Nova Peugeotova limuzina nam v uredništvu daje več razlogov za veselje. Nadaljuje z oživljanjem pozabljenih talentov francoskega proizvajalca in vrača pozornost vse bolj zapostavljenemu segmentu

Nekaj dni po predstavitvi ni pogled na fotografije novega 508 nič manj zanimiv. Ob čudaškem 407 in sramežljivem 508, ki se ne stara najbolje, se nam je zadnje desetletje in pol vse pogosteje kolcalo po časih modelov 405 in 406, ko je s pojavo navduševala tudi Pininfarinina kupejevska različica zadnjega. Povsem novi 508 ima z agresivnejšimi oblikovnimi razmerji, kompaktnejšimi merami, elegantnimi podrobnostmi (ste opazili, da vrata nimajo okvirjev?) in atraktivno notranjostjo spet odločnejšo podobo od omenjenih predhodnikov. Ob njem pa je vsaj malce nezanimiva tudi večina primerljivih limuzin iz trenutne ponudbe na trgu. Sveže oblikovne smernice smo sicer premierno že lahko videli na modelih 3008 in 5008, a pridejo te v limuzinski izvedbi bolj do izraza.

Prava redkost je, da je novi avtomobil krajši od predhodnika. Natanko 8 cm (4,75 m po novem), če smo natančni.  Pa tudi nižji, kar se pozna v notranjosti. Prostor spredaj je sedaj bolj ovit okoli voznika, Peugeot pa poudarja, da položaj za volanom omogoča stimulativno in intuitivno vozno izkušnjo. Trditev, ki nam je v uredništvu precej všeč. Skozi uporabniški vmesnik je mogoče izbirati med dvema splošnima ambientoma – “boost” in “relax”. S tem je moč prilagoditi intenzivnost osvetlitve v notranjosti, zvočno okolje v avtomobilu, v modelih z masažo sedežev celo način masaže, s tem pa je povezana tudi izbira načina vožnje ter trdota vzmetenja v modelih z uravnavanim blaženjem.

Na začetku bo na voljo v šestih pogonskih različicah (z novo modularno EMP2 platformo ni več prostora za šestvaljnike, prihajajo pa hibridni sklopi). Bencinski štirivaljnik PureTech z 1,6 litra prostornine, podoben tistemu v modelu 208 GTI, bo razvil 134 kW oziroma 168 kW v modelu GT, v obeh primerih z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Dizelska izbira se začne pri 1,5-litrskem štirivaljniku z izbiro omenjenega samodejnega ali pa šeststopenjskega ročnega menjalnika ter 97 kW moči, 2-litrski pa bo na voljo izključno s samodejnim menjalnikom ter z močjo 119 ali 134 kW.

Peugeotove limuzine so v svojem segmentu nekdaj že izstopale, tudi z oblikovnimi razmerji, ki so bila takrat v domeni premiumskih proizvajalcev. Novi 508 pa se zdi od takrat najbližje temu. Limuzinski različici se bo kmalu pridružila še kombijevska. Upam, da bodo pri Peugeotu našli potencial tudi za kupejevsko (vsaj takšno s štirimi oz. petimi vrati), ki je v tem razredu popolnoma izumrla. Novi 508 bo pri nas naprodaj jeseni.