4kolesa

Od Namyanga do Nurburgringa

Zakaj sta objekta, ki sta 10.000 kilometrov narazen, tako pomembna pri nastanku prvega Hyundaijevega modela N

Značke na zadku hitrih avtomobilov običajno nakazujejo na kakšne posebne tehnologije ali pa celo na eksotične lokacije. Dobro poznamo kratice, kot je  RS ali pa GT, zato je Hyundaijeva izbira črke N sprva malce nenavadna. Vendar ima svoj smisel, saj predstavlja prvo črko dveh lokacij, kjer je Hyundai i30 doživljal preobrazbo iz povsem običajnega avtomobila v enega bolj popolnih športnih kompaktnežev v tem trenutka. 

Prvi N je zunaj meja Južne Koreje domala neznanka. Gre namreč za Hyundaijev globalno razvojno-raziskovalni center Namyang, ki je v bistvu tudi kraj rojstva modela N. To je ogromen kompleks, ki meri kar 3,3 milijona kvadratnih metov – petkrat toliko kot zabaviščni park Disneyland in za ljubitelje avtomobilov zagotovo tudi bolj zabaven. Ta masivni kompleks zajema kar 34 različnih tipov cest, ki jih je mogoče najti po celem svetu – vse izredno natančne replike tistih, na katerih tudi običajno potekata promet in testiranje. Tudi takšnih, ki so dodobra načete, in takšnih, ki so posute s hitrostnimi ovirami. Morda je na celotnem kompleksu najbolj zanimivo področje prav tisto z dokaj nedolžnim vzdevkom Area C. Ne gre za nič manj kot za testno stezo za preizkušanje visoko zmogljivih modelov, kar pomeni, da je načeloma rezervirana zgolj za modele N in je mimogrede tudi imenodajalec omejene serije i30N z imenom Project C.

Celoten kompleks zagotavlja tudi precej zasebnosti daleč stran od radovednih fotografov, saj je bolje varovan kot kakšna vojaška baza. Za zaprtimi vrati zgradb Namyanga se kar 13.000 inženirjev ukvarja z razvojem in izboljšavami pogonskih sklopov ter aerodinamiko prihodnjih modelov N. Glede na dejstvo, da je i30N trenutno najhitrejši Hyundaijev cestni avtomobil, seveda ni presenetljivo, da je bilo pri njegovem razvoju ogromno pozornosti posvečene predvidljivosti obnašanja pri največji možni hitrosti. Zato je moral i30N kar nekaj časa preživeti v vetrovniku, kjer so se lahko inženirji prepričali, da tako spojlerji kot drugi aerodinamični pripomočki opravljajo svojo nalogo in ne služijo zgolj okrasu. A to je le prvi del, saj se po opravljenih testiranjih v Namyangu dogajanje preseli na drugi konec sveta, v ‘drugi N’ ali Nurburgring, kjer se prične za modele N prava tortura, imenovana Zeleni pekel. Dobrih 22 kilometrov dolga steza ni samo izjemna za dogodke Trackday, pač pa služi kot najbolj priljubljeni testno-dirkaški poligon inženirjev za preizkušanje zadnjih modelov in novih tehnologij. Kar nekaj proizvajalcev avtomobilov in raznih dobaviteljev določenih komponent domala vsak dan v tednu opravi testiranja tega ali onega s številnimi merilnimi instrumenti v kabini vozila. To je steza, ki s svojimi hitrimi in počasnimi zavoji, 17-odstotnimi vzponi, različno asfaltno podlago in 300-metrsko višinsko razliko hitro obelodani vse napake pri razvoju novega modela. Če se bo nov model na dirkališču s 73 zavoji dobro odrezal, je skoraj zagotovo, da se bo dobro znašel kjerkoli na svetu. 

Po tem, ko inženirji v Namyangu opravijo svoje delo, se i30N preseli na Ring, kjer ga čaka prava tortura.

Vsak Hyundai N, ki so ga tukaj preizkusili, je na tem dirkališču prevozil med 420 in 480 krogi v suhih in deževnih razmerah, v vročini in mrazu, in je torej prevozil 176.000 kilometrov v štirih tednih. Ko dirkališče vendarle ni na voljo, pa so v neposredni okolici tudi zelo zahtevne ceste, kjer lahko inženirji še dodatno zbirajo različne informacije o voznih lastnostih, pa še avtocesta (brez omejitev hitrosti) je blizu. 

Le slab kilometer od dirkališča so na 3.600 kvadratnih metrih v jekleno-stekleni konstrukciji prostori podjetja Hyundai Motors, ki je poslovna enota matice v Frankfurtu (Hyundai Motor Europe Technical Centre), hkrati pa je tudi dom profesionalnih testnih voznikov (mnogi med njimi so nekdanji dirkači), ki so odgovorni za čisto vsako podrobnost testiranja na Nurburgringu. Dejstvo, da je velika večina testnih voznikov nekdanjih dirkačev, seveda nekoliko olajša njihovo nalogo, saj je treba skozi testno obdobje večkrat pošteno pritisniti stopalko za plin (njihova naloga je namreč vožnja z 90 ali 95 odstotki maksimalne hitrosti po dirkališču) in hkrati iskati napake podvozja in pogonskega sklopa. Vožnja iz kroga v krog z odstopanjem v času 0,9 sekunde na prevoženi krog je že sama po sebi kar naporna, hkrati pa računalniki neprestano zbirajo podatke delovanja volanskega mehanizma in vzmetenja med njihovo vožnjo. Vsi tako pridobljeni podatki gredo takoj v analizo, kjer jih nato preučijo inženirji in pošljejo še v korejski razvojni center v Namyang, kjer jih kolegi na drugi strani sveta po potrebi odpravijo ali pa samo nekoliko spremenijo, da bi zagotovili kar najvišjo kakovost in najboljše lastnosti avtomobila. To je bil zagotovo ključni proces pri nastajanju i30N in bo kot tak v prihodnje služil za vse prihajajoče modele N. 

Cilj trdega dela testnikov na Nurburgringu zagotovo ni postavljanje najhitrejšega časa na krogu, ampak prej zagotavljanje okretnosti in užitka v vsakdanji vožnji, seveda pa to pomeni tudi, da občasen izlet na dirkališče ne bi smel biti resnejša težava za i30N, tako vsaj pravita Biermann in njegova ekipa. 

Seveda bo i30N počasnejši od kopice zmogljivejših športnih avtomobilov s profesionalci za volanom, ampak ne glede na to smo v naši reviji prepričani, da gre za enega boljših avtomobilov ta trenutek. Nedvomno predstavlja poslej črka N tudi zaradi odličnega sodelovanja inženirjev iz Nurburgringa in Namyanga spoštovanja vredno oznako med poznavalci zmogljivih avtomobilov.

Podpisi; Levo zgoraj: Razvojnoraziskovalni kompleks Namyang v Južni Koreji je rojstni kraj Hyundaijevih modelov N. Levo: Na Nurburgringu so modeli N podvrženi stresnim testom in končnim nastavitvam.

Preberite tudi
Izzivanje herojev