4kolesa

Novi Leon za novo desetletje

Seat Leon v četrto sicer prihaja na enaki, čeravno posodobljeni platformi, a z več oblikovne osebnosti, elektrifikacijo, povezljivostjo in asistenčni sistemi

Seat je včeraj zvečer razkril novo generacijo Leona. V četrto se predstavlja na videz morda najbolj samozavestno do sedaj. Namenili so mu namreč pokončnejši profil z izrazitejšim pokrovom motorja, več oblin in kup sofisticiranih podrobnosti, ki obema karoserijskima različicama (predstavili so kombilimuzinsko in kombijevsko različico) dajejo več osebnosti, kot je izkazujeta neposredna tehnična sorodnika iz koncerna – Golf in Octavia. Še več sprememb je morda v notranjosti, kjer so poteze izrazito geometrične in minimalistične. Morda vas bo kakšna spominjala tudi na novega Golfa, kot je 10-palčni osrednji zaslon na primer, ki je v kombinaciji z voznikovim digitalnim zaslonom serijski v vseh, razen v najosnovnejšem paketu opreme.

Pri Seatu novega Leona omenjajo kot prvi povsem digitalno povezljiv avtomobil. Prihajajo priključno hibridni in delno hibridni pogonski sklopi, pa tudi različica z možnostjo pogona na stisnjen zemeljski plin. Leon naj bi na evropske ceste zapeljal v pomladnih mesecih.

Kombilimuzinska različica je v dolžino zrasla za 86 mm (sedaj 4368 mm), sicer pa je v primerjavi s predhodnikom pri 1800 mm širine malenkost ožja (- 16 mm), pri 1456 višine pa malenkost nižja (-3 mm). Medosna razdalja je medtem daljša za 50 mm (2686 mm).

Priključni hibrid bo s 150 kW (204 KM) do prihoda Cupre najmočnejša različica. Povezuje 1,4-litrski prisilno polnjeni štirivaljnik z električnim motorjem, 13 kWh baterijskim sklopom in šeststopenjskim samodejnim DSG menjalnikom. Električni doseg znaša 60 km. Pestra je še vedno tudi ponudba neelektrificiranih pogonskih sklopov. Bencinski del se začne z dvema različicama z litrskim prisilno polnjenim trivaljnikom s 66 kW (90 KM) oziroma 81 kW (110 KM) moči, nadaljuje z različicama z 1,5-litrskim prisilno polnjenim štirivaljnikom s 96 kW (130 KM) in 110 kW (150 KM) moči, konča pa z dvolitrskim prisilno polnjenim štirivaljnikom, ki zmore 140 kW (190 KM) moči. Močnejši različici manjših enot sta na voljo tudi v delno (ali blago-)hibridnem pogonskem sklopu (eTSI) z 48V električnim sistemom. Dizelska ponudba obsega tri različice z dvolitrskim prisilno polnjenim štirivaljnikom s 85 kW (115 KM) ali 110 kW (150 KM), pri čemer je v kombijevski obliki slednja na voljo tudi s štirikolesnim pogonom 4Drive in DSG menjalnikom. Novega Leona pa bo mogoče voziti tudi na stisnjen zemeljski plin. Različico TGI bo poganjal 1,5-litrski motor s 96 kW (130 KM) moči, s tremi dodatnimi rezervoarji pa bo mogoče na plin prevoziti 440 km.

Čakanje na Cupro morda ne bo preveč mučno, saj menda prihaja prav kmalu v obeh karoserijskih različicah. Prvič naj bi se bencinski pridružila tudi priključno hibridna različica, pričakujemo pa okoli ali celo več kot 220 kW (300 KM) moči.

Novosti so tudi na področju aktivne varnosti in udobja, kjer je na voljo nabor asistenčnih sistemov. Dinamični nadzor podvozja (DCC) in krmiljenja glede na cestne razmere in voznikove zahteve. Aktivni tempomat (ACC) deluje na podlagi navigacijskih podatkov in zna prilagoditi hitrost pred ovinki, vzponi in spusti. S funkcijo Travel Assist v kombinaciji z ACC pa bo Leon kmalu v pomoč na avtocesti z delno avtonomno vožnjo do hitrosti 210 km/h, kar z uporabo smernikov vključuje tudi prehitevanje.

Preberite tudi
Pet tokratnih finalistov obeta tesen izid