi voznik preprosto izbira z vrtljivim stikalom med sedežema, za vse drugo skrbi elektronika. Da ni športnik, tega X-Trail seveda ne more skriti, in to se najočitneje kaže z nagibanjem v zavojih, čeprav sicer podvozje ponuja za ta segment solidno požiranje dolgih neravnin in nekaj več potresavanja pri kratkih grbinah.

Pohvale motorju, ki navkljub skromni prostornini zgledno poganja X-Traila, se pa kombinacija velikosti, teže, pogona in še mraza pozna pri porabi, ki ni več skromna. Gredo pa kritike ročnemu menjalniku; izrazito dolgi in nenatančni hodi ročice X-Trailu žal ne morejo biti v ponos.

Nissan X-Trail 1,6 360
TEHNIČNI PODATKI
Motor: štirivaljnik, 1.598, turbodizelski
CO2: 139 g/km
Moč: 96 kW (130 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 320 Nm od 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 11 s (0–100 km/h), 186 km/h
Teža: 1.600 kg (60 kW/tono)
Cena: 32.920 EUR
Štirikolesni pogon
Motor
Prostornost kabine
Menjalnik
Občutek starosti
3.5
EVO OCENA