Na pol poti

Opel Corsa GSi

Značka GSi se je vrnila, toda …

fotografije Opel

Nikakor vam ne gre zameriti, če ste pomislili, da je Opel povsem opustil program zmogljivejših modelov s kratico GSi. Res je, seznam avtomobilov z dotično kratico je v tem trenutku pri Oplu zelo, zelo kratek. Drži, da je tukaj Insignia GSi, a resnici na ljubo – gre za avto, ki je morda le za odtenek, no, raje dva bolj športen kot standardna izvedba. Se pravi, da o resni športni limuzini tukaj ne more biti govora.

Za novo Corso GSi časi niso ravno najboljši, pa čeprav se pri Oplu trudijo zapolniti vrzel, ki je nastala v segmentu hitrih majhnih kompaktnežev. Vsekakor je pozitivno, da si je nova Corsa kar precej stvari izposodila od predhodnice, še posebej nastavitve podvozja in precej agresivnega videza. A vsaka medalja ima dve plati – njena predhodnica z bolj agresivnim imenom OPC je bila namreč že precej v letih, ko so se pri Oplu odločili za prenehanje izdelave. To pa ne pomeni nič drugega, kot da nova Corsa GSi sloni na precej arhaični platformi SCCS, katere točna starost se menda lahko ugotovi le še z metodo karbonskega datiranja. In če je prejšnjo Corso poganjal 1,6-litrski štirivaljnik s 147 kW (200 KM), poganja novo le še 1,4-litrski, ki zmore povprečnih 110 kilovatov (150 KM).

Pa vendar bi jo tako, na prvi pogled težko ločil od predhodnice, saj ji je nadvse podobna – enak mišičast odbijač, zadnji spojler … Le namesto zadnjega trapezoidnega zaključka izpušne cevi OPC moli izpod odbijača povsem vsakdanja izpušna cev. No, ja.

Na srečo (ali pa tudi ne) notranjost ni doživela nekih sprememb. Urejeno in solidno izdelano, s poudarkom na precej odebeljenem trikrakem volanskem obroču in kovinskih stopalkah. Odlični usnjeni športni sedeži Recaro pa so opcijski. Ostala je tudi ‘kvadratasta’, v usnje odeta prestavna ročica s precej grobimi šivi.

Prisilno polnjen 1,4-litrski štirivaljnik bo precej znan lastnikom Aster in Insignij, ki v tej različici (v Corsi) pri 5.000 vrtljajih zmore 110 kilovatov, s to razliko, da ima pri Corsi GSi med 2.750 in 5.000 vrtljaji na voljo 220 njutonmetrov navora, kar je še vedno zelo zdrava mera. To pa je še zmeraj manj kot pri njeni predhodnici (med enakim razponom vrtljajev za kar 60 Nm manj).

Stilsko kopija prejšnje različice OPC, kot tudi športni sedeži Recaro, ki jih je treba doplačati.

Navkljub spodobnemu navoru deluje Corsa GSi pri nižjih vrtljajih zelo mlahavo. Ta občutek nedvomno še bolj poudari teža avtomobila, ki znaša kar zajetnih 1.278 kg. Pri Oplu pravijo, da so v menjalniku skrajšali prenose, ki naj bi zagotavljali bolj dinamično vožnjo. To je morda res, a jaz se nikakor nisem mogel znebiti občutka, da so se inženirji prej posvetili ekonomični in okolju prijaznejši vožnji kot pa dinamični.

Šele pri okoli 4.000 vrtljajih se zadeve nekoliko spremenijo in takrat motor vsaj nekoliko nakaže, da Corsa vsaj pogojno nosi oznako GSi. Spremembe je moč tudi slišati, saj celotno dogajanje spremlja prijetna zvočna kulisa. Se pravi, da je treba za pravi občutek v tem GSi-ju vrteti motor vsaj pri 4.000 vrtljajih, vse skupaj pa začini kar precej dela s prestavno ročico. Slednje sicer sploh ni tako zelo naporno, saj so gibi enostavni in hitri, lahko pa kaj kmalu postane precej zoprno. Še posebej v mestni vožnji zaradi nerodno oblikovane prestavne ročice in resno vzmetene sklopke. Pa tudi vožnja me je navdajala s precej mešanimi občutki, posebno pri nizkih hitrostih. Takrat je imela Corsa kar precej težav z luknjami in razpokami v asfaltni podlagi, saj se vzmetem in blažilnikom ni ljubilo ukvarjati s preprekami. No, pri večjih hitrostih in posledično obremenitvah se stvari le spremenijo na bolje, saj Corsa takrat dejansko prične požirati grbine in neravnine, namesto da bi se od njih odbijala. Čeprav obnašanje podvozja še vedno ni ravno vzorno, ima trdo vzmetenje tudi svoje prednosti. To se vidi zlasti med vožnjo skozi zavoje na solidni podlagi, saj vse skupaj poteka zelo tekoče in uglajeno. Pa tudi oprijema je več kot dovolj, tako da prednja in zadnja os delujeta zelo harmonično, vedno čvrsto na podlagi. Vse skupaj še bolj poudari precej hiter volanski mehanizem, kar je pomenilo, da je Corsa med zavoji precej urna majhna stvarca. A žal je taisti volanski mehanizem zaradi električne podpore preveč lahkoten in domala nekoristen pri podajanju povratnih informacij, tako da je zelo težko oceniti, s koliko oprijema dejansko razpolaga prednja os. Ne morem pa tudi mimo zavor, ki trpijo zaradi preveč odločne servo podpore, kar pravzaprav pomeni, da je enakomerno in uglajeno zaviranje domala nemogoče, saj se zdi, da se sila pritiska na stopalko zavore le redko odraža v enakem procesu zaviranja.

Seveda pa GSi ne more in noče konkurirati pravim ‘vročim kompaktnikom’ tipa Fiesta ST ali Clio R.S., raje ostaja nekje na pol poti in je tako primerna za tiste, ki ne iščejo predvsem vrhunskih zmogljivosti. In zato je takšna tudi cena.

James Disdale

TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.364 ccm, turbina Moč 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min Navor 220 Nm od 2.750 do 4.500 vrt./min Teža 1.278 kg (95 kW/tono) Zmogljivosti 8,9 s, 210 km/h Cena 15.480 EUR
Obilica oprijema
Agilnost
Zadovoljive zmogljivosti
Starejša od časa, kar se tudi občuti
3
EVO OCENA
More Stories
Novo poglavje pri Lotusu se začenja z Evijo