Krog za ogrevanje

Opel Adam 1.4 Motorsport Edition

Ne, tole, kar vidite, ni dirkaški bolid iz razreda R2, v katerem Tim Novak vse bolj suvereno sili na vrh razreda. Gre za posebno izdajo Adama, ki je le v ‘bojnih barvah’ tega bolida. Brez skrbi, preizkusili smo tudi to dirkaško specialko. Ampak o tem kasneje …

foto Klara Kulovec, Jure Kralj

Pripravljeni? Na štart, zdaj! Štoparica teče, a kar brez ihte. Osnova tega Adama je namreč znana, takšna, kot sicer pride iz tovarne. In 1,4-litrski bencinski motor klasične zasnove, torej brez turbine ter z za današnje razmere dokaj zadržanimi 100 “konji” je vse prej kot dirkaškega značaja. In ročni petstopenjski menjalnik, ki moč prenaša na prednji kolesi, prav tako. Pravzaprav je ta Adam, z izjemo zunanje podobe, vse to, kar ni Adam R2, ki ga bo preizkusil Tomaž.

Rumena, siva in črna na beli podlagi. Kdor pozna zgodovino avtomobilskega dirkanja, takoj ve, dirkaškemu oddelku katere znamke pripadajo te barve. Za tiste, ki tega še ne veste, je tovrstna športna vzgoja na mestu. Oplova zgodovina avtomobilskega dirkanja je namreč bogata in tudi zato je adam v svojevrstni izdaji Motorsport Edition dobrodošla marketinška poteza.

V dirkaškem svetu se dobro ve, komu pripadajo rumena, siva in črna na beli podlagi

Zgolj marketinška pač zato, ker za to izdajo Oplovega lifestyle minija niso poskrbeli v športnem oddelku znamke iz Rüsselsheima, pač pa gre za ponudbo na slovenskem trgu, kjer Tim Novak s sovoznikom Urošem Ocvirkom v državnem prvenstvu v reliju uspešno nastopa z adamom R2 (gre za dirkaški razred, v katerega spada dirkalnik). Vsega 310 evrov zahtevajo tako Oplovi trgovci za paket Motorsport Edition, ki poleg nalepk za polepitev adama kupcu prinese še kapo in majico s podpisom Tima Novaka in, kar bo verjetno najbolj zanimivo, trening dinamične vožnje s Timom, ki bo za nadebudne lastnike adama predvidoma organiziran po koncu letošnje reli sezone.

Čeprav tale Adam ne bo risal nasmehov na usta dirkaških užitkov željne voznike, pa je dobro to, da je kombinacija motorja in menjalnika vendarle prijetna in se predvsem v mestu vselej izkazuje za primerno naravi vožnje. Takole lahkotno je šviganje z Adamom okoli vogalov ozkih mestnih ulic in urejeno podvozje – spet bolj udobno in dobro zvočno zatesnjeno kot športno trdo – se dobro spopada tudi z načetim asfaltom. Nenazadnje so tudi pnevmatike na 16-palčnih platiščih spodobno visokih bokov.

Ker je osnova za adama motorsport edition običajni adam jam in ne športni adam S, v kabini ni nikakršnega športnega vzdušja

Na odprtih cestah se že začne bolj izrazito kazati neskladje med zmogljivostmi in imenom tega Adama. Je pa dobro to, da niti pretiravanja z desno nogo na stopalki plina niti nekaj neizkušenosti z vrtenjem volanskega obroča v temle Adamu ne bo prineslo neprijetnih presenečenj. Štirivaljnik se vselej vede zadržano, že turbina bi prinesla precej večji izziv. Prestavna razmerja dopuščajo kar nekaj umetniške svobode pri prestavljanju, lega pa je ob široki postavi adama zanesljiva. Le kratke grbine, predvsem v zavoju, znajo zaradi kratke medosne razdalje pri pretiravanju prinesti nekaj bočnega poskakovanja. A spet velja, da je tudi to dobro nadzirano.

Volanski mehanizem je soliden, a morda del, kjer je Adam še najbolj oddaljen od svoje športne izdaje, saj mu najbolj godi mestna vožnja, kjer je s funkcijo City mogoče še dodatno olajšati njegovo vrtenje. Položaj za dobro oprijemljivim volanskim obročem je sicer dober, tudi za višjerasle voznike, skoraj ne glede na velikost voznika ali sopotnika spredaj pa na zadnji klopi ne bo prostora za koga drugega kot za otroka. In tudi prtljažnik kaj več prtljage od športne torbe ne bo zmogel sprejeti. Adam v tem pogledu pač ostaja tipični lifestyle predstavnik segmenta mini avtomobilov.

Mitja Sagaj

Brez skrbi, preizkusili smo tudi dirkaško specialko. Ampak o tem kasneje …

Opel Adam 1.4 Motorsport Edition
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1398 ccm, turbodizel; CO2: 131 g/km; Poraba (test) 7,8 l/100 km; Dimenzije d/š/v: 370/181/148 cm; Moč 74 kW (100 KM) pri 6000 vrt./min; Navor 130 Nm pri 4000 vrt./min; Zmogljivosti 10,7 s (0-100 km/h), 172 km/h; Teža 1086 kg (68 kW/t); Cena 14.460 EUR.
Zunanja podoba, tudi z nalepkami
Vozne lastnosti
Zadržanost motorja
3
EVO OCENA