Novi BMW 4 je večji in bolj samosvoj

Pri BMW-ju so predstavili novi kupe serije 4 – z lastnejšo podobo, skoraj 13 centimetri dodatne dolžine in le samodejnim menjalnikom

Po konceptni napovedi in rednem uhajanju fotografij na splet je BMW naposled kupeja serije 4 predstavil tudi uradno. Čeprav je pod oznako serije 4 šele v svoji drugi generaciji, pa njegova krvna linija seže vse do leta 1966 in modela 2002. Novi avtomobil je zopet izrazito zrasel v vse smeri. V dolžino meri kar 4768 mm in je 127 mm daljši, pri 1852 mm je 28 mm širši, pri 1383 pa 6 mm višji od nesporednega predhodnika. Toliko je na primer le 20 let nazaj merila limuzina serije 5 (E39). Omenjeni 2002 je v dolžino meril 4230 mm, zato je danes njegov primernejši duhovni naslednik kupe serije 2, s katerim je BMW zapolnil vrzel, ki jo je za seboj pustila štirica.

Oblika se doslej verjetno najmočneje razlikuje od serije 3. Najprej v oči padeta navpično postavljeni ledvici, ki v povezavi z BMW-jevim oblikovanjem nista tako delili mnenj že od obdobja Chrisa Bangla. Sicer sem potihem upal, da ne bosta našli poti do serijskega avtomobila. A sedaj sta tu in zdi se, da na serijskem avtomobilu ne izstopata več tako izrazito. Poteze novega avtomobila so sicer tekoče – pozna se tudi dodatna dolžina in 21 mm nižje težišče v primerjavi z limuzino serije 3. Karoserija je v primerjavi s slednjo za voljo dinamičnih lastnosti bolj toga – s pomočjo karoserijskih vzmetnih opornikov iz litega aluminija in stranskih opornikov pri motorju. Z uporabo aluminija pri pokrovu motorja, vratih in blatnikih pa so privarčevali nekaj teže.

Notranjost je medtem enaka tisti v seriji 3. Tukaj je zadnja različica BMW-jevega sistema iDrive z največ 10,25-palčnim zaslonom in predvidoma tudi odlična ergonomija, ki krasi zadnjo generacijo BMW-jevih avtomobilov. Pa tudi opcijski digitalni prikazovalnik merilnikov, nad katerim na drugi strani nismo tako navdušeni.

Sprva bodo v ponudbi po trije bencinski in trije dizelski motorji, ki jih poznamo že iz serije 3. Bencinska ponudba se prične s prisilno polnjenima štirivaljnikoma – 420i ima 135 kW (184 KM) moči ter 300 Nm največjega navora, 430i pa 190 kW (256 KM) in 400 Nm največjega navora, medtem ko do 100 km/h pospeši v 5,8 sekundah. Do prihoda M4 bo s prisilno polnjenim šestvaljnikom na prestolu M440i, ki zmore 275 kW (374 KM), do 100 km/h pa pospeši v 4,5 sekundah. Dizelska stran ponudbe se prav tako prične pri 420d s prisilno polnjenim štirivaljnikom, nadaljuje s 430d in konča pri M440d s prisilno polnjenima šestavljnikoma in serijskim štirikolesnim pogonom xDrive. Najmočnejši dizel do 100 km/h pospeši v 4,7 sekunde. Šestvaljna dizla se bosta ponudbi sicer pridružila šele marca prihodnje leto. Da serija 4 nadaljuje odmik od športnega kupeja proti udobnemu dolgoprogašu, priča tudi to, da je pri vseh različicah samodejni osemstopenjski menjalnik žal (zaenkrat) edina opcija. Pri BMW-ju pa so sicer že poudarili, da na ročni menjalnik v modelih M3 in M4 še niso pozabili.

Konfiguracijo podvozja si deli s serijo 3, a je to že v serijski različici nastavljeno trše. Tu je tudi opcijsko M športno podvozje s tršo nastavitvijo blažilnikov in stabilizatorjev. Nadalje je mogoče izbrati prilagodljivo M podvozje s prilagodljivimi blažilniki, M športne zavore z modrimi ali rdečimi zavornimi čeljustmi in M športni diferencial. Dodatno je k opremi M Sport na voljo tudi paket M Sport Pro s športnim delovanjem menjalnika, 19-palčnimi M-platišči iz lahke zlitine in agresivnejšim zvokom motorja.

Kupeju se bosta kmalu pridružila še cabrio in štirivratni Gran Coupe, v isto družino lahko štejemo tudi prihajajoči električni i4, kot vedno pa bomo najbolj na trnih pričakali M4. Ta prihaja septembra, njegov prisilno polnjeni šestvaljnik pa bo v različici Competition zmogel 375 kW (510 KM) moči.

Preberite tudi
Tretji član družine Yaris