4kolesa

Nissanov častitljivi jubilej

GT-R letos praznuje 50. obletnico, zato so se Japonci odločili ta dogodek obeležiti s posebno izdajo legendarnega modela, za kar so navdih črpali iz zelo bogate zgodovine. Hkrati pa so še pomladili Nisma z nekaj sposojenimi elementi iz dirkalnika razreda GT3

besede Antony Ingram

Dve Nissanovi ikoni letos praznujeta ‘abrahama’, kar je seveda razlog, da so se Japonci odločili ta mejnik obeležiti na poseben način, in sicer s posebnima izvedbama legendarnih 370Z in GT-R. Prvi bo v ta namen obarvan v rdečo, belo in modro barvno shemo, kot poklon dirkalnemu moštvu Brock Racing, s katerim so modeli Z poželi kar precej uspehov na dirkališčih širom sveta. A resnici na ljubo ostaja dejstvo, da je 370Z že nekoliko v ‘letih’, in tako tudi ta posebni model nikakor ne more preglasiti Nissanovega molka o morebitnem nasledniku.

Pri modelu, ki je strah in trepet superšportnikov, pa je zgodba nekoliko drugačna, kajti GT-R v posebni izdaji dejansko deluje bolj sveže, saj večino navdiha jemlje prav pri svojem predhodniku, Skylinu R 34. To je še posebej očitno pri izbiri barve; Japonci so ga namreč v ta namen odeli v kovinsko modro barvo z belimi dirkalnimi črtami, ki je bila prepoznavna za Skyline R34 (to velja tudi za milijone digitalnih dvojnikov na vseh igralnih konzolah). Če to ni ravno po vašem okusu, boste lahko izbirali tudi med biserno belo z rdečimi ali pa posebno srebrno z belimi črtami. Nova je tudi barva usnja (siva) v notranjosti, spremenjena sta volanski obroč in ročica menjalnika, malce drugačni so emblemi na sedežih ter naslon glave v alkantari – vse našteto nekoliko poživi notranjost, ki pa je (tako kot zunanjost) ostala nespremenjena vse od zadnje pomladitve pred nekaj leti.

Ob tej priložnosti je Hiroshi Tamura, produktni vodja za GT-R, povedal, da njegova ekipa pravzaprav ne stremi k povečanju moči 3,8-litrskega V6, kar sovpada tudi z informacijami, po katerih je tudi za novi GT-R leta 2020 predviden enak pogonski sklop. No, nekaj so Japonci vendarle pridobili z vgradnjo novih turbinskih polnilnikov, za katere pravijo, da so izboljšali odzivnost pri nižjih vrtljajih. Malenkosti so postorili tudi na izpušnih kanalih ter na šeststopenjskem dvosklopčnem samodejnem menjalniku s poudarkom na izbiri vožnje v načinu R, kjer poslej menjalnik bolj agresivno prestavlja v nižje prestave. Nekaj svežine prinašajo tudi nov dušilec zvoka izpušnega sistema iz titana, nadgradnja krmilne elektronike podvozja ter krmilnega in zavornega servo sistema. 

Nekoliko so pomladili tudi izvedbo GT-R ‘Track Edition’, ki jo poslej poganja motor, sposojen iz GT-R Nisma, in s turbinskimi polnilniki iz dirkalnika GT3. Pri tej izvedbi so opcijsko na voljo še karbonsko-keramične zavore in karbonska streha. Seveda pa Japonci niso pozabili na najbolj ostro izvedbo, na Nisma GT-R, ki se mu prav tako obetajo manjše spremembe za modelsko leto 2020. Tudi tukaj bo poslej na voljo posodobljen način izbire vožnje ‘R’, izpušni sistem iz titana, malenkostne spremembe krmilnega sistema ter vzmetenja. Za razliko od ostalih modelov so pri Nismu serijski GT-R Brembovi karbonsko-keramični zavorni diski (spredaj premera 410 in zadaj 390 mm), Brembove zavorne čeljusti in nove zavorne obloge, ki prenesejo več trenja. Pri Nissanu pravijo, da so s posodobljenim servo zavornim sistemom skrajšali hod stopalke zavore, medtem ko nove komponente zavornega sistema prenesejo temperaturo 1.000 stopinj Celzija. 

GT-R Nismo se baha z Recarovima sedežema in alkantaro namesto usnja.

Čeprav tukaj še zmeraj ni moč govoriti o lahkokategorniku (1.725 kg), so inženirji uspeli zmanjšati težo avtomobila, in to za dobrih 20 kilogramov s pomočjo karbonskih delov, kot so na primer odbijači, pokrov motorja, prednja krilca, zadnji spojler in streha. Nove so tudi reže za odvod toplega zraka na prednjih blatnikih, ki so napravljene po vzoru dirkalnika serije GT3. Nova so tudi aluminijasta platišča, za katere pri Nissanu pravijo, da so lažja in čvrstejša. Med novosti sodijo še Dunlopove pnevmatike z manj zarezami v profilu in tako za 11 odstotkov večjo tekalno površino.


GT-R: Razvoj legende

KPGC10 Skyline 2000 GT-R ‘Hakosuka’

To je avtomobil, ki je prvi nosil zdaj že legendarno značko GT-R. Kot osnova zanj je služil model C10 Skyline, ki je luč sveta ugledal leta 1969. GT-R je svoj življenjski ciklus pričel kot limuzina, kasneje pa kot bolj prepoznavni kupe z vzdevkom ‘Hakosuka’, ki je sestavljen iz dveh besed: škatle in silhuete objekta na obzorju (sukairain), ali po domače ‘Skyline’. Za pogon je skrbel dvolitrski vrstni šestvaljnik, ki je zmogel 160 ‘konjev’ pri 7.000 vrtljajih. Hakosuka je dominiral v vseh tekmovalnih serijah na Japonskem, kar je pravzaprav glavni razlog za rojstvo legende pod imenom GT-R.

KPGC110 Skyline 2000 GT-R ‘Kenmeri’

Kenmeri Skyline GT-R – vzdevek je pridobil po Nissanovi reklami, v kateri je nastopal par po imenih Ken in Mary. Obstajal je le slabo leto, saj so Japonci v luči naftne krize leta 1973 proizvodnjo ustavili. Narejenih je bilo zgolj 200 primerkov, kar seveda pomeni, da imajo danes kar precejšnjo zbirateljsko vrednost. Pogonski sklop je bil enak kot pri ‘Hakosuki’, a je bil to eden prvih japonskih avtomobilov, ki so bili opremljeni z zavornimi diski spredaj in zadaj.

BNR32 Skyline GT-R

Kar 16 let je minilo od ustavitve proizvodnje ‘Kenmeri’, ko so se pri Nissanu odločili obuditi značko GT-R za generacijski model R32. Še zmeraj ga je poganjal vrstni šestvaljnik, le da je ta zmogel nekaj več moči, natančneje 280 ‘konjev’. V svetu dirkanja je veljal za enega najbolj prevladujočih modelov vseh časov, ki je takrat zmagoval na vseh dirkah japonskega prvenstva turnih avtomobilov. Ob tem je dvakrat zapored (1991 in 1992) dobil prestižno dirko Bathurst 1000, kar mu je ob slavi prineslo tudi vzdevek ‘Godzilla’, ki se ga drži še dandanes. 

BCNR33 Skyline GT-R

Tudi ta model, letnik 1995, se je več kot odlično dokazoval na dirkališčih širom sveta. A za razliko od prejšnjih GT-R-ov, ki so se kalili v neposrednih dvobojih na dirkališčih, se je slednji dokazal na znamenitem ‘Zelenem peklu’ v Nemčiji. Bil je eden prvih cestnih avtomobilov, ki so krog na Nürburgringu odpeljali pod osmimi minutami (7:59, kar 21 sekund hitreje od R32), pri čemer mu je zagotovo pomagal novi štirikolesni pogon z vektoriranjem navora in aktivno zaporo diferenciala.

BNR34 Skyline GT-R

Zadnji Skyline, ki je nosil značko GT-R. Prav tako ga je poganjal enak motor z enako močjo in enakim štirikolesnim pogonom kot predhodnika, moč motorja pa naj bi bila večja, kot jo je navajal Nissan v svojih podatkih. Od predhodnika se je razlikoval v dveh stvareh; v dolžini in aerodinamiki. R34 je namreč imel ravno dno in 55 milimetrov krajšo medosno razdaljo. Nov je bil tudi multifunkcijski zaslon, ki je zagotavljal vse mogoče informacije o avtomobilu in vožnji.

Preberite tudi
Pionir se vrača