Avtomobil, ki so ga zasenčili SUV-i

Opel Insignia Country Tourer 2,0 CDTi BiTurbo

Zelo homogena kombinacija vsega, kar bi še tako zahteven in vsestranski uporabnik lahko potreboval od avta. In na srečo ni SUV

fotografije Jure Kralj

Dolgo ime je pravzaprav znano že nekaj časa, gre pa za terenski kombi. V najbolj preprostem pomenu. Raje bi rekel, da je v tem avtomobilu ravno toliko terenca, kot ga povprečen voznik potrebuje. Vse ostalo je moda. In odvečna teža. Country Tourer pa ravno zato lahko na meniju vozniku doda še odlično vozno dinamiko (glede na tip avtomobila), prostornost (poglejte prtljažnik), aerodinamiko in zgledne mere.

Terenske kombije so SUV-ji morda zasenčili, toda v mnogih primerih (in ta je eden od njih) nepravično.

Zakaj nova Insignia ne zmore v takšni meri prepričati kupcev, pravzaprav ni stvar avtomobila, ki je nedvomno resen korak naprej glede na predhodnika, in to ravno na področjih, ki so najbolj pomembna – teža, vodljivost, pogon in motorji. Ampak kot rečeno, zdi se, da je novi model prišel v nekoliko nepravem času, ko vsi kupci popolnoma iracionalno bežijo v objem športnih terencev in križancev vseh mogočih oblik in velikosti. Da je paradoks še večji – v tem velikostnem razredu, ki seveda mora ponujati izdaten prostor za potnike in prtljago, Opel kupcem sploh ne zmore ponuditi resnega SUV-ja, saj so vsi novi modeli (Grandland in Crossland X) gnani le na – prvi kolesni par! Kar seveda precej pove o tem, koliko ljudje zares razmišljajo o uporabnosti in prehodnosti. In potrjuje tezo o modni muhi, ki govori le o obliki in visoki pojavi.

Kombijevska Insignia je torej osnova, podvozje je dodatno dvignjeno za 25 milimetrov, dodane je nekaj plastične zaščite, ki je hkrati tudi samosvoja šminka. In za piko na i je tale model opremljen še s prilagodljivimi blažilniki (FlexRide) ter novim štirikolesnim pogonom. Poleg seveda izdatnega spiska serijske opreme (tale model je nekakšen vrh ponudbe pri Insignii, vsaj dokler ne pride OPC). In novim turbodizlom, ki je z 210 konji med močnejšimi v razredu. In če k temu dodam še dober osemstopenjski samodejni menjalnik, postane Insignia sicer cenovno že malce oddaljen model, vsekakor pa – najbolj prepričljiv Opel.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 81)

Matjaž Korošak

Opel Insignia Country Tourer 2,0 CDTi BiTurbo
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.956 ccm, biturbo CO2 188 g/km Moč 154 kW (210 KM) pri 5.800 vrt./min Navor 480 Nm pri 1.500 vrt./min Zmogljivosti 8,2 s (0–100 km/h), 228 km/h Teža 1807 kg (85 kW/tono) Osnovna cena 37.730 EUR
Štirikolesni pogon
Temeljiti sedeži
Udobje v celem
Poraba
Ležernost menjalnika
4
EVO OCENA