Novi iX3 je prvi BMW-jev električni SUV

Družina X3 je sedaj pogonsko najpopolnejša v BMW-jevi ponudbi. Novi iX3 prihaja z 210 kW moči in 460 kilometri dosega

Novi iX3 je torej povsem elektrificirana različica obstoječega X3. Hkrati pa je tudi prikaz napredka, ki so ga pri BMW-ju naredili na področju električnih pogonskih sklopov, odkar so leta 2013 predstavili i3. S tehnologijo eDrive so v peti generaciji dosegli 30 odstotkov večjo gostoto moči v primerjavi z obstoječimi električnimi vozili skupine BMW. Pomembno so izboljšali razpon delovanja ter znižali težo pogona in prostorske zahteve – motor, menjalnik in potrebno elektroniko so prvič pospravili v eno ohišje. Slednje omogoča, da so višino iX3 v primerjavi z X3 (s tradicionalnim pogonom) znižali za sedem centimetrov in pol. Hkrati so za vmestitev motorja na zadnji osi prilagodili pomožni okvir.

Novi električni motor zmore 210 kW (286 KM) moči in 400 Nm največjega navora. To je dovolj, da iX3 do 100 km/h pospeši v 6,8 sekundah, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 180 km/h. Pri tem sicer omenjajo tradicionalno BMW-jevo vozno izkušnjo s pogonom na zadnji par koles in odzivnost tudi pri višjih hitrostih. Baterijski sklop s kapaciteto 80 kWh dovoljuje 460 kilometrov dosega (WLTP) – kar je 42 kilometrov več v primerjavi z Mercedesovim EQC. Na hitri polnilnici (150 kW) je baterijo do 80 odstotkov kapacitete mogoče napolniti v 34 minutah, z 10 minutnim polnjenjem pa pridobiš 100 kilometrov dosega. Nastaviti je mogoče tri ravni rekuperacije, nastavljanje pa je mogoče prepustiti tudi avtomobilu, ki moč regenerativnega zaviranja nato določa glede na razmere v prometu in izbrano pot. Prilagodljivo vzmetenje je sicer serijsko, mogoče pa je izbrati tudi prilagodljivo M Sport vzmetenje.

Na prvi pogled se novi iX3 od X3 sicer ne razlikuje preveč. Najprej opazimo posamične dele, s katerimi so izboljšali aerodinamično učinkovitost za kar največji doseg. Tradicionalni ledvički sta tokrat na primer zaprti – v električnem avtomobilu so namreč potrebe po hlajenju drugačne. V tem smislu je izpopolnjen tudi zadnji del avtomobila in že samo z novimi platišči naj bi privarčevali kar 10 kilometrov dosega. Koeficient upora tako znaša 0.29, medtem ko v nekaterih različicah X3 znaša tudi do 0.33. Električni iX3 pa boste prepoznali tudi po modro obarvanih elementih na karoseriji in v notranjosti ter melodiji ob zagonu in izklopu, ki je ni sestavil nihče drug kot – Hans Zimmer.

X3 je torej prvi model v BMW-jevi ponudbi, ki ga je mogoče dobiti s tremi tipi pogonov – električnim, priključno hibridnim in motorjem z notranjim izgorevanjem. Kmalu pa bo BMW predstavil tudi že naslednji, močnejši električni model – štirivratno limuzino i4.

Preberite tudi
“Najboljša vozniška izkušnja vseh časov”