Deveti Mercedesov SUV se imenuje GLB. Njegovo poslanstvo je predvsem prostornost – ponuja namreč sedem sedežev, čeprav spada v razred kompaktnih SUV-jev

Novi GLB je torej osmi model družine kompaktnih Mercedesov, ki uporablja platformo MFA2, katere jedro sta razreda A in B. Ima pa več skupnega z njimi, kot z večjim, a manj uporabnim GLC-jem. Po merah sodi sicer v vrh Mercedesove kompaktne druščine. Pri 4634 mm dolžine je več kot 20 cm daljši od kombilimuzin razreda A in B. V širino meri 1834 mm, v višino 1658 mm, pri 2829 cm pa je od razreda B za 10 cm daljša tudi medosna razdalja. Ta je glede na dolžino avtomobila zelo dolga in omogoča kar najprostornejšo kabino. Za vmestitev tretje vrste sedežev so pri Mercedesu oblikovali pokončen in škatlast avtomobil. Dodatna sedeža pa sta kljub temu namenjena predvsem otrokom in manjšim odraslim do 168 cm višine. Prtljažnik v konfiguraciji s petimi sedeži meri 560 litrov.

 

Naj vas robustna škatlasta oblika ne zavede, GLB je seveda popolnoma asfaltni tip avtomobila. To je še predvsem očitno z opcijskim paketom AMG Line. Notranjost se s sistemom MBUX in barvno svetlobno predstavo zgleduje po tisti iz razreda A, ki nas je pri Evo magazinu navdušila. Le malenkost robustneje in z več poudarka na izkoristku prostora.

Ob prihodu na trg bo na voljo pet modelov s štirimi različnimi štirivaljnimi prisilno polnjenimi pogonskimi enotami – po dve bencinski in dve dizelski. Bencinska ponudba se prične pri 1,3-litrskem motorju s 120 kW moči z oznako GLB 200, GLB 250 4matic z dvolitrsko enoto zmore 165 kW moči, do 100 km/h pa pospeši v 6,9 sekundah. Na dizelski strani bo dvolitrski štirivaljnik v GLB 200 d na voljo z ali brez štirikolesnega pogona 4matic, v močnejši različici GLB 220 d 4matic pa zmore 140 kW moči in 400 Nm največjega navora. Vstopni bencinski model dobi sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik, preostali pa osemstopenjski dvosklopčni. Štirikolesni pogon, ki je pri vstopnih modelih le opcijski, sicer večino časa več moči pošilja na sprednjo os, kar je predvsem odvisno od izbranega načina vožnje. V načinu Sport je to razmerje na primer 70:30, v načinu za brezpotja pa sklopka štirikolesnega pogona deluje kot medosna zapora diferenciala z enakomerno osnovno porazdelitvijo moči.

Čeprav razred B različice AMG ne bo doživel, pa bo AMG tretmaja kmalu deležen GLB – v različici GLB35 AMG, ki so jo med testiranjem ujeli že januarja. Slednja prinaša 225 kW moči (302 KM). Prihaja pa tudi polnokrvna različica GLB45 AMG. Glede na eksplozijo moči, ki jo prinaša prihajajoči A45 AMG, je ideja uporabnega kompaktnega SUV-ja s 310 kW moči (415 KM) vsaj zanimiva.