BMW X6 v tretji generaciji nadaljuje s prepoznavno obliko, prinaša več tehnologije in – osvetljene ledvičke

BMW je z X6 pred desetlejem otvoril segment “kupejevskih” SUV-jev. V tem času jim je v dveh generacijah uspelo prodati skoraj pol milijona primerkov, kar X6 določa kot zgodbo o uspehu. Z novim modelom večjih mer in bogatejšega nabora tehnologije računajo na še večje število kupcev, ki jih bodo morda privabile sedaj osvetljene (in seveda tudi večje) prepoznavne ledvičke. Novi X6 bodo ob X3, X4, X5 in X7 proizvajali v ZDA.

Za 26 mm je zrasel v dolžino (4935 mm), za 15 mm v širino (2004 mm), medtem ko je sedaj 6 mm nižji od prejšnjega modela (1696 mm). Pri BMW-ju pravijo, da so težišče uspeli znižati, za 42 mm pa je daljša tudi medosna razdalja (2975 mm). V prvi sapi s poudarkom ekskluzivnosti omenjajo ledvičke, ki so lahko sedaj celo osvetljene – ob vstopu/izstopu, osvetlitev pa se lahko vključi tudi ročno.

Novi model sicer ohranja prepoznavna razmerja predhodnikov, oblika pa je posodobljena po vzoru novega X5. In če je nova generacija slednjega ena všečnejših, pa novemu X6 še vedno manjka skladnosti. Kupejevske linije se srečajo pri vrhu zadka avtomobila, ki je zelo visok. Spodaj je ostalo potem veliko prostora, kjer je bilo treba zadek “podstaviti”. Nastalo pa je nekaj, kar izgleda kot dvojni odbijač. Notranjost je pričakovano podobna tisti v X5 in nekaterim drugim modelom zadnje generacije BMW-jev, po katerih se zgleduje tudi po naboru ponujene asistenčne, varnostne tehnologije in tehnologije, ki pripomore k udobju.

Ob začetku prodaje bodo na voljo štiri pogonske enote. V dizelskem delu ponudbe bo 3-litrski vrtni šestvaljnik dveh različicah (xDrive 30d in M50d). M50d do 100 km/h pospeši v 5,2 sekundah, deklarirana kombinirana poraba pa znaša med 6,9 in 7,2 l/100 km. V bencinskem delu ponudbe pa prav tako 3-litrski vrstni šestvaljnik (xDrive40i) ter 4,4-litrski V8 (M50i). Slednji zmore 390 kW (530 KM) moči ter 750 Nm največjega navora, do 100 km/h pa pospeši v 4,3 sekundah.

Pri še vedno precej visokem težišču in krepko čez dve toni teže bo zelo pomembno izbrati primerno podvozje. Spredaj ima dvojna trikotna vodila, zadaj pa premo s pettočkovnim vpetjem. Blažilci so seveda elektronsko nadzorovani, opcija prilagodljivega vzmetenja M Professional pa prinaša še aktiven stabilizator ter krmiljenje zadnjih koles. Prav tako je na voljo opcija zračnega vzmetenja, ki lahko avtomobil dvigne ali spusti za 40 mm. Medtem ko bo dvig za potrebe vožnje po brezpotjih malo verjeten – še posebej z izbranimi 22-palčnimi platišči, pa bo možnost spusta za nalaganje prtljage verjetno uporabnejša. Vseeno pa je na voljo tudi paket xOffroad, ki ob zračnem vzmetenju prinaša tudi zaporo zadnjega diferenciala ter dodatne načine za vožnjo po snegu, pesku, ledu in kamenju.