4kolesa

Obdobje renesanse

Albert Biermann

besede Steve Sutcliffe
foto Alex Tapley

Albert Biermann se je Hyundaiju pridružil leta 2015. Pred tem je služboval pri BMW-ju kot šef oddelka M. Seveda pa priložnosti ustvariti novo znamko zmogljivejših avtomobilov brez omejitev iz preteklosti gotovo ni želel zamuditi. Biermann nam je pojasnil, kaj znamka N sploh predstavlja

Kako je pravzaprav nastala znamka N in kaj pomeni?

Sprva je črka N označevala Namyang (Hyundaijev razvojnoraziskovalni center v Južni Koreji), hkrati pa je bila tudi mišljena kot kratica za bolj zmogljive Hyundaijeve modele. Ne vem natančno, čigava je bila ta ideja, ker sem takrat delal še za BMW. K Hyundaiju sem prišel izključno zato, da bom lahko izpopolnil obstoječe modele N in ustvaril nove. S kratico N je tako – skoraj nihče razen Korejcev Namyanga ni poznal, zato sem predlagal, da bi oznaka N lahko pomenila tudi Nurburgring, saj imamo tam prav tako testno-razvojni center. Hkrati pa sem se zelo resno zavzemal, da bi se vsi bodoči modeli N opazno razlikovali od navadnih. In po nekaj letih se je projekt N dobro prijel.

N je sestavni del prodajne palete. Bi morda sedaj kaj spremenili ali naredili drugače in kje ga vidite v prihodnje?

Naučili smo se kar precej in še vedno in sproti se učimo. Ta proces se v bistvu nikoli ne konča. Zdi se mi, da smo kar dobro izpeljali celoten projekt in nenehno stremimo k temu, da bo vse skupaj še bolje. Obžalujem pa dejstvo, da s projektom N nismo začeli že pred recimo 20 leti. Ne znam si predstavljati, kje bi bili sedaj, če bi se tega projekta lotili davno tega. Ampak to bo pokazala prihodnost, ki bo za znamko N zelo razburljiva, saj smo zdaj šele na začetku zgodbe. 

Kateri modeli se obetajo in ali bo prihodnost naklonjena morda še kakšnemu bolj osredotočenemu? 

To je šele začetek, ker se v prihodnjih petih letih obeta kar precej novih stvari.

Trenutno razvijamo kar nekaj modelov, nekaj se jih je še načrtuje. Znamka N bo, o tem sem prepričan, v naslednjih petih letih rastla hitreje, kot je do sedaj. Ampak podrobneje o tem sedaj zares ne morem govoriti, ker tega preprosto ne smem. Morda samo toliko – prihodnje leto bo i30N pridobil nov osemstopenjski dvosklopčni menjalnik, o projektu C (lažjem i30N) pa ste tudi že tako ali tako obveščeni. A slednji bo na voljo le za nemški trg z volanom na levi strani, pa še to v omejeni seriji. Ampak, kot sem že dejal, to je šele začetek. Veliko stvari se bo zgodilo v naslednjih petih letih, med katerimi bo tudi kakšen bolj osredotočen model.

Zdaj, ko je N že nekako uveljavljena znamka, me zanima, kako je bil model N sprejet znotraj Hyundaija? Ali gledate nanj kot na zgodbo o uspehu, ki prinaša denar?

Pred nekaj meseci smo dobili podatek, da je i30N lani predstavljal kar 28-odstotni tržni delež vseh prodanih i30 na nemškem trgu. Seveda sem se tega podatka zelo razveselil, še posebno, če pomislim, kakšna so bila pričakovanja pri prodaji modela N. Pred nekaj dnevi pa sem izvedel, da se je odstotek prodanih i30N povzpel na 34. To je preprosto neverjetno. In mislim, da je tudi v Veliki Britaniji zgodba podobna. To pa so številke, ki opazno prekašajo tudi tiste najbolj optimistične napovedi o prodaji modelov N znotraj koncerna. Ja, lahko trdim, da je bil N zelo pozitivno sprejet znotraj koncerna. In, ja, Hyundai kar lepo služi z njihovo prodajo.

Ali se je morda kaj spremenilo v razvoju modelov N sedaj, ko ste na trg poslali prve avtomobile?

N se vseskozi spreminja. To je znamka, ki se bo v prihodnje zelo hitro razširila in bo nenehno rasla. Tudi sicer se stvari pri Hyundaiju nenehno spreminjajo in prav to je pri tem podjetju izjemno, saj gre za družinsko podjetje, kar pomeni, da lahko zelo hitro reagiramo na dogajanje na trgu. Bistveno hitreje kot drugi konkurenti. Prav ta prožnost podjetja je Hyundaiju prinesla odločilno prednost na trgu. 

Ali obstajajo kakšne finančne omejitve znotraj znamke N ali je meja zgolj nebo?

Vsi modeli N morajo biti smiselno finančno ovrednoteni, odvisno od tega, kaj konkurenca počne. Ampak, kot boste videli, v prihodnosti ne pričakujem kakšnih posebnih finančnih omejitev pri bodočih modelih. Če bomo ugotovili, da je recimo napočil pravi čas za model N s sredinsko zadaj nameščenim motorjem, ki bo lahko konkuriral Porscheju, potem bomo takšen avto tudi naredili. Preprosto. Morda se bo pogonski sklop nekoliko razlikoval od konvencionalnega Porschejevega, a to je že stvar filozofske debate. Kot sem že dejal, ta trenutek smo komaj na začetku. 

Preberite tudi
Zgodnje ptice