Tu je nova generacija BMW-jeve serije 1 z zloglasnim prehodom na sprednji pogon. A nejevoljo prihranimo vsaj do prvega preizkusa, takoj bo na voljo namreč tudi M135i

Po vseh predoglednih fotografijah in informacijah, ki smo jih dobivali v zadnjih mesecih, je BMW le razkril tretjo generacijo serije 1. Kar vemo že nekaj časa, je dejstvo, da se pogon seli na sprednja kolesa. Če je bila serija 1 nekoč narejena na skrajšani platformi serije 3, si bo sedaj konfiguracijo delila s spodnjim delom BMW-jeve SUV ponudbe in Minijem. Puristom ta podatek morda ne bo všeč, a pri BMW-ju so samozavestni in se hkrati sklicujejo na dejstvo, da večina kupcev ne bo čutila razlike, ter na ekonomsko smiselnost. Kot je Matjaž ugotovil v testu X2 xDrive20d M Sport s podobno konfiguracijo, pa to tudi v smislu dinamike nujno ne pomeni razočaranja.

Zato pri BMW-ju zanesenjake že mirijo z modelom M135i xDrive. Postavljajo ga v vse bolj priljubljeno skupino športnih kombilimuzin, ki zmorejo okoli 300 konjskih moči. Prisilno polnjeni štirivaljnik zmore 225 kW (306 KM) moči in 450 Nm navora, do 100 km/h pa pospeši v 4,8 sekunde (4,7 s paketom M Performance, ki bo na voljo jeseni). Mehanska zapora Torsen diferenciala, ki je integriran v osemstopenjskem samodejnem menjalniku Steptronic Sport, je serijska. Tukaj so seveda tudi običajni sladkorčki BMW-jevega M paketa, kot so M Sport zavore in M Sport krmiljenje.

V bencinski ponudbi bo na začetku še 118i z 1,5-litrskim prisilno polnjenim trivaljnikom in 103 kW (140 KM) moči ter 220 Nm navora. V dizelski pa 116d, 118d in 120d xDrive. Prvi je prav tako prisilno polnjeni trivaljnik z 1,5 litra prostornine, zmore pa vstopnih 85 kW (116 KM) moči ter 270 Nm največjega navora. Preostala dizelska modela poganja 2-litrski prisilno polnjeni štirivaljnik s 110 kW (150 KM) moči in 350 Nm največjega navora v 118d ter 140 kW (190 KM) moči in 400 Nm največjega navora v 120d. Slednji za pospešek do 100 km/h potrebuje 7 sekund. Osemstopenjski samodejni menjalnik je serijski v 120d in M135i (res je – možnosti ročnega menjalnika tukaj ni), opcijski pa v vseh štirivaljnih modelih, medtem ko je v trivaljnih modelih opcija sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik. Kot ste lahko razbrali že iz oznake, bosta 120d in M135i na voljo izključno s štirikolesnim pogonom xDrive s poudarkom na sprednji osi, ki lahko po potrebi na zadnja kolesa pošlje največ 50 odstotkov moči. Vsi modeli (razen M135i seveda) pa bodo imeli “virtualno” zaporo diferenciala, saj bodo v zavoju to delo opravljale zavore.

Nova konfiguracija se odraža tudi v oblikovnih razmerjih, saj novi avtomobil tudi na videz nekako izdaja spremembe, ki so se zgodile pod pločevino. Vsaj v primerjavi z odhajajočim avtomobilom. Ni več dolgega pokrova motorja in nazaj pomaknjene kabine. Mere so podobne. V dolžino je izgubil pol centimetra (4319 mm), dva centimetra je krajša medosna razdalja (2670 mm), v širino je dobil dobre tri centimetre (1799 mm), v višino pa nekaj več kot centimeter (1434 mm).

V notranjosti je značilen sklop BMW-jevih elementov, prepoznavnih iz večjih novih modelov. V tem smislu je serija 1 sedaj dobila morda največ doslej, saj se volan, nekatere kontrole in uporabniški vmesnik na primer močno zgledujejo celo po kupeju serije 8.

BMW se z novo konfiguracijo serije 1 podaja v srdit boj znotraj zelo konkurenčnega razreda. Doslej so imeli unikaten prodajni argument, saj so v razredu edini ponujali avtomobil z zadnjim pogonom. Med kombilimuzinami s pogonom na sprednji par koles pa je dogajanje bolj pestro. Mercedes A je svež, prihaja novi Audi A3, M135i pa se bo moral pomeriti tudi z močnejšimi različicami Golfa mk8, prav tako prihaja novi Leon. To bo še zanimivo. Nova serija 1 na ceste prihaja kasneje v letošnjem letu.