Odraščanje

Kar težko je verjeti, da je novi Hyundai i20 že tretja izvedba tega mestnega malčka iz Koreje

Sicer pa ni niti čudno, da se zdijo avtomobilska leta postavljena malo drugače in tečejo hitreje. Prvi i20 je namreč prišel na trgu šele leta 2008, enajst leta kasneje je na vrsti že tretja generacija. Dokaz več, kako odločni in samozavestni so Korejci, ko je govora o približevanju ustaljeni (avtomobilistični) eliti.

Že na prvi pogled novinec jasno pokaže, da gre tokrat oblikovalski jezik Hyundaija v koraku z globalnimi trendi, na nek način jih želi tudi (so)oblikovati, ne le slediti. Kup ostrih kotov, suvereno ravnih linij, ozki žarometi, zanimive rešitve svetil, … Novi i20 zagotovo ne bo padel v sivi oblikovalski vsakdan. Seveda pa gre tehnologija z roko v roki – tretja generacija je zavoljo bolj dinamičnega izgleda izgubila nekaj višine (-24 mm) in pridobila v širini (+ 30 mm), hkrati je avto 5 mm daljši. Z dodatnimi 10 mm medosne razdalje in boljšo izkoriščenostjo notranjosti je pridobil tudi prljažnik, ki meri 351 l (+25 l).

Pri hyundaiju so mu zanekrat namenili tri motorje – 1,2 MPi motor (62 kw/84 KM) ter dve verziji litrskega trivaljnega T-GDi motorja s 74 in 88 kW (100 in 120 KM), ki ju je moč kombinirati s 48V blago hibridno tehnologijo. Ta predvsem pomaga pri odločnejši vlogi start-stop sistema (od 3-4 odstotke manša poraba). Trije menjalniki bodo na voljo – ročni 5- in 6- stopenjski ter sedemstopenjski DCT (dvosklopčni). Pri tem pa lahko tudi ročni (iMT) odklopi pogon v fazi jadranja.

Pri Hyundaiju izpostavljvajo tudi povezljivost in digitalizacija novega modela – ne le, da je instrumetna plošča lahko digitalizirana (10,25 palčni zaslon), pač pa je lahko v tej velikosti tudi informacijski osrednji zaslon, namenjen tudi infotainmentu. Ta omogoča povezljivost s prenosnimi napravami (Android Auto and Apple CarPlay) in brezžično polnjenje, ob tem pa tudi oddaljen dostop do avtomobila preko aplikacije, posodabljanje inforamcij v realnem času in seveda obvezen e klic v sili.

Pri varnosti so spet storili odločen korak naprej, saj ponuja novi i20 kar enajst varnostnih asistenčnih sisgtemov, od tega je sedem novih (parkirni pomočnik za polsamodejno parkiranje, ohranjanje vožnje v svojem pasu, inteligentni tempomat, opozorilo za prečni promet zadaj, …)

Preberite tudi
Po trinajstih letih je tukaj novi Fiat 500