Novinec obljublja revolucijo, saj je prvič serijsko na voljo s štirikolesnim pogonom. In izjemnim osemvaljnikom s 441 kW (600 KM)

Puristi bodo malce užaljeni, tradicionalisti morda jezni. Resničnost je pač takšna – superšportna limuzina ni (več) konkurenčna brez štirikolesnega pogona. In prisilno polnjenje je pač nujno. Ampak pri M Gmbh imajo pripravljen odgovor na vse pomisleke. Stalni štirikolesni pogon bi naj namreč ponujal občutek vožnje zadnjega pogona, saj večploščna sklopka na odjemu prenaša pogon proti prednjemu paru koles le takrat, ko je to potrebno (no, pri Alfi so to z Giulio že storili). Še več – zadnji aktivni diferencial potem ponuja potrebni zaporni moment, ki se prilagaja potrebam – menda od povsem odprtega do povsem zaprtega. Vse skupaj pa seveda nadzoruje zmogljiva elektronika, ki se odziva v milisekundah. Sicer pa je mogoče pogon nadzorovati v štirih stopnjah, vrhunec pa ponuja možnost vožnje z zgolj zadnjim pogonom!

Ampak ta bo le za tiste, ki so z zadnjim pogonom povsem ‘doma’. Osemvaljnik namreč zmore kar do 750 Nm navora in 441 kW (600 KM), kar je dovolj, da požene adrenalin po žilah. In dovolj, da ob izklopljenih pomagalih spustite zadnje pnevmatike (285/40/19) v oblak belega dima v nekaj minutah. Ampak – ob optimalnih pogojih in izkoriščanju prednosti tega pogona, so zmogljivosti več kot impresivne – le 3,4 sekunde potrebuje novinec do 100 km/h in 11,1 do 200 km/h. In končna hitrost – do 305 km/h gre, če to res želite!

Pri M Gmbh se radi pohvalijo tudi, da je novinec kljub omenjenemu pametnemu štirikolesnemu pogonu, samodejnemu menjalniku in dodatni opremi (električno gnani športni sedeži, usnje, …) 15 kilogramov lažji od predhodnika. Ampak to še vedno pomeni, da prinese na tehtnico 1.930 kilogramov (z voznikom). Kup varčevalnih shujševanih ukrepov so sprejeli, kot je na primer streha iz plastičnih mas z ogljikovimi vlakni (CFRP), lažje zavore, aluminij za pokrov motorja, … dodatnih 23 kilogramov pa lahko odštejete, če odkljukate karbonsko keramične zavore.

Za prenos moči je seveda zadolžen osemstopenjski samodejni menjalnik M Steptronic, ki mu lahko ukazuje tudi voznik (volanska stikala), za idealne prestavne čase, na dirkališču na primer, pa si lahko voznik nastavi tudi opozorilno svetlečo diodo. Seveda ponuja M5 tudi nastavitev odzivnosti motorja (4 stopnje), pa nastavitev prilagodjivega blaženja (VDC) in elektromehanskega volanskega serva.

Nova poslovna super limuzina bo naprodaj šele drugo leto, v Nemčiji bodo za nov M5 zahtevali skoraj 118 tisočakov. Kljub temu se zdi, da bo vrsta dolga …