Najmanjši Range Rover ohranja prepoznavno podobo, prinaša pa precej novosti na področjih podvozja in tehnologije

Ob vse močnejši konkurenci je bil Evoque sedem let po predstavitvi zrel za osvežitev oziroma predstavitev novega modela. Po velikem uspehu prvega modela pri Land Roverju z naslednikom niso želeli tvegati, a vseeno naredili izboljšave na ključnih področjih – novo podvozje, nova notranjost, čez kakšno leto pa tudi priključni hibrid. Trivratna različica se zaradi slabše prodaje poslavlja.


Vozili smo: Volvo XC40 D4 AWD


Oblikovno se novi model na prvi pogled torej ne oddaljuje od odhajajočega “baby” Range Roverja. Podroben pregled pa razkriva veliko svežih detajlov, ki jemljejo navdih pri večjem Velarju. Skupni imenovalec je predvsem čistejša oblika z manjšim številom potez na karoseriji, kar dodatno poudarijo kljuke, skrite v karoserijo vozila.

Novi Evoque je narejen na povsem novi platformi, imenovani Premium Transverse Architecture. Pri Land Roverju poudarjajo, da je bila ta ustvarjena z namenom celovite hibridizacije njihove ponudbe. Novi avtomobil je sicer samo milimeter daljši (437 cm) in 11 mm nižji (1624 mm) od petvratnega predhodnika.

Sprva bo na voljo z znanimi štirivaljnimi bencinskimi in dizelskimi Ingenium motorji z močjo od 110 kW pri vstopnem dizlu do najmočnejše 2-litrske prisilno polnjene bencinske enote, ki razvije 220 kW. Vsem modelom razem vstopnega dizla so serijsko namenili devetstopenjski samodejni menjalnik ZF in štirikolesni pogon. Slednji bo v običajnih razmerah lahko za boljšo ekonomičnost prvič poganjal samo sprednja kolesa. Čez eno leto bo ponudbo osvežil priključni hibrid s trivaljnim 1,5-litrskim bencinskim motorjem, vsi modeli pa so pravzaprav že sedaj delni hibridi z 48V sistemom, baterijo in jermensko gnanim zaganjačem/alternatorjem. To omogoča funkcijo jadranja v krajših intervalih, v manjši meri pa tudi pomoč pri pospeševanju. Novost je tudi vektoriranje navora s pomočjo diferenciala in seta sklopk na zadnji osi – podoben princip delovanja kot v Focusu RS sicer, seveda pa v tem primeru prirejen za off-road.

Notranjosti so ob snovanju prvega modela namenili veliko pozornosti in tudi dosegli željen efekt, saj je bilo o tem takrat veliko govora. Tema se v novem modelu ohranja. Tudi z okoljsko vzdržnimi materiali in primerno mero modernizacije – Duo Touch Pro z dvema 10-palčnima zaslonoma na dotik, Apple CarPlay in Android Auto. Zanimiva rešitev za ljubitelje vožnje po brezpotjih, ki bo sicer v tem primeru uporabnejša za uspešno izogibanje robnikom pri parkiranju, je Ground View. Zaslon namreč s pomočjo kamer prikazuje kje stojita sprednji kolesi. Pa tudi vzvratno ogledalo, na katerem je mogoče videti sliko iz širokokotne kamere na zadku avtomobila.

Vsi, ki smo upali na vročo različico SVR s šestvaljnikom, ne bomo prišli na svoj račun. Nova platforma namreč ne more sprejeti večje enote od obstoječih 2-litrskih enot. Času primerneje pa bi morda prišla bolje v poštev športneje naravnana hibridna različica.