Osem let je zdržal na sceni prvi Q5, zdaj pa je vendarle čas za naslednika. Vse kaže, da so delo dobro opravili

Ko govor nanese na model Q5, pri Audiju radi govorijo v superlativih. Že razpon obdobja, v katerem so ga prodajali, pove svoje – osem let je danes v avtomobilski industriji rezerviranih le za najboljše. Mimogrede – Q5 je bil tudi v Sloveniji zgodba o uspehu. Zato so pričakovanja za novi model spet visoka.

Sicer pa je tudi osnova temeljito pripravljena. Inženirji so zavihali rokave in prilagodljivo platformo za vzdolžno nameščene motorje (MLB) docela olajšali z vgradnjo aluminijastih ter segmentov iz ultravisoko nateznega jekla. Ter kljub dejstvu, da je novi Q5 minimalno daljši (3,4 cm, torej 4,66 metra) ter čvrstejši, je lažji za do 90 kilogramov.

Samo vstopni model ponuja prednji pogon, toda tudi v drugi generaciji računajo, da se bo več kot 90 odstotkov kupcev odločilo za pogon Quattro.

Ker sta vozna dinamika in udobje v ospredju, so snovalci tokrat več pozornosti namenili podvozju in v sodelovanju s čvrstejšo karoserijo seveda tudi legi in udobju. Tokrat je namreč mogoče izbirati med tremi dodatnimi načini blaženja in vzmetenja. Serijskega, ki mimogrede odlično opravlja svoje delo in ponuja spretno kombinacijo udobja in vozne dinamike (z malce več udobja, kot sem to pričakoval od Audija), je moč najprej nadgraditi s športnim podvozjem (780 EUR), kjer gre v glavnem za čvrstejše vzmeti. Druga stopnja so uravnavani blažilniki (CDC), kjer voznik izbira med tremi načini blaženja (1230 EUR), in tretje, ki je novost, je zračno vzmetenje, ki ponuja največjo možno kombinacijo udobja (2460 EUR), dinamike in terenske prehodnosti (podvozje je moč dvigniti do 45 nad in spustiti 15 mm pod osnovno nastavitev), čeravno na Q5 nihče več ne gleda kot na – terenca. Pa bi lahko, saj tehnika to povsem omogoča: več kot 20 cm je podvozje oddaljeno od tal, stalni štirikolesni pogon Quattro je zmogljiv, zdaj tudi z možnostjo odklopa vrtenja kardanske gredi in zadnjega diferenciala (ultra), z zračnim podvozjem in terenskim voznim programom pa lahko pripleza marsikam.

Vas bo verjetno zanimalo dejstvo, da je moč novega Q5 nadgraditi tudi v bolj dinamični smeri – s progresivno volansko letvijo, ki je znana iz mnogih modelov (npr. Golf GTI) za več neposrednosti, pa s športnim zadnjim diferencialom (vektoriranje sil med levim in desnim kolesom s pospeševanjem zunanjega kolesa), dodati 21-palčna platišča … Tu je seveda še paket S line, ki doda nekaj zunanje športnosti (2080 EUR).

Pri novem Q5 so ksenonski žarometi serijski, doplačati je moč polne LED ali celo matrične LED-žaromete, ki inteligentno osvetljujejo in zatemnjujejo določene dele cestišča (2390 EUR).

Dvolitrski TDI s 140 kW je najmočnejši (do prihoda V6) in z njim je Q5 vsaj spodobno motoriziran. Nobenega stresa, nobenega razgrajanja ali vznemirjenja za volanom – le spodoben potisk in zvezna krivulja navora. Sicer pa je v ponudbi pet motorjev, trije dvolitrski motorji TDI (od 110 do 140 kW) in dvolitrski TFSI (185 kW).

Dovolj premijskega občutka ponuja v notranjosti, za več opreme in videza je treba še malce pobrskati po denarnici. Možnosti je izjemno veliko.

Audi Q5 2,0 TDI
TEHNIČNI PODATKI
MOTOR: vrstni štirivaljnik, 1968 ccm, turbodizel
CO2: 136 g/km
MOČ: 140 kW (190 KM) od 3.800 do 4.200 vrt./min
NAVOR: 400 Nm vrt./min od 1.750 do 3.000 vrt./min
ZMOGLJIVOSTI: 7,9 s (0–100 km/h), 218 km/h
TEŽA: 1.845 kg (76 kW/tono)
OSNOVNA CENA: 48.050 EUR
Skladna oblika
Harmonično delujoče podvozje
Serijska oprema
Teža
4
EVO OCENA