V svoji četrti generaciji je Mazda 3 z udarno obliko in pomembno novo tehnologijo dobro opremljena za boj z najboljšimi v natrpanem segmentu

Še pred uradno predstavitvijo smo vedeli, da bo imela nova Mazda 3 v rokavu dva močna aduta. Očitneje seveda obliko, ki so jo na lanskoletnem salonu v Tokiju napovedali z atraktivnim konceptom Kai. Na serijski avtomobil so (v kombilimuzinski različici) prenesli profil z dolgim in nizkim sprednjim delom avtomobila ter dramatično strešno linijo. Pogled na avtomobil je osvežujoč, predvsem znotraj na tem področju precej konzervativnega segmenta. Limuzinska različica na drugi strani ob tradicionalnejšem profilu še vedno izstopa z izostrenimi detajli.

Pod podolgovatim pokrovom motorja pa nova Mazda 3 skriva nekaj, kar lahko označimo za veliko novost – in ne samo za Mazdo. Predstavlja namreč tehnologijo, s katero se je v preteklosti nekaj podjetij že mučilo brez uspeha – kompresijski vžig pri bencinskih motorjih. Nova generacija motorjev Skyactiv-X namreč vpeljuje rešitev, ki se imenuje SPCCI – spark-controlled compression ignition, kar bi lahko prevedli kot kompresijski vžig, upravljan s svečko. Uporablja torej svečko – motor lahko deluje kot običajen motor s svečkami, ko je to potrebno. Svečko pa uporabi tudi za spodbuditev kompresijskega vžiga. Režima delovanja se torej tudi prekrivata, ne samo izmenjujeta. Več podrobnosti o delovanju Skyactiv-X motorjev ter vtise vožnje s prototipom si preberite s klikom na povezavo spodaj.

> Kako delujejo novi Skyactiv-X motorji?

Skyactiv-X motor bodo ponudili v kombinaciji z Mazdinim delnih hibridnim sistemom “M-hybrid”, na voljo bosta tudi običajnejša 1,5-litrski in 2-litrski Skyactiv-G, pa tudi dizelski, 1,8-litrski Skyactiv-D, slednji prav tako v delno hibridnem sklopu.
Ime Skyactiv pa velja tudi za novo, torzijsko trdnejšo platformo. Ta bo vključevala novo podvozje in kinematiko vpetja, izboljšane karakteristike hrupa, vibracij in trdote, kar je bila šibka točka odhajajočega modela. Spredaj je vzmetenje Macphersonovo, zadaj pa je zapletenejši večtočkovni sistem sicer zamenjala enostavnejša poltoga prema. A kljub temu predvidevamo, da bodo različice s štirikolesnim pogonom, ki zadaj zahteva neodvisno vzmetenje, verjetno ponujene z večtočkovnim vpetjem, kot to prakticirajo pri Fordu in skupini VW.
Ne pozabimo seveda na temeljito prenovljeno notranjost – namenimo ji lahko podobno mero odobravanja, katerega je deležna oblika karoserije, s katero se odlično dopolnjujeta. Nova notranjost je očiščena, elegantnejša in oblikovana z očitnejšo osredotočenostjo na voznika, v svežo razporeditev pa vmešča zadnjo generacijo Mazdinega infozabavnega sistema.
V zadnjem času smo priča preporodu ponudbe vročih kombilimuzin in čeprav so pri Mazdi tradicionalno samosvoji, si morda zato le lahko upamo sanjati o morebitni vrnitvi MPS različice, s katero bi nadalje raziskali potencial novega motorja. Do takrat pa Skyactiv-X vsekakor ostaja naše bencinsko upanje pred obdobjem popolne elektrifikacije.