Odnos med konjem in jezdecem

Mazda3 – novo v Sloveniji

Z novo generacijo se pri Mazdi celo odkrito spogledujejo z vstopom v premijski segment. Zdi se, da mislijo čisto resno

fotografije Mazda

V najbolj prodajanem razredu je težko izstopati in biti uspešen, sploh na stari celini, kjer Golf in druščina že desetletja narekujejo tempo. Pri Mazdi so zdaj obrnili ploščo. Z novo zastavljenim oblikovalskim jezikom Kodo, ki poudarja povsem prečiščene, gladke poteze zunanjosti, ter z minimalistično notranjostjo z resno dolgim spiskom opreme želijo ob bok premijcem. In tega niti ne skrivajo …

Manj je več, pravijo oblikovalci, ki so zasnovali ergonomsko dodelano notranjost.

V notranjosti voznika pričaka res kakovostna izdelava in zelo skrbno izrisane poteze, kjer ni ničesar preveč. Vse je prav matematično osredotočeno na voznika in njegovo počutje za volanom. Prostora je dovolj, čeravno so vsi instrumenti blizu, volanski obroč osvežujoče vitek, z zdaj res izdatnim pomikom v vse smeri (po globini menda kar sedem cm), sedež je nov, natančno nastavljiv (s serijsko stegensko podaljšljivo stegensko oporo); že po prvih kilometrih se mi je zdelo, kot da sedim v natančno ukrojenem športnem sedežu, z dobro podporo telesa, tudi v ramenskem delu. Nova Mazda je sicer za kanček krajša od predhodnice (4,46 m), zato pa širša – medtem ko prostora v dolžino ne zmanjkuje, pa je boljši izkoristek in centimetra v širino je že mogoče občutiti. Sicer pa je tudi tokrat na voljo v petvratni in limuzinski obliki (4,66 m). Pri čemer štirivratna različica (prihaja maja) še bolj odstopa od predhodnice kot petvratna – v dobrem smislu, bi rekel. Najlepša limuzina v tem razredu? Blizu …

Dovolj posebna je nova Mazda3 tudi v tem popularnem razredu, tako da kupcev ne bi smelo manjkati.

Vozna dinamika je bila vedno blizu Mazdini filozofiji, zato tudi Jinba Ittai ali japonski izrek za povezavo konja z jezdecem. Osnovna arhitektura podvozja je sicer precej zadržana (spredaj McPhersonove roke, zadaj poltoga prema), vendar s številnimi drobnimi izboljšavami. Z vzmetmi in blažilniki, za katere se zdi, da so dobro kos svojemu delu, predvsem pa spretno kombinirajo vozno dinamiko in udobje. Drugače pa pri Mazdi za Trojko prvič ponujajo tudi štirikolesni pogon, ki ga imenujejo i-Activ AWD.

Osnovni pogonski stroj je seveda bencinski dvolitrski štirivaljnik z zmernimi 90 kW (122 KM), ki naj bi predstavljal večino prodaje. Jasno je, da posebne živahnosti res ne zmore, prožnost pač. Za več iskrivosti želi več vrtenja, vsaj blizu 4.000 vrtljajev se mora zvrteti glavna gred, da ponudi občutek nazivne moči. Bolj prepričljiv je avto s svojim lahkotnim prednjim delom in odlično komunikativnim volanskim mehanizmom (oboje pa kar kliče po več moči).

Sicer je povsem nov tudi 1,8-litrski dizel, ki pa je s 85 kW (116 KM) seveda (še bolj) namenjen varčnežem (sicer eden redkih v razredu, ki ne potrebuje sistema za čistejši izpuh SCR). Le Skyactive X, prvi motor s prilagodljivo kompresijo, nadzorovano z (delno samo)vžigom, o čemer smo že pisali, bo ponudil opazno boljšo zmogljivost (133 kW/181 KM). In – če je verjeti snovalcem, tudi dober navor ter skromno porabo. S čimer naj bi združil prednosti dizla in motorja otto. Poleg natančnega ročnega menjalnika je v ponudbi še samodejnost (za vse motorje).

Pri Mazdi so tudi z opremskimi paketi stopili korak vstran – že osnovni paket bo zadovoljil tudi zahtevnejše voznike (vključno z naprednimi asistenčnimi sistemi), toda to seveda pomeni tudi, da se cene začenjajo pri skoraj 20 tisočakih. Nič ne de, pravijo pri Mazdi Motor Slovenija – tako ali tako je bila večina modelov prejšnje generacije prodanih za takšno ali še višjo ceno.

Matjaž Korošak

TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljni, 1.998 ccm  CO2 136 g/km Moč 90 kW (122 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 213 Nm pri 4.000 vrt./min Zmogljivosti 10,4 s (0–100 km/h), 202 km/h Teža 1.275 kg (71 kW/tono) Osnovna cena 19.900 EUR
Odlična ergonomija
Zelo korektno podvozje
Komunikativni volanski mehanizem
Zaspan dvolitrski motor in sploh skromna motorna ponudba
4
EVO OCENA
More Stories
Renault Talisman 1,6 dCi EDC