Novo poglavje preverjenega recepta

Smiselna evolucija za enega najbolj prodajanih avtomobilov pri nas. Elegantnejša oblika, več tehnologije, elektrifikacija in vse bolj očiten premiumski predznak

Pri Škodi so predstavili novo Octavio. Čeprav je Octavia naredila majhen korak po trgu navzgor, pa še vedno zaseda svoje tradicionalno mesto avtomobila, ki za svojo ceno ponuja veliko. Elegantna nova oblika, veliko tehnologije, Octavio je doletela tudi elektrifikacija, pripravlja pa se tudi RS. Nova limuzinska Octavia je od predhodnice daljša 19 mm (4,689 mm), kombilimuzinski Combi pa je pri prav tako 4,689 mm dolžine daljši za 22 mm. Obe različici sta sedaj 15 mm širši (1,829 mm), prirast pa se najbolj pozna pri prostoru za noge potnikov zadaj in v prtljažniku. Limuzinska različica ga ima sedaj 600 litrov, kombilimuzinska pa 640 litrov. Octavia sicer – tako kot novi Golf – še naprej uporablja posodobljeno Volkswagnovo MQB platformo s prečno postavljenimi motorji ter šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim samodejnim DSG menjalnikom.

Tam se vse začne že pri litru prostornine, ki se je poslužuje prisilno polnjeni bencinski trivaljnik, tu pa so tudi 1,5-litrske in 2-litrske štirivaljne bencinske opcije. Litrska in 1,5-litrska enota sta lahko del 48V delno hibridnega sklopa s samodejnim dvosklopčnim menjalnikom, do prihoda RS pa bo najmočnejši priključni hibrid z 1,4-litrskim prisilno polnjenih bencinskim štirivaljnikom in 150 kW (204 KM) moči. Najhitrejša bo medtem s pospeškom 6,9 s do 100 km/h in 140 kW (190 KM) moči različica 2.0 TSI z DSG menjalnikom in 4×4 pogonom s Haldex sklopko. Na voljo je tudi 2-litrski prisilno polnjeni dizelski motor v treh različicah. Najmočnejša s serijskim DSG menjalnikm in pogonom 4×4 zmore 147 kW (200 KM).

Za prenovljeno obliko bi lahko rekli, da je z izostrenimi potezami občutno elegantnejša in bolj premiumska, a še vedno sledi preverjenemu konceptu evolucijskih sprememb. Morda so spremembe v notranjosti s povsem novo obliko armaturne plošče še bolj očitne. Trendovsko prostor spredaj krojita dva zaslona – sredinski je velik 8,25 palcev (opcijsko tudi 10) in sedaj nameščen višje in bližje potnikoma spredaj. Z manjšo ročico pri samodejnem menjalniku je sedaj čistejša tudi sredinska konzola.

Pri Evo magazinu nas seveda najbolj zanima prihajajoča različica RS. Kot v prejšnji generaciji, si bo verjetno tudi ta v bencinski različici motor delila s prihajajočim Golfom GTI. Govora je tudi o delno hibridni različici. Dizelska različica pa bi si lahko motor sposodila pri Kodiaqu, kjer 2-litrski prisilno polnjeni štirivaljnik zmore 176 kW (240 KM).